Toshiba probleem bij opladen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldaccountlost
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-05-2022
Mijn Toshiba Satellite L300-10Q die tochal enkele jaren oud is crasht telkens in de oplader inplug.

Zonder oplader werkt die perfect. Ik kan de laptop opladen wanneer deze is uitgeschakeld en zonder problemen werken wanneer ik de oplader uittrek voor het opstarten.

Zodra ik de kabel insteek freezet die, en krijg ik een nogal ongewone schermweergave.

Weet iemand raad? Alvast bedankt.

Hieronder een voorbeeld (niet mijn laptop):
Afbeeldingslocatie: http://public.dm1.livefilestore.com/y2pQaya3sbh_ODn7CVuHRSts5vUzpTqE5duLDmjpcldnkpuljO-xGotH3cuhD-zOewCq8XhZolujE5UEUYh7lyHjLjAXEKYyiRKFayDlq4Rd0U/screen2009.jpg?rdrts=49044297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Lijkt een probleem met je grafische kaart. Meest recente driver geinstalleerd staan?
Je zou ook even in energiebeheer kunnen kijken. Wat je nog wel eens ziet is dat de laptop op accu wat terug geschroeft wordt qua performance. Als je dan de oplader aansluit springt hij (als het goed is) naar 100% en met de symptomen die je geeft kan dat wel eens het probleem zijn.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldaccountlost
Bedankt voor je reactie, maar zou het dan niet eerder te verwachten zijn dat ik deze problemen juist krijgt wanneer de laptop in zuiniger energiebeheer gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:26

Nemesizz

Untouchable

oldaccountlost schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:55:
Bedankt voor je reactie, maar zou het dan niet eerder te verwachten zijn dat ik deze problemen juist krijgt wanneer de laptop in zuiniger energiebeheer gaat?
Nee. Energie bespaar modus > lagere clock-speeds > minder hitte > stabieler.

Dus inderdaad kijken of je de snelheid (van de GPU metname) iets lager kan zetten.

Eventueel even kijken of je de temperaturen kan meten met een programmaatje en/of controleren op stof in de lucht in/uitvoer van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan ook de driver van de videokaart verwijderen en later weer installeren. Zonder driver zou je moeten kunnen zien of het aan de videokaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Zet je laptop in de BIOS en sluit dan de stroom aan. Kijk wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldaccountlost
Na meer als 2 maand dit probleem gehad te hebben, werkt de laptop plots terug volledig alsof er niets gebeurd is. Dit reeds gedurende een week, en ook voor langere periodes. Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 21:04
Misschien heeft windows update een nieuwe driver geinstalleerd waardoor het probleem verholpen is.
Of misschien was het een slecht contact ergens in je laptop wat het ineens weer deed en komt het probleem vroeg of laat weer terug.
Pagina: 1