Toon posts:

Corsair PC2400 CAS2 DDR-SDRAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op tweakers stond een posting over Corsair PC2400 CAS2 DDR-SDRAM. Wat DDR ensow allemaal betekend snap ik nu wel, maar er schijnt nogal veel verschil te zitten in dat CAS2 en CAS 4 gebeuren ensow. Allemaal leuk en aardig, maar wat the f*ck betekend dat??? :?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Hele fijne search hoor! Als ik zoek krijg ik perfecte onderwerpen te zien, maar hele andere postings als ik erop click... :(

Verwijderd

CAS staat voor Column Acces Strobe, Dit is een van de belangrijkste parameters bij de latency van het geheugen. die 2 of 2.5 geeft aan hoeveel Cycles er gewacht moet worden door het geheugen, lager is dus beter.

Dat Corsair ram wil dus op 150MHz (dus 300 door DDR) lopen met een latency van 2 cycles.
geen slechte prestatie

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 22:35 schreef -THaVinNY- het volgende:
CAS staat voor Column Acces Strobe, Dit is een van de belangrijkste parameters bij de latency van het geheugen. die 2 of 2.5 geeft aan hoeveel Cycles er gewacht moet worden door het geheugen, lager is dus beter.

Dat Corsair ram wil dus op 150MHz (dus 300 door DDR) lopen met een latency van 2 cycles.
geen slechte prestatie
Hey thanX voor je antwoord! Is duidelijk, echter nog een klein vraagje. Die 150Mhz is dus de FSB die standaard op 133 staat. Wanneer je wilt overclocken kun je die dus op 150 zetten en dat kan die dan gegarandeerd aan. (zo lang het moederbord dat ook kan, uiteraard) Als je n'm op 150mhz clockt, draait het DDR in de praktijk op 300mhz?

En scheelt dat nou veel van het veeeeel goedkopere standaard SD-RAM ?