Nieuwe Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 09:33
Ik heb sinds kort een ander pc (zie sig.)
Alleen nu wil ik nog een nieuwe video kaart hebben. Heb momenteel nog een G400 32MB SH welke prima 2d kwaliteit heeft alleen in nieuwere spelen (Quake, Deus Ex, NBA en FIFA 2001 enz.) nog wel eens wat happert en hogere resoluties niet echt lekker meer verwerkt.

Ik zelf speel ook wel vaak spellen als Age of Empire II en Test of Time II en hiervoor is de Matrox juist heel prettig door het fijne stabiele beeld.

Ik zit te twijfelen tussen een:
ATi Radeon ViVo 64MB (OEM)
Hercules 3D Prophet KYRO II 4500 TV-OUT 64 Mb

Eventueel een Geforce alleen hiervan schijnt de 2D tegen te vallen dus alleen als de Geforce 3 dit wel heeft is dit geen optie

• Dracula
Owja zijn er voor die Ati en Hercules al goede Win2000 drivers en wordt DX 8.0 goed ondersteunt want ik las in vorige topics dat dit nog niet echt goed zat met de Hercules, maar mijn collega verteld me net dat dit probleem inmiddels al is opgelost dus nu weet ik het even niet meer hoe het met DX ondersteuning zit voor de Kyro II.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

2d van de kyro schijnt erg slecht te zijn door een te langzame ramdac. lees de review op tweakers.net eens.
Ati klinkt als een goede voor je.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Dracula
Zit er veel verschil tussen de oem versie en de retail versie van de Ati Radeon Vivo 64 Mb DDR ?

Verwijderd

Douw er voor nu ff een virge of een trio in ;) en wacht tot Matrox met iets nieuws komt.. :9

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik zou toch voor gf kiezen van nvidia. 64mb ddr. 2D is echt niet slecht hoor.
Als je zelfs gf3 zou willn kopen ($$) dan zou ik persoonlijk eerder dit doen:
of ; wachten op gef3 (punt.1)
of ; geforce2 ultra gts ddr 64mb agp
(2d & 3d echt geen probs mee, is PRIMAAA kaart)

Gooi je die matrox eventueel in de verkoop? if so, ik heb er wel oren naar.

http://mrfloris.com

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Pak de ati. Geforces die ik gezien heb vielen helemaaaaaaaaal niet mee in 2d :r

verschil tussen oem en retail vivo 64mb is de retail is een tikje hoger geklokt (183 tegen 166)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Dracula
Maar een oem versie kan je met powerstrip (of hoe dat proggie ook heet) makkelijk op 183 zetten toch?

Wanneer komt er een nieuwe matrox uit De G550 deze maand toch? Die zou toch ongeveer even goed zijn als een geforce 2 pro?

Misschien toch slimmer om dan voor deze matrox te gaan i.p.v. de Ati?

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Interessant... ik zit er ook een beetje mee. Ik heb nu een Gf2 MX maar het 2D valt me gewoon tegen. Ik heb dan geen goede monitor, maar met m'n Voodoo Banshee kaart was 2D beeld veel scherper.
Ik wil nu ook een radeon proberen, vind 2D beeld toch wel belangrijk en speel niet zo heel veel spellen.

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De Retail Radeon is op zijn beurt ook weer over te klokken, daarom heeft een retail de voorkeur, maar is uiteraard een stukkie duurder. De 2d van de Radeon ben ik erg over te spreken, al was de 2D van wijlen mijn G400 nog lekkerder (subjectief uiteraard). Aan de andere kant van de kamer 'heerst' een TNT2, die ik vooral wat kleuren betreft beduidend minder vind. De Kyro II heeft een RamDac van 270, waar 300 vrij standaard is. Daarom kan een Kyro II op hoge resoluties net even wat minder Hz toveren, dan de concurrentie. Niet direct een nadeel, maar wel iets om even te checken met je eigen configuratie. Met de Radeon ga je in ieder geval mooi door het midden van alles...

• Dracula
Of kan ik beter op de radeon 2 wachten. En de nieuwe Matrox voor gamers dus niet de 550 komt volgend jaar pas als ik het goed heb toch?

• elessar
Dan kan je blijven wachten, er komt toch steeds weer iets beters. Koop nu een Radeon, en als Matrox straks met een nieuwe kaart komt koop je die weer, of een Radeon 2. Je oude kaart verkoop je wel weer toch!

• Dracula
Nou moet ik wel een nieuwe videokaart halen want me Matroxje is aan het overlijden.:'( (beeld bevriest steeds en beeld gaat soms helemaal lopen, allerlij verschillende kleuren). Heb er twee, een g400 16 mb en een 32 mb en de 16 mb is dood aan het gaan dus heb ik even die 32mb ine en van me pc's gezet en weg probleem dus videokaart is op helaas. Nu is dus de vraag wat koop ik een radeon(eventueel een Geforce3 alleen kweet niet hoe het met de 2d kwaliteit van de geforce gesteld is) of een kaartje om de tijd te overbruggen tot er een nieuwe is. (Radeon II of een nieuwe matrox voor gamers)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Radeon SDR... Sneller in 3d dan wat je nu hebt en 2D toppie. Niet duur, alleen even geduld met het bestellen.

• Dracula
Zojuist een radeon SDR besteld om de tijd mee te overbruggen tot dat of matrox of Ati weer nieuwe kaarten hebben.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hou 7115 drivers klaar en een goede Radeontweaker (bv RadeonTweaker 1.1.8). Daarmee gaat je Radeon prima van start.

• elessar
Is het verschil groot tussen de SDR- en de DDR-kaart?

Verwijderd

Zal Dukenukem forever en max payne draaien op een Radeon 64MB DDR :?

Lijkt me leuk om te weten omdat dat echt coole spellen worden. :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, een DDR heeft zeker de voorkeur. Ik heb een SDR en het geheugen is gewoon DE bottleneck. Nu met ietsie overklok, tevens maximale overklok, op 166 Mhz prima lopend, maar er zit gewoon veel meer in. Ik heb bewust voor een Radeon SDR boven een MX gekozen, vanwege de extra features (3 texturen in single pass, Enviromental Bump Mapping etc.) en het toekomstgerichte.

Oeps, vergeten te vermelden. Een MX heeft een gestripte GF2 core, een Radeon SDR een volwaardige Radeon core.

• elessar
Tnx! Ik heb de review intussen ook gevonden :o en nu een DDR kaart besteld met 32 MB. Hoop dat broertje het allemaal gesnapt heeft dan komt het binnenkort.

Pagina: 1