Heren (en mogelijk ook dames?),
de animo voor het initiatief neemt met de dag toe, een goed signaal. Naast Ralf_B ben ik via een DM benaderd door nog een geïnteresseerde (michiel).
Zoals we allemaal hebben kunnen lezen bestaat een subsidie aanvraag uit minimaal 5 natuurlijke personen woonachtig op verschillende adressen. Ook geldt de maximering van €10.000,-
Vandaag heb ik contact gehad met het subsidiebureau; het volgende is van toepassing;
- de aanvraag wordt door een hoofdaanvrager gedaan, namens alle vijf de personen,
- de subsidie maximering van €10.000,- geldt als totaal voor de minimaal 5 personen,
- wanneer 1 van de 5 personen afhaakt of niet voldoet aan de voorwaarde dan wel niet compleet is komt de gehele aanvraag (dus van alle 5 de personen) te vervallen,
- het is toegestaan met meer personen dan 5 in te schrijven,
- indien de aanvraag wordt goed gekeurd, dan wordt de totaal toegewezen subsidie aan hoofdaanvrager overgemaakt. Hierbij geldt dat niet direct 100%, maar 90% wordt overgemaakt. De resterende 10% wordt pas o.b.v. een eindverantwoording overgemaakt aan hoofdaanvrager.
- installatie door verschillende installatie bedrijven is toegestaan, dus ieder kan zijn eigen offertes aanvragen zolang alle relevant info voor de aanvraag maar op de offerte staat vermeld.
Met de toename in animo lijkt het me handig om gegadigde in volgorde van interesse te selecteren (wel zo eerlijk). Dit betekend dan wel dat die personen serieus zijn, compleet en niet halverwege afhaken.
De volgorde van interesse is tot nu toe:
- ik zelf
- MrBarBarian
- art
- Erikje
- Bastiaan
- Michiel
- Ralf_B
Op basis van de maximering lijkt me het uitgangspunt om vooraf aan de aanvraag een evenredige verdeling van beschikbare subsidie te hanteren. Dus om te beginnen; 5 personen is maximaal €2000,- de man/vrouw.
Nu lijkt het me handig om met 6 i.p.v. in te dienen, zo worden eventuele teleurstellingen een beetje voorkomen. Hiermee komt de start subsidie uit op €1666,67 de man/vrouw. Omgerekend in Wp komt dat neer op 4166 Wp totaal per man/vrouw.
Ter indicatie, een installatie van 4166 Wp komt overeen met 17 panelen van 245Wp per paneel.
Om concreet te worden wil ik het volgende voorstellen;
- ik ontvang graag een DM van alle serieus geïnteresseerde (zeker mee doen, compleet, betrouwbaar en voldoen aan voorwaarde) met hierin zijn/haar contact informatie bestaande uit;
- email adres
- adres gegevens (van locatie waar panelen geïnstalleerd worden)
- telefoon nummer (bij voorkeur mobiel)
- status zonnestroom offertes (geen/in aanvraag/in selectie/opdracht verstrekt maar nog niet begonnen!)
- indicatie van datum voor aanvang installatie werkzaamheden
- totaal hoeveelheid wattpiek
Als reply worden mijn contact gegevens ontvangen. Verder uitwerking kan dan via de email.
Hoewel ik niet onnodige de druk wil opvoeren, wil ik er wel naar streven de voortgang op niveau te houden.
Ik ontvang graag van de personen in de lijst van deze post een reactie binnen één week.
@Erikje: ik waardeer je openheid en ben het met je eens dat jou situatie (materiaal reeds aanwezig, nog niet geïnstalleerd) mogelijk een scherp randje kent. Hoewel ik verwacht dat het geen probleem zal zijn, wil ik toch de vraag aan de gemeente stellen. Dan weten we beide (en andere) waar we staan.
De betreffende regel zal waarschijnlijk opgenomen zijn om aanvragen o.b.v. terugwerkende kracht op voorhand uit te sluiten.
Ik zal dan ook jouw doe-het-zelf situatie navragen. Ik kom hier nog op terug.
@Ralf_B: kan je bevestigen dat er GEEN spraken is van 4,5Mw. Graag even aangeven hoeveel wattpiek (Wp) je wil toepassen. O.b.h.v. kunnen we zien of jou situatie wel binnen de aanvraag voorwaarde past. Laat hier even iets over weten.