Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Subsidie op duurzame energie - utrecht

Pagina: 1
Acties:
  • 728 views

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
In veel gemeente bestaat er naast de landelijke subsidie ook een stimuleringsregeling voor zonne energie. Zo ook voor mijn gemeente Utrecht (incl. De Meern en Vleuten). Meer info zie http://www.utrecht.nl/subsidiezonnestroominstallatie

Ik heb inmiddels besloten om een installatie te plaatsen (zit in offerte traject). Via deze weg kom ik graag in contact met mensen die ook in gemeente utrecht, de meern of vleuten wonen en ook zonnepanelen willen/gaan (wacht daar nog even mee, toekenning gebeurt alleen als er nog geen installatie heeft plaats gevonden) plaatsen vooraf aan de aanvraag.

Op de website van de gemeente staan de voorwaarde, controleer daar even of je hier aan voldoe.
Indien dit het geval is dan kunnen we gezamenlijk (in totaal 5 verschillende adressen) het verzoek voor subsidie doen. Ik ben bereid om dan de administratie rondom het aanvraag proces (hoofd aanvrager) op mij te nemen.

Ik zie graag serieus geïnteresseerde reacties te gemoed.

Mvg,
Dennis

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:33
Nu ik de voorwaarden lees snap ik je post pas. Moet toch lukken in een gemeente als Utrecht
Er zijn minimaal vijf personen die deze aanvraag indienen. Deze personen wonen op verschillende adressen.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
PM mij maar even!

Ikzelf ben offertes aan het opvragen en ken met een beetje geluk wat medestadsgenoten!

iRacing Profiel

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Count me in!

l'art pour l'art

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
Ik ook, panelen liggen al boven, nog niet op het dak want ik wacht nog op mijn montagemateriaal (de Meern)

Ik tel sowieso al 3 man zo te zien, dus die ene erbij moet ook wel lukken denk ik?
De werkzaamheden voor de aanleg zijn nog niet begonnen.
Das wel wat tricky, ik heb de panelen nog binnen op zolder liggen, dak is ook nog leeg dus in theorie is er nog niets gebeurd :)

[ Voor 67% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 22-07-2013 16:00 ]

• dvherk
Goed om te lezen dat er in zo een korte tijd zo veel voorstander zijn. Ondertussen ben ik ook benadert door een vierde persoon die serieus interesse lijkt te hebben. Deze persoon gaat in het najaar de installatie laten plaatsen. De vorm waarin de participatie wordt geuit is '..wellicht graag deel te nemen.'
Heb deze persoon al aangeschreven met de reactie dat als;
- ik zelf
- MrBarBarian
- art
- Erikje
- en de persoon die '..wellicht graag deel wil nemen'

alle serieus zijn en voldoen aan de voorwaarde we er voor kunnen gaan.

Voor wat betreft de uiteindelijke aanvraag, die vergt nog wel de nodige afstemming. Heb zelf ook nog wel wat vragen voor de gemeente die 'k nog ga stellen.
Op de site van de gemeente Utrecht staat ook een FAQ, zie tab-blad ; meer info' op http://www.utrecht.nl/subsidiezonnestroominstallatie

Wat mij betreft blijft mijn initiele vraag gewoon nog staan, meer zielen meer vreugd. Heb je dus ook nog interesse, hou je dan niet in en deel dit hier.

• _-= Erikje =-_
dvherk schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:32:
Goed om te lezen dat er in zo een korte tijd zo veel voorstander zijn. Ondertussen ben ik ook benadert door een vierde persoon die serieus interesse lijkt te hebben. Deze persoon gaat in het najaar de installatie laten plaatsen. De vorm waarin de participatie wordt geuit is '..wellicht graag deel te nemen.'
Heb deze persoon al aangeschreven met de reactie dat als;
- ik zelf
- MrBarBarian
- art
- Erikje
- en de persoon die '..wellicht graag deel wil nemen'

alle serieus zijn en voldoen aan de voorwaarde we er voor kunnen gaan.

Voor wat betreft de uiteindelijke aanvraag, die vergt nog wel de nodige afstemming. Heb zelf ook nog wel wat vragen voor de gemeente die 'k nog ga stellen.
Op de site van de gemeente Utrecht staat ook een FAQ, zie tab-blad ; meer info' op http://www.utrecht.nl/subsidiezonnestroominstallatie

Wat mij betreft blijft mijn initiele vraag gewoon nog staan, meer zielen meer vreugd. Heb je dus ook nog interesse, hou je dan niet in en deel dit hier.
Allereerst, echt super dat je dit initiatief neemt, ik was de regeling wel tegengekomen maar om in een voor mij nieuwe omgeving 5 mensen zo ver te krijgen om mee te gaan doen was onbegonnen werk.

Zou je in ieder geval even na kunnen vragen of het dus wel toegestaan is dat het spul al aangeschaft, maar nog niet geïnstalleerd is? De FAQ op de site heeft het over "De werkzaamheden voor de aanleg zijn nog niet begonnen.", maar of aanschaffen daar nou ook onder valt is dan wat vaag natuurlijk :-) Anders val ik namelijk buiten de voorwaarden, het spul ligt immers al op zolder. Wel mogen ze komen kijken, het dak is nog leeg :)

Daarmee verbonden is het voor mij natuurlijk ook het fijnst de aanvraag zo snel mogelijk door te voeren gezien het weer buiten 8) (al ben ik nog bezig met het verzamelen van alle benodigdheden)

Installatie doe ik zelf, ik heb ook een 2-tal valbeschermings setjes liggen en wat kennis, dus mochten er nog meer mensen zijn die zelf gaan installeren kan ik best een handje helpen :)

Verwijderd

Heren,

Ik woon in Utrecht en wil deze week een keuze maken uit de verschillende offertes voor zonnenpanelen (4,5 Mw). Ik doe dus ook graag mee!

• dvherk
Heren (en mogelijk ook dames?),

de animo voor het initiatief neemt met de dag toe, een goed signaal. Naast Ralf_B ben ik via een DM benaderd door nog een geïnteresseerde (michiel).

Zoals we allemaal hebben kunnen lezen bestaat een subsidie aanvraag uit minimaal 5 natuurlijke personen woonachtig op verschillende adressen. Ook geldt de maximering van €10.000,-

Vandaag heb ik contact gehad met het subsidiebureau; het volgende is van toepassing;
- de aanvraag wordt door een hoofdaanvrager gedaan, namens alle vijf de personen,
- de subsidie maximering van €10.000,- geldt als totaal voor de minimaal 5 personen,
- wanneer 1 van de 5 personen afhaakt of niet voldoet aan de voorwaarde dan wel niet compleet is komt de gehele aanvraag (dus van alle 5 de personen) te vervallen,
- het is toegestaan met meer personen dan 5 in te schrijven,
- indien de aanvraag wordt goed gekeurd, dan wordt de totaal toegewezen subsidie aan hoofdaanvrager overgemaakt. Hierbij geldt dat niet direct 100%, maar 90% wordt overgemaakt. De resterende 10% wordt pas o.b.v. een eindverantwoording overgemaakt aan hoofdaanvrager.
- installatie door verschillende installatie bedrijven is toegestaan, dus ieder kan zijn eigen offertes aanvragen zolang alle relevant info voor de aanvraag maar op de offerte staat vermeld.

Met de toename in animo lijkt het me handig om gegadigde in volgorde van interesse te selecteren (wel zo eerlijk). Dit betekend dan wel dat die personen serieus zijn, compleet en niet halverwege afhaken.

De volgorde van interesse is tot nu toe:
- ik zelf
- MrBarBarian
- art
- Erikje
- Bastiaan
- Michiel
- Ralf_B

Op basis van de maximering lijkt me het uitgangspunt om vooraf aan de aanvraag een evenredige verdeling van beschikbare subsidie te hanteren. Dus om te beginnen; 5 personen is maximaal €2000,- de man/vrouw.
Nu lijkt het me handig om met 6 i.p.v. in te dienen, zo worden eventuele teleurstellingen een beetje voorkomen. Hiermee komt de start subsidie uit op €1666,67 de man/vrouw. Omgerekend in Wp komt dat neer op 4166 Wp totaal per man/vrouw.
Ter indicatie, een installatie van 4166 Wp komt overeen met 17 panelen van 245Wp per paneel.

Om concreet te worden wil ik het volgende voorstellen;
- ik ontvang graag een DM van alle serieus geïnteresseerde (zeker mee doen, compleet, betrouwbaar en voldoen aan voorwaarde) met hierin zijn/haar contact informatie bestaande uit;
- email adres
- adres gegevens (van locatie waar panelen geïnstalleerd worden)
- telefoon nummer (bij voorkeur mobiel)
- status zonnestroom offertes (geen/in aanvraag/in selectie/opdracht verstrekt maar nog niet begonnen!)
- indicatie van datum voor aanvang installatie werkzaamheden
- totaal hoeveelheid wattpiek

Als reply worden mijn contact gegevens ontvangen. Verder uitwerking kan dan via de email.

Hoewel ik niet onnodige de druk wil opvoeren, wil ik er wel naar streven de voortgang op niveau te houden.
Ik ontvang graag van de personen in de lijst van deze post een reactie binnen één week.

@Erikje: ik waardeer je openheid en ben het met je eens dat jou situatie (materiaal reeds aanwezig, nog niet geïnstalleerd) mogelijk een scherp randje kent. Hoewel ik verwacht dat het geen probleem zal zijn, wil ik toch de vraag aan de gemeente stellen. Dan weten we beide (en andere) waar we staan.
De betreffende regel zal waarschijnlijk opgenomen zijn om aanvragen o.b.v. terugwerkende kracht op voorhand uit te sluiten.
Ik zal dan ook jouw doe-het-zelf situatie navragen. Ik kom hier nog op terug.

@Ralf_B: kan je bevestigen dat er GEEN spraken is van 4,5Mw. Graag even aangeven hoeveel wattpiek (Wp) je wil toepassen. O.b.h.v. kunnen we zien of jou situatie wel binnen de aanvraag voorwaarde past. Laat hier even iets over weten.

• _-= Erikje =-_
dvherk schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:21:

@Erikje: ik waardeer je openheid en ben het met je eens dat jou situatie (materiaal reeds aanwezig, nog niet geïnstalleerd) mogelijk een scherp randje kent. Hoewel ik verwacht dat het geen probleem zal zijn, wil ik toch de vraag aan de gemeente stellen. Dan weten we beide (en andere) waar we staan.
De betreffende regel zal waarschijnlijk opgenomen zijn om aanvragen o.b.v. terugwerkende kracht op voorhand uit te sluiten.
Ik zal dan ook jouw doe-het-zelf situatie navragen. Ik kom hier nog op terug.
Super! Ik stuur je even een DM met mijn details

6 personen aanvragen lijkt me een goed idee (wellicht 7 als we qua Wattp uitkomen?) dan kan er altijd nog iemand afvallen zonder dat de gehele aanvraag in het geding komt.

[ Voor 11% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 24-07-2013 11:28 ]

• dvherk
@erik: heb de vragen mbt jou situatie uitgezet bij gemeente. DM in goede orde ontvangen.
@ralf_b: heb ook jou DM in goede orde ontvangen.

M.b.t. het aantal personen in de aanvraag; is wat mij betreft helemaal afhankelijk van het totaal aantal wattpiek die we gezamenlijk bij elkaar toepassen. De maximering van €10.000,- komt neer op 25.000 wattpiek, bij overschrijding hiervan zal er iets van een eerlijke verdeling moeten plaats vinden o.b.v. wattpiek t.o.v. totaal van 25.000 wattpiek. De persoon met de meeste wattpiek schiet hier dan in verhouding het meeste mee op. Laten we eerst maar eens zien waar we uitkomen.
Stap voor stap komen we er wel.

Van de volgende personen is inmiddels de contact info ontvangen:
- ik zelf = JA
- MrBarBarian
- art
- Erikje = JA
- Bastiaan
- Michiel
- Ralf_B = JA

Mijn verzoek voor een DM blijft even goed staan: dvherk in "Subsidie op duurzame energie - utrecht"

• _-= Erikje =-_
dvherk schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:21:
@erik: heb de vragen mbt jou situatie uitgezet bij gemeente. DM in goede orde ontvangen.
@ralf_b: heb ook jou DM in goede orde ontvangen.

M.b.t. het aantal personen in de aanvraag; is wat mij betreft helemaal afhankelijk van het totaal aantal wattpiek die we gezamenlijk bij elkaar toepassen. De maximering van €10.000,- komt neer op 25.000 wattpiek, bij overschrijding hiervan zal er iets van een eerlijke verdeling moeten plaats vinden o.b.v. wattpiek t.o.v. totaal van 25.000 wattpiek. De persoon met de meeste wattpiek schiet hier dan in verhouding het meeste mee op. Laten we eerst maar eens zien waar we uitkomen.
Stap voor stap komen we er wel.

- ik zelf = JA
- MrBarBarian
- art
- Erikje = JA
- Bastiaan
- Michiel
- Ralf_B = JA

Mijn verzoek voor een DM blijft even goed staan: dvherk in "Subsidie op duurzame energie - utrecht"
Mooi :*) Ik hoop dat ze snel reageren

Ik zou proberen of we zo dicht mogelijk bij de 25kWp uit kunnen komen zonder er overheen te gaan.

• dvherk
[Update]

- ik zelf = JA
- MrBarBarian
- art
- Erikje = JA
- Bastiaan
- Michiel = JA
- Ralf_B = JA

- ik ontvang graag een DM van alle serieus geïnteresseerde (zeker mee doen, compleet, betrouwbaar en voldoen aan voorwaarde) met hierin zijn/haar contact informatie bestaande uit;
- email adres
- adres gegevens (van locatie waar panelen geïnstalleerd worden)
- telefoon nummer (bij voorkeur mobiel)
- status zonnestroom offertes (geen/in aanvraag/in selectie/opdracht verstrekt maar nog niet begonnen!)
- indicatie van datum voor aanvang installatie werkzaamheden
- totaal hoeveelheid wattpiek

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ondertussen is het duidelijk dat dit topic in een behoefte voorziet. Echter is werving niet toegestaan op GoT; hoe nobel het doel ook. Ik stel dan ook voor dat evt. verdere geïnteresseerden via DM contact opnemen met de TS.

Deze gaat (helaas) dicht.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.