Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeakAtTweaking
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 14:38
Hoi Tweakers,

Ik heb met behulp van enkele forumtopics en de BBG een PC samengesteld, daarvoor wilde ik jullie nog even bedanken _/-\o_ De casefan is alleen een beetje luidruchtig en ik kon zo snel op internet niets vinden om deze zachter te zetten, hebben jullie tips?

Product : Enermax Everest UCEV12 - Ventilatorhuis - 120 mm - blauw, transparant

Het gaat om deze fan, is dat een goede keuze? Beetje zonde om zo'n luidruchtige casefan te hebben, want ik heb de " Be quiet! Dark Rock Pro 2" voor mn processor gekocht en die is juist erg stil.

Ik heb ook nog een ander probleempje, de boxen in mijn scherm (die ik normaal nooit gebruik) zijn een beetje aan het zoemen. Dit deden ze eerder niet en dat komt waarschijnlijk omdat ik van DVI naar HDMI ben overgestapt (een HDMI kabel doet ook het geluid toch?). Ik heb de boxen al uitgezet in mn computer, maar er blijft een zoemend geluid uit komen.

Alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:33
IS de fan aangesloten op je moederbord? Dan zou je dit in de bios moeten kunnen regelen.

Kan je de speakers op de monitor zelf uit / zacht zetten? DAn zal het gezoem waarschijnlijk verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 20:02
Of je koopt een stillere fan :)

Noctua of Noiseblocker zijn wel goede fans en stil.
Noctua is wat duurder en de kleur moet je aan staan anders zou ik voor Noiseblocker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Die enermax is een zeer goede fan.

Achterop de fan bij het motortje zit een schakelaar. Hiermee kun je hem op silent, normal of performance zetten.

Ik ga er zelf ook 4-6 gebruiken.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 20:02
Imprezzion schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:18:

Achterop de fan bij het motortje zit een schakelaar. Hiermee kun je hem op silent, normal of performance zetten.

Dan heb ik niks gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gezoem van de boxen in het scherm zou een te hoog volume niveau van de monitor zelf kunnen zijn , of misschien aarding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeakAtTweaking
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 14:38
Bedankt voor de reacties allemaal :)
Imprezzion schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:18:

Ik ga hier even naar kijken. Blij dat ik iig een goeie fan heb :9

Het probleem met de boxen in de monitor is verholpen. Het lukte me eerder niet in het menu van het scherm te komen, maar dat bleek te komen omdat het knopje om in het menu te komen niet echt meewerkte. Ik heb nu wel een rode afdruk op mn wijsvinger, maar het geluid in het scherm is uit.
Pagina: 1