Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht waar ik 6 jaar mee kan doen...

Pagina: 1
Acties:

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 16:20
Ik heb nu een Dell Latitude D810, deze laptop kwam uit in 2005, ik werk er nog mee maar de dag dat ik hem tegen de grond ga smijten komt met rasse schreden dichterbij.

Ik internet alleen op de laptop, dat is dus een eis (lijkt me met elke laptop wel te kunnen tegenwoordig) buiten het feit dat ik er weer 6 jaar tegen aan moet kunnen (met de huidige heb ik dus 8 jaar gedaan maar ik erger me al een tijdje aan de snelheid....)!
Ook een SSD wil ik erg graag (desnoods later inbouwen), 15,6 inch is voldoende voor me.

De huidige Dell heb ik gekregen dus mijn laatste eis is de prijs, die moet laag zijn, maximaal 500 euro.

Zou de pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT2MMH) gewoon voldoen samen met de pricewatch: Samsung 830 series SSD 128GB of past die daar niet in?

Uit de pricewatch komt deze nog: pricewatch: HP Pavilion 15-b106ed

Of zou een chromebook wat voor me zijn: pricewatch: HP Pavilion 14 Chromebook (c000ed) ?

Iemand andere ideen, ik hoor ze graag!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Kapot op 21-07-2013 01:20 ]

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 21:13
De Lenovo B590 is best een aardige laptop, maar de Lenovo Edge E530(c) is weer een stuk degelijker.
Ik heb laast een B590 gekocht voor mijn neef en wat langer geleden een Edge E520 voor mijn zoontje.
Met name de bouwkwaliteit van de Edge ligt hoger dan de Essential.
Dus ik zou in dit segment voor de Edge gaan:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530c (NZY4CMH)
De Samsung 830 is niet meer leverbaar. In het kader van betrouwbaarheid en lang meegaan zou ik voor de Crucial M500 gaan: pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB
Reden: CiPHER's Storageblog: SSD best buy guide

• Kapot
Goede tip, dankjewel!

Ik zit alleen een beetje met de processor, zit er in de Lenovo nu een i3?

Deze pricewatch: Asus X55 Series X55VD-SX059H is van de week in de aanbieding bij de MediaMarkt, is dat een betere/snellere keuze?

Het Vochtbestendig toetsenbord op de Edge spreekt me wel aan iig!

Deze komt ook nog omhoog als ik wat met de schuifen speel in de pricewatch: pricewatch: Asus F501A-XX501H

Ik heb ehelemaal geen verstand van de processor kernen/threads/kloksnelheiden dus ik wil een zo snel mogelijke laptop voor zo min mogelijk geld, vandaar dat ik op de i3 versie focus maar misschien is dat niet slim en zijn er vergelijkbare alternatieven die beter of sneller zijn?

Ik kijk dus puur naar een wat meer "high end" processor omdat ik zo lang met de laptop wil doen, is dat slim of is het complete pakket blangrijker?

En aparte videokaart of Intel HD graphics maakt dat nog veel verschil in het vloeiend scrollen van webpagina's over een paar jaar?

[ Voor 49% gewijzigd door Kapot op 21-07-2013 16:19 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

High-end processor? Een i3? Met een budget van 500e? Core i3 is de instap van de mainstream core serie. Niks high-end aan. Wel prima voor gewoon office, internet, films kijken enzovoort. Maar ik vind jouw budget van 500 euro compleet onrealistisch om met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de 6 jaar zonder al teveel problemen te halen.

Imho lekker een Asus X501 halen, zowaar een leuk scherm in de zeer lage prijsklasse. Je zou de Celeron kunnen nemen en die 80-100 euro die je bespaard alvast opzij zetten voor de volgende laptop. In jouw prijsklasse moet je denk ik er vanuitgaan dat je 3-4 jaar met een laptop doet. Je accu zal niet meer zo goed zijn (als je dan je laptop verkoopt spaar je de aanschaf van een nieuwe accu uit; kan ook naar een nieuwe laptop). Daarna zal die voor nieuwere applicaties en technieken wat trager gaan worden. Ook is elk jaar daarna dat de laptop werkt mooi meegenomen. Het is zeker niet onmogelijk dat je laptop 6 jaar lang niet kapot gaat maar voor <500e moet je daar imho zeker niet vanuit gaan.

Je moet natuurlijk niet denken dat je aan de onderkant van de markt kan gaan zitten qua prijs en dan verwachten dat je een high end laptop hebt én die ook qua kwaliteit bijna gegarandeerd 6 jaar mee gaat. Goedkoop + high-end + met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid 6 jaar niet kapot gaan = niet mogelijk.

Tenzij de laptop 99% van de tijd op dezelfde plek staat, scherm niet dicht gaat enzovoort, dan zal 6 jaar wat realistischer zijn

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 21-07-2013 18:02 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Kapot
Darn, moet ik er vanuit gaan dat hij geen 6 jaar mee gaat?

"Tenzij de laptop 99% van de tijd op dezelfde plek staat, scherm niet dicht gaat enzovoort, dan zal 6 jaar wat realistischer zijn"

Dat staat hij inderdaad en bijna altijd op netvoeding!

In deze prijsklasse is i3 wel high end toch? (Daarom stond het ook tussen aanhaaltekens....)

Kan iemand me adviseren over een losse videokaart of Intel HD graphics?

[ Voor 25% gewijzigd door Kapot op 21-07-2013 18:28 ]

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 14:21
Wellicht gewoon weer een dell nemen als dat je allemaal goed bevallen is?

http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-3521

Dat lijkt me een prima keuze, met de 10% VIP korting en met de shopkorting erbij heb je deze ongeveer voor 400 euro

• JT

JT

VETAK y0

Kapot schreef op zondag 21 juli 2013 @ 18:26:
Darn, moet ik er vanuit gaan dat hij geen 6 jaar mee gaat?
Nee, je moet er niet vanuit gaan dat hij wél 6 jaar mee gaat. Subtiel maar belangrijk verschil. Het kan wel maar de kans is met dat budget echt niet zo hoog dat je er blindelings vanuit kan gaan.
Dat staat hij inderdaad en bijna altijd op netvoeding!
Dat scheelt wel.
In deze prijsklasse is i3 wel high end toch? (Daarom stond het ook tussen aanhaaltekens....)
i3 is het hoogst haalbare in jouw prijsklasse van een fatsoenlijk merk, maar dat is imho wat anders dan high-end :P
Kan iemand me adviseren over een losse videokaart of Intel HD graphics?
Voor internet is IGP meer dan genoeg.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Kapot
JT schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:48:

i3 is het hoogst haalbare in jouw prijsklasse van een fatsoenlijk merk, maar dat is imho wat anders dan high-end :P
Je hebt gelijk, we bedoelen hetzelfde maar ik verwoord het verkeerd, bedankt voor je hulp!

Mijn lijstje tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F501A-XX501H€ 399,-€ 399,-
1Lenovo Essential B590 (MBX2QMH)€ 388,99€ 388,99
1Lenovo Thinkpad Edge E530c (NZY4CMH)€ 369,99€ 369,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.157,98

Dell is inderdaad ook nog een goede optie, alleen die heeft geen los nummeriek toestsenbord wat ik toch wel erg prettig ga vinden denk ik, de Asus heeft nu mijn voorkeur alleen is het geheugen daarvan niet uitbreidbaar en dat lijkt me met het oog op de toekomst niet geheel onbelangrijk!

Hoeveel verschil zal er in processor snelheid zitten tussen de Essential en de Thinkpad Edge (Intel Core i3 2348M vs Intel Pentium Dual Core B960)

Het intern geheugen van de Thinkpad Edge is uitbreidbaar tot 16 Gb, is dat van belang of maakt dat niets uit?

Edit: de Thinkpad Edge heeft ook geen numpad....

• Kapot
Ambianz schreef op zondag 21 juli 2013 @ 18:32:
Wellicht gewoon weer een dell nemen als dat je allemaal goed bevallen is?

http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-3521

Dat lijkt me een prima keuze, met de 10% VIP korting en met de shopkorting erbij heb je deze ongeveer voor 400 euro
De Dell Inspiron 15 met een i5 en 6Gb heb ik in huis voor 431, dat lijkt vooralsnog de beste deal......

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:04
Als je er 6 jaar mee wilt werken moet je toch ook echt letten op bouwkwaliteit. Ik heb een lenovo thinkpad z61m van 7 jaar oud die nog dagelijks gebruikt wordt. En afgezien van de accu is alles nog 100%. De scharnieren het toetsenbord, alles is nog netjes. En je ziet er zelfs géén slijtage plekken op, terwijl ik er potverdorie veel op getypt heb. (Sommige merken stijgen zo wat op door luidruchtige koeling, of zit na even geen verf meer op het touchpad of de scharnieren wrikken zelf de behuizing even voor je open). Dat heb je niet met een thinkpad.

Ik sleep het beestje nog steeds elke dag op en neer en dat ding heeft me nog nooit in de steek gelaten. Is met de sneeuw meerdere keren (in tas) tegen het asfalt geknikkerd en ik zie er zelfs niets aan.

Lijkt bijna verkapte thinkpad/lenovo reclame hier.. maar ik ben gewoon een erg tevreden klant. En als je 6 jaar met een laptop wilt doen (wat lang is) zou ik een laptop met betere bouwkwaliteit zeker overwegen. Zelfs als je misschien iets moet inleveren met processorsnelheid etc. (Heb ik destijds ook gedaan). Tijdens m'n studie zag ik bij studiegenoten de ene na de andere laptop het veld ruimen, terwijl ik al die jaren nog steeds met dezelfde laptop heb kunnen werken. Mijn vriend heeft al 2x een andere laptop gehad en mijn Thinkpad leeft nog steeds..

Al moet ik toegeven dat ik hem tegenwoordig wel eens wil leren vliegen omdat hij kwa snelheid natuurlijk niet meer mee kan.

[ Voor 6% gewijzigd door CrystalViriS op 22-07-2013 00:45 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
De B590 van Lenovo komt ook met een i5 processor, die is alleen 519,-

• JT

JT

VETAK y0

Als het zo goedkoop mogelijk moet en je internet er alleen op dan is een i5 écht overbodig voor een meerprijs van 140 euro. Dat geld kan je:
- Beter aan een SSD uitgeven (dat verschil merk je wél)
- Beter opzij zetten voor de volgende laptop

Het verschil in snelheid is nu absoluut gezien groot, maar tegen de tijd dat internet apps en technieken zo zwaar zijn dat je iets snellers nodig hebt dan gaat een i3 of een i5 het verschil niet meer maken. Tegen die tijd is het verschil tussen die 2 vele malen kleiner dan het verschil tussen een oude i5 en de dan nieuwe generatie instapprocessor.

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 22-07-2013 11:08 ]

Ecodan warmtepomp

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

CrystalViriS schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:44:
Als je er 6 jaar mee wilt werken moet je toch ook echt letten op bouwkwaliteit. Ik heb een lenovo thinkpad z61m van 7 jaar oud die nog dagelijks gebruikt wordt.
Die series zijn toch een stuk anders dan de Edge. De T en Z (?) series zijn meer de zakelijke modellen, die zijn ook een stuk duurder om nieuw te kopen.

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:04
Mr_gadget schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:07:
[...]

Die series zijn toch een stuk anders dan de Edge. De T en Z (?) series zijn meer de zakelijke modellen, die zijn ook een stuk duurder om nieuw te kopen.
Dat is zeker waar... Maar ik bedoel maar 6 jaar is erg lang voor een laptop, de meeste zullen het niet halen hoor. Als je er zo lang mee wilt doen kun je misschien beter geld apart zetten en een duurdere kopen. Of een goedkoper model kiezen en geld apart zetten voor een tweede laptop na een poos.

• Gandalf
De Edge is geen T of W serie maar wel steviger gebouwd dan de meeste andere goedkope laptops.
https://shop.lenovo.com/n...dge-series/e530/#features

Mijn schoonmoeder doet al 5 jaar met een HP Probook van +/- € 370.
(Toen was er nog geen Lenovo Edge en waren de Probooks goedkoper dan nu).
Van het weekend daar een SSD ingezet en voorzien van Windows 8 en Office 2013.
Ze zal die laptop nog wel een paar jaar gebruiken voor internet, mail en office.
Dus 6 jaar moet lukken maar dat is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je er mee wil gaan doen O-)

[ Voor 74% gewijzigd door Gandalf op 22-07-2013 13:44 ]

• Kapot
Dank voor jullie input, deze heb ik nog gevonden

pricewatch: HP Pavilion 15-b106ed

daar zit al een SSD in, is dit een optie of zou de

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530c (NZY4CMH)

met losse SSD dan een betere optie zijn?

• JT

JT

VETAK y0

Blijf maar bij de Pavilion weg...goedkope HP is over het algemeen meuk qua bouwkwaliteit en koeling.

Ecodan warmtepomp

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Een SSD als primaire schijf zal geen 6 jaar halen.

De snelheid verschillen in processor zal je niet eens merken met alleen internet gebruik.

Koop dus gewoon een stevige laptop

Verwijderd

Kapot schreef op zondag 21 juli 2013 @ 01:16:
Ik heb nu een Dell Latitude D810, deze laptop kwam uit in 2005, ik werk er nog mee maar de dag dat ik hem tegen de grond ga smijten komt met rasse schreden dichterbij.

Ik internet alleen op de laptop, dat is dus een eis (lijkt me met elke laptop wel te kunnen tegenwoordig) buiten het feit dat ik er weer 6 jaar tegen aan moet kunnen (met de huidige heb ik dus 8 jaar gedaan maar ik erger me al een tijdje aan de snelheid....)!
Ook een SSD wil ik erg graag (desnoods later inbouwen), 15,6 inch is voldoende voor me.

De huidige Dell heb ik gekregen dus mijn laatste eis is de prijs, die moet laag zijn, maximaal 500 euro.

Zou de pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT2MMH) gewoon voldoen samen met de pricewatch: Samsung 830 series SSD 128GB of past die daar niet in?

Uit de pricewatch komt deze nog: pricewatch: HP Pavilion 15-b106ed

Of zou een chromebook wat voor me zijn: pricewatch: HP Pavilion 14 Chromebook (c000ed) ?

Iemand andere ideen, ik hoor ze graag!!!
Vind je het niet een beetje onrealistisch, een laptop die 6 jaar moet mee gaan voor een maximale bedrag van 500 euro.

Hoe krachtiger de hardware hoe langer hij mee gaat!

• JT

JT

VETAK y0

:? Ik kan je vertellen dat je bijzonder weinig hebt aan een i7 quadcore met boutkoeling, fans waarvan de lagers na een jaar gaan brommen en scharnieren die na 2 jaar afbreken. Hoge specs staat NIET gelijk aan goede kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

caanova1984 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:58:
Een SSD als primaire schijf zal geen 6 jaar halen.
Waarom niet?
Een beetje SSD heeft een prima wearleveling, dus die kunnen echt wel een tijdje mee.
Mijn SSDs moeten de 6 jaar nog gaan halen, dat vooropgesteld, maar ik zou niet zeggen dat ze het niet kunnen zonder de resultaten te zien uit de praktijk.

Als je toch alleen wilt internetten, waarom dan niet kijken naar iets met een AMD APU erin?
zoiets als pricewatch: MSI Classic CR650-636NL leuke notebooks en wat prijs betreft prima te doen.

Verwijderd

JT schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:23:
:? Ik kan je vertellen dat je bijzonder weinig hebt aan een i7 quadcore met boutkoeling, fans waarvan de lagers na een jaar gaan brommen en scharnieren die na 2 jaar afbreken. Hoge specs staat NIET gelijk aan goede kwaliteit.
Zucht je snap toch wel wat ik bedoel....
Je koopt toch geen low end laptop terwijl technologie elke dag verder evolueert.
en dus eisen ook omhoog gaan.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:28:
[...]

Zucht je snap toch wel wat ik bedoel....
Je koopt toch geen low end laptop terwijl technologie elke dag verder evolueert.
en dus eisen ook omhoog gaan.
Je kan zuchten wat je wil, maar dan moet je je juist uitdrukken in plaats van de nadruk leggen op iets totaal anders dan wat je bedoelt ;) Maar nee, ik ben het niet per definitie met je eens. Ik denk dat de kans heel reeel is dat een laptop die nu 1000 euro kost over 4 jaar trager is dan een laptop die dan 500 euro kost. Dus dan zou je ook nu een laptop van 500 kunnen halen en over 4 jaar weer. Ga eens voor de gein de de i7 van de eerste generatie qua performance naast een i5 van nu leggen. En dat is niet eens 4 jaar terug. De verschillen in snelheid tussen verschillende processoren nu zijn over 4 jaar veel kleiner dan de verschillen tegen die tijd tussen processoren met een leeftijdsverschil van 2-3 generaties.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:14:
[...]

Je kan zuchten wat je wil, maar dan moet je je juist uitdrukken in plaats van de nadruk leggen op iets totaal anders dan wat je bedoelt ;) Maar nee, ik ben het niet per definitie met je eens. Ik denk dat de kans heel reeel is dat een laptop die nu 1000 euro kost over 4 jaar trager is dan een laptop die dan 500 euro kost. Dus dan zou je ook nu een laptop van 500 kunnen halen en over 4 jaar weer. Ga eens voor de gein de de i7 van de eerste generatie qua performance naast een i5 van nu leggen. En dat is niet eens 4 jaar terug. De verschillen in snelheid tussen verschillende processoren nu zijn over 4 jaar veel kleiner dan de verschillen tegen die tijd tussen processoren met een leeftijdsverschil van 2-3 generaties.
Lijkt me logisch toch ;)

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

TERW_DAN schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:27:
[...]

Waarom niet?
Een beetje SSD heeft een prima wearleveling, dus die kunnen echt wel een tijdje mee.
Mijn SSDs moeten de 6 jaar nog gaan halen, dat vooropgesteld, maar ik zou niet zeggen dat ze het niet kunnen zonder de resultaten te zien uit de praktijk.

Als je toch alleen wilt internetten, waarom dan niet kijken naar iets met een AMD APU erin?
zoiets als pricewatch: MSI Classic CR650-636NL leuke notebooks en wat prijs betreft prima te doen.
Miscshien wat langer dan 7 jaar ligt aan het gebruik maar, omdat een SSD maar bepaalde read/write cycles kan maken. Met een systemdisk waarvan bv internet cache de hele tijd wordt geschreven en verwijderd zal de levenduur dus aanzienlijk verkleind worden.
http://nl.hardware.info/r...9-eindconclusie-20-6-2013

[ Voor 3% gewijzigd door NLKornolio op 23-07-2013 11:01 ]

• Gandalf
caanova1984 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:57:
[...]

Omdat een SSD maar bepaalde read/write cycles kan maken. Met een systemdisk waarvan bv internet cache de hele tijd wordt geschreven en verwijderd zal de levenduur dus aanzienlijk verkleind worden.
http://nl.hardware.info/r...9-eindconclusie-20-6-2013
In die conclusie is de 1e SSD niet meer bruikbaar na 23 jaar....

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De eerste plastic budgetlaptop die 6 jaar haalt zonder niet-systeemgerelateerde hardwarefouten moet ik nog tegenkomen. Scharnieren, behuizingen en accu's gaan als eerste aan gort, hoe zuinig je er ook mee bent. Op een bepaald moment is het op.

De kwaliteit die men jaren terug maakte is nu sterk verminderd, er moet immers verkocht worden.

Mijn laptop, een MacBook eind 2008 unibody, ziet er nog als nieuw uit. Dat komt omdat ik er zuinig mee ben én omdat er aan aluminium niet zoveel stuk kan gaan. De batterij is al wel een keer vervangen, na ruim 3,5 jaar. De plastic MacBook van mijn vrouw mist her en der een stukje kunststof van de behuizing, die haalt de 6 jaar ook wel, maar dan wel gehavend.

Ik zou eerder je budget aan gaan passen voor iets waar je graag 6 jaar plezier van wilt beleven.

• JT

JT

VETAK y0

Of verwachtingen verlagen, iets met een AMD APU en wat je bespaart opzij leggen voor over 3 jaar, tegen die tijd beetje bijleggen en weer wat anders halen.

Ecodan warmtepomp

• Gandalf
sypie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:11:
De eerste plastic budgetlaptop die 6 jaar haalt zonder niet-systeemgerelateerde hardwarefouten moet ik nog tegenkomen. Scharnieren, behuizingen en accu's gaan als eerste aan gort, hoe zuinig je er ook mee bent. Op een bepaald moment is het op.

De kwaliteit die men jaren terug maakte is nu sterk verminderd, er moet immers verkocht worden.
Daarom adviseer ik ook een instap zakelijke laptop (Lenovo Edge in dit geval).
Daar is meer aandacht besteed aan de bouwkwaliteit.
The overall case quality can definitely compare to superior business notebooks and does feature good stiffness. The surface can only be deformed in the critical areas, such as the display lid and over the optical drive and battery compartment. The materials' quality does not quite reach the level of more expensive business lines like the Latitude, Elitebook or ThinkPad T, X or W series. The wrist rest is firm, the display lid is rigid and the display hinges have a secure grip. We did not determine teetering here.
http://www.notebookcheck....QGE-Notebook.76963.0.html
Full-Sized, Spill-Resistant Keyboard
The legendary ThinkPad ergonomic keyboard is renowned for its full array of keys, excellent feel, and TrackPoint® pointing device. It also features a full-sized, spill-resistant design that protects the circuitry from liquids.
Drop-Down Hinges and Active Protection System
Enjoy a laptop that lasts, thanks to the durability of drop-down hinges and APS, which detects when the system is dropped and reacts by stopping the hard drive and protecting your data.
https://shop.lenovo.com/n...dge-series/e530/#features

[ Voor 20% gewijzigd door Gandalf op 23-07-2013 11:51 ]

• Kapot
Maak kennis met mijn Dell Latitude D810 uit 2005, eerst een jaar of 3 gebruikt in een bedrijf daarna naar mij gegaan en hij heeft altijd aan de voeding gehangen en er is alleen mee geinternet, wel een uur of 3 per dag gemiddeld!

Ik nijg er nu naar om het buget iets op te rekken en voor de Inspiron 15R SE te gaan, deze heeft een full HD scherm, i5 en 6Gb intern en kost nu maar 530 euro....

• Gandalf
Ook een zeer goede keuze:
http://www.notebookcheck....ion-Notebook.78323.0.html
http://www.laptopmag.com/...dell-inspiron-15r-se.aspx
Lees zeer zeker ook het ervaringen topic door:
[Ervaringen] Dell Inspiron 15R Special Edition

[ Voor 12% gewijzigd door Gandalf op 23-07-2013 12:08 ]

• JT

JT

VETAK y0

Kapot schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:50:
[...]

Maak kennis met mijn Dell Latitude D810 uit 2005, eerst een jaar of 3 gebruikt in een bedrijf daarna naar mij gegaan en hij heeft altijd aan de voeding gehangen en er is alleen mee geinternet, wel een uur of 3 per dag gemiddeld!

Ik nijg er nu naar om het buget iets op te rekken en voor de Inspiron 15R SE te gaan, deze heeft een full HD scherm, i5 en 6Gb intern en kost nu maar 530 euro....
Gek als je dat niet doet voor het geld met jouw budget :P

Ecodan warmtepomp

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:12
inderdaad 530 is een mooie prijs voor hetgeen wat je ervoor terugkrijgt. een dergelijke laptop vind je niet zomaar...

vast iets voor de TS?

...

• Kapot
Ik ben de topic starter......

Kogel is door de kerk, de Dell Inspiron 15R SE (7520) is besteld, totaalbedrag als de korting gaat werken is 512 euro, lijkt me voor nu de beste optie, wat ik begreep uit deze review is de bovenkant van aluminium is evenals de behuizing rond het toetsenbord, ik hoop dat deze even lang meegaat als mijn trouwe Dell Latitude D810, bedankt iedereen voor de adviezen en hulp, zeer gewaardeerd!!!

[ Voor 88% gewijzigd door Kapot op 23-07-2013 20:16 . Reden: Bullet through the church.... ]

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 11:32

Mijn laptop, een MacBook eind 2008 unibody, ziet er nog als nieuw uit. Dat komt omdat ik er zuinig mee ben én omdat er aan aluminium niet zoveel stuk kan gaan. De batterij is al wel een keer vervangen, na ruim 3,5 jaar. De plastic MacBook van mijn vrouw mist her en der een stukje kunststof van de behuizing, die haalt de 6 jaar ook wel, maar dan wel gehavend.

Ik zou eerder je budget aan gaan passen voor iets waar je graag 6 jaar plezier van wilt beleven.
Op de accu na (als die er constant inzit) heb ik best wat laptops voorbij zien komen tijdens mijn werk in een computerwinkel die aan jou beschrijving voldoen. Uitschieter was een Packard Bell van 8-9 jaar oud die na een herinstallatie van Windows XP weer "prima" werkte :+

De gemiddelde technische levensduur van goedkoop in elkaar gezette laptops lijkt 3-5 jaar te zijn, en laptops van betere makelij 3-10 jaar. Het is toch voornamelijk afhankelijk van het gebruik. Een desktop vervanger die niet te vaak open en dicht gaat, en niet zwaar belast wordt kan best 10 jaar mee gaan, als hij nog snel genoeg is voor de taak die ermee verricht wordt :)

Edit: En ik bedenk me net dat deze plastic Acer laptop met een T2080 processor ook al ruim 6 jaar oud is :+

[ Voor 3% gewijzigd door hugoy op 27-07-2013 13:03 ]

Verwijderd

Ik heb een plastic asus met een CPU welke in 2003 is geintroduceerd als server dienst doen. Dat ding heeft alles meegemaakt. Hij werd aan mij afgedankt nadat er een auto overheen reed 8)7

Nu zullen er veel laptops zijn die na 2 jaar mankementen gaan vertonen, dat is echt niet altijd zo.
Pagina: 1