Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolsokje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-08 10:21
Ik maak sinds vandaag gebruik van een Corsair CX500 voeding. Ik heb op verschillende sites gelezen dat het een erg stil ding is, ook als je games speelt o.i.d. Dat is een van de redenen waarom ik deze heb gekocht. In de praktijk is het echter totaal anders. Als ik gewoon op internet zit o.i.d. hoor je de voeding inderdaad nauwelijks. Maar zodra ik een game ga spelen, overstemt de voeding ieder ander geluid, behalve als ik m´n muziek harder zet. Als je buiten m´n kamer staat met de deur dicht hoor je hem ook draaien.

Heb ik gewoon een slecht exemplaar van de voeding, of is er gewoon niks waar van dat het een stil ding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid, weet je 100% zeker dat het de voeding is? Ik heb dit ding ondertussen bij 3 mensen geinstalleerd, en kan je verzekeren dat hij niet te horen is.. Niet met een open behuizing en al helemaal niet door een deur heen 8)7.

Waar bestaat de rest van je systeem uit (GPU- en CPU koeler, en behuizing + eventuele fans hier in).

Edit: Uit je topic over je monitor / powersaving probleem lees ik dat je een AM3 plank hebt, de stock AMD koelers staan er om bekend een takkeherrie te maken wanneer ze warm worden. Als er verder ook nauwelijks koeling in je behuizing zit moet je PSU ook nog eens een flinke hap warme lucht afvoeren, wat ook weer extra geluid als gevolg heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 21-07-2013 00:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolsokje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-08 10:21
Ik heb al met ASUS GPU Tweak de fan van m'n videokaart harder en zachter laten draaien, en dat is zeker weten een ander geluid. Naast die twee fans (GPU en PSU) is de enige fan die erin zit die van m'n processor, maar die zit er al langer in en heb daar nooit last van gehad. Lijkt me ook sterk dat zo'n klein ding zo'n kabaal maakt.

GPU is een ASUS GTX 650 Ti (net nieuw, samen geïnstalleerd met m'n voeding)
CPU is AMD Phenom II X4 840.
In de behuizing zitten voor de rest geen fans. Enige fans zijn dus GPU (2x), CPU (1x) en voeding (1x)..

Edit: Zie nu pas dat je nog wat had toegevoegd. Is er een mogelijkheid om meer te koelen of m'n CPU stiller te maken?

[ Voor 9% gewijzigd door lolsokje op 21-07-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Je voeding moet dus alle warmte van je systeem afvoeren, en ondertussen zich zelf ook koel houden. Vind je het dan vreemd dat de ventilator hard gaat draaien en dus goed te horen is :+ ?
lolsokje schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:50:
Lijkt me ook sterk dat zo'n klein ding zo'n kabaal maakt.
Hoe kleiner de fan hoe meer geluid deze maakt wanneer die hard draait.

Anyhow, welke behuizing heb je / welke mogelijkheden tot fans heeft deze (Formaat en plaatsing van eventuele fans).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken