Beste Tweakers,
Ik heb een nieuwe PC nodig die ik voornamelijk ga gebruiken met Ableton 9. Hierbij maak ik gebruik van VST's en sample pakketten. Wat ik dus zeer belangrijk vind is dat de pc lekker stil en snel is. Af en toe maak ik ook wel eens gebruik van Photoshop maar dit is minimaal. Verder draai ik veel muziek en doe ik wat basic dingen(surfen,tekstverwerker etc) met de PC.
Wat ik mee neem is windows 7, mijn externe audio usb geluidskaart de M-audio fast track pro, mijn 27" monitor de LG IPS277L-BN, mijn toetsenbord en pen tablet.
Geen videokaart toegevoegd omdat de HD4600 mij op dit moment ruim voldoende lijkt. Over 1,5/2 jaar een videokaart er bij kopen als het allemaal niet meer zo soepel gaat. Met de voeding en moederbord heb ik daar als het goed is rekening mee gehouden.
Mijn budget is 1000 euro.
Slechte ervaring gehad met AMD dus daarom een voorkeur naar Intel.
Wat denken jullie van deze setup? alvast bedankt!
Ik heb een nieuwe PC nodig die ik voornamelijk ga gebruiken met Ableton 9. Hierbij maak ik gebruik van VST's en sample pakketten. Wat ik dus zeer belangrijk vind is dat de pc lekker stil en snel is. Af en toe maak ik ook wel eens gebruik van Photoshop maar dit is minimaal. Verder draai ik veel muziek en doe ik wat basic dingen(surfen,tekstverwerker etc) met de PC.
Wat ik mee neem is windows 7, mijn externe audio usb geluidskaart de M-audio fast track pro, mijn 27" monitor de LG IPS277L-BN, mijn toetsenbord en pen tablet.
Geen videokaart toegevoegd omdat de HD4600 mij op dit moment ruim voldoende lijkt. Over 1,5/2 jaar een videokaart er bij kopen als het allemaal niet meer zo soepel gaat. Met de voeding en moederbord heb ik daar als het goed is rekening mee gehouden.
Mijn budget is 1000 euro.
Slechte ervaring gehad met AMD dus daarom een voorkeur naar Intel.
Wat denken jullie van deze setup? alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87M-D3H | € 99,90 | € 99,90 |
| 2 | Western Digital Red WD30EFRX, 3TB | € 124,89 | € 249,78 |
| 1 | Cooler Master Silencio zonder voeding (Wit) | € 79,51 | € 79,51 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 23,99 | € 23,99 |
| 2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 59,50 | € 119,- |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Samsung 840 series 250GB | € 141,90 | € 141,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 974,98 | |