Ik heb net mijn Club3D HD 7870XT Jokercard binnen gekregen.
Helaas lijkt deze niet te werken zoals ik het zou willen. Telkens als ik een game start (World of Tanks, FarCry 3 o.i.d.) dan crashed mijn computer met een compleet zwart beeld, ongeacht wat voor grafische instellingen ik gebruik. Alleen een harde reset (powerbutton 5 sec. en dan weer aanzetten) helpen dan nog om het systeem weer topt leven te wekken
Dit euvel start dus iedere keer als de kaart aan het werk moet en de fan ook harder gaat draaien. Ik heb geen test mogelijkheden in de vorm van 2e PC ofzo..
Setup:
Moederbord: MSI Z87-G43
CPU: Intel CI5 4670
Memory: 8GB Kingston HyperX Blu (1600)
SSD: 64GB SanDisk
DVD: OptiArc Multi +-RW SATA
HDD: 2*160GB SATA in RAID0
GFX: Club3D HD 7870XT Jokercard
PSU: Linkworld LPG12-35e 580watt max.
Alles gehuld in een crappe Coolermaster Elite 310.
Wat ik kan bedenken is:
1. de 7870XT is niet goed
2. mijn voeding is niet geschikt
3. mijn voeding heeft maar 1 6pins stekker voor voeding naar de videokaart, de andere heb ik via een verloop van molex naar 6pins, mogelijk is deze verloop niet goed??
Ik kan niet verder testen en ben niet van plan om bijvoorbeeld een nieuwe voeding te kopen als ik niet zeker weet dat ik daarmee ben geholpen.
Iemand nog een idee wat/hoe ik verder kan uitsluiten wat er speelt?
Helaas lijkt deze niet te werken zoals ik het zou willen. Telkens als ik een game start (World of Tanks, FarCry 3 o.i.d.) dan crashed mijn computer met een compleet zwart beeld, ongeacht wat voor grafische instellingen ik gebruik. Alleen een harde reset (powerbutton 5 sec. en dan weer aanzetten) helpen dan nog om het systeem weer topt leven te wekken
Setup:
Moederbord: MSI Z87-G43
CPU: Intel CI5 4670
Memory: 8GB Kingston HyperX Blu (1600)
SSD: 64GB SanDisk
DVD: OptiArc Multi +-RW SATA
HDD: 2*160GB SATA in RAID0
GFX: Club3D HD 7870XT Jokercard
PSU: Linkworld LPG12-35e 580watt max.
Alles gehuld in een crappe Coolermaster Elite 310.
Wat ik kan bedenken is:
1. de 7870XT is niet goed
2. mijn voeding is niet geschikt
3. mijn voeding heeft maar 1 6pins stekker voor voeding naar de videokaart, de andere heb ik via een verloop van molex naar 6pins, mogelijk is deze verloop niet goed??
Ik kan niet verder testen en ben niet van plan om bijvoorbeeld een nieuwe voeding te kopen als ik niet zeker weet dat ik daarmee ben geholpen.
Iemand nog een idee wat/hoe ik verder kan uitsluiten wat er speelt?