Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481068

Topicstarter
Dag mensen,

een maand geleden heb ik een acer V3-771G-73638G1TBDCaii gekocht.

Er werd me verteld dat dit toch wel een redelijke laptop moet zijn met prima specs.

Ik ging daarvan uit, maar werd een beetje vies teleurgesteld.

Ik heb hiervoor een acer Aspire 5830TG gehad met lagere specs en die was veel sneller en beter.

Er werd mij verteld dat deze laptop stukken beter moest zijn door de nieuwere generatie i7 etc etc

Uiteindelijk zeggen ze steeds: stop er maar een ssd in, wordt hij wel sneller van.

Maargoed iets met zulke specs mag ik toch van verwachten dat hij Chrome opent zonder 5 seconden te wachten en dat hij simpele programma's tegelijk aankan zonder al te veel gezeik.

Heb het gevoel dat ik weer zit achter een pentium 4. Mijn vorige laptop had ook geen ssd maar was veel en veel sneller.

Heeft iemand ervaring met zoiets of een idee wat ik hier tegen kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:18

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

De eerste stap is denk ik even met behulp van Taakbeheer (CTRL+Shift+Esc) te kijken of je processor bovenmatig belast wordt. Kijk bij Prestaties even of je CPU geen hoge belasting heeft, terwijl je zelf niets met de notebook doet, en zo ja, kijk onder Processen welk proces je processor dan bezighoudt.

Niet gezegd dat dit de oorzaak is, maar stap één is dit controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn processor heeft 0% / 1% belasting als ik niks doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:37

Metro2002

Memento mori

Specs zien er behoorljk uit, dit ding zou gewoon snel moeten werken maar acer installeert helaas net zoals zoveel fabrikanten enorm veel bloatware mee. Wellicht kun je een schone installatie van windows doen, dat zal al een heel stuk schelen. Het is veel werk maar het is het in 9 vd 10 gevallen meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:29
Anoniem: 481068 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:44:
Dag mensen,

een maand geleden heb ik een acer V3-771G-73638G1TBDCaii gekocht.

Er werd me verteld dat dit toch wel een redelijke laptop moet zijn met prima specs.

Ik ging daarvan uit, maar werd een beetje vies teleurgesteld.

Ik heb hiervoor een acer Aspire 5830TG gehad met lagere specs en die was veel sneller en beter.

Er werd mij verteld dat deze laptop stukken beter moest zijn door de nieuwere generatie i7 etc etc

Uiteindelijk zeggen ze steeds: stop er maar een ssd in, wordt hij wel sneller van.

Maargoed iets met zulke specs mag ik toch van verwachten dat hij Chrome opent zonder 5 seconden te wachten en dat hij simpele programma's tegelijk aankan zonder al te veel gezeik.

Heb het gevoel dat ik weer zit achter een pentium 4. Mijn vorige laptop had ook geen ssd maar was veel en veel sneller.

Heeft iemand ervaring met zoiets of een idee wat ik hier tegen kan doen??
toon volledige bericht
1. Check je taakbeheer. Kan zijn dat er altijd wat overbodige meuk op de achtergrond draait die de boel aardig kan vertragen.
2. Haal alle onnodige voorafgeinstalleerde programma's er ook af, ervan uitgaande dat je Windows niet zelf hebt geinstalleerd off course.
3. Draai eens benchmark tools a la PCMark en post die resulaten in dit topic. Pas dan kan er iets zinnigs over worden gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb er al 2 keer andere windows opgezet ( origineel ), maar ook dit mag niet baten.

De eerste week is alles goed, maar daarna zakt het langzaam in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Anoniem: 481068 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:11:
Ik heb er al 2 keer andere windows opgezet ( origineel ), maar ook dit mag niet baten.

En hoe is de laptop traag, is deze constant bezig met schijfbewerkingen bv of heb je het gevoel dat de CPU niet lekker reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wat zou kunnen is dat ie throttlet, maar aangezien een verse install het tijdelijk oplost denk ik iets anders.
Kan je de specs van de hdd posten en definieren wat er traag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult wat specifieker moeten zijn met je definitie van traag. Dit forum is Tweakers, kunnen we er vanuit gaan dat je theoretische benchmarks om een hardware probleem al hebt uitgesloten? Ik vind het opvallend dat je het na een week hebt, wat heb je geinstalleerd, en vinden je antivirus & antimalware scanners wat?

Een verse installatie is een paardenmiddel, wat als je gewoon een 'windows refresh' uitvoert?

Overigens, een SSD is inderdaad de grootste snelheidsboost voor ELKE laptop puur omdat je de I/O bottleneck van (ZEKER!!) laptop harddisks elimineert. En deze laptop heeft een 5400rpm schijfje... een i7 is leuk als je video's gaat renderen maar doet niks voor "snel laden" in 90% van de gevallen waar acer-kopers mee werken... een i3 + sloot RAM + SSD is dan nog sneller.

Maar goed, nogmaals: wat is traag? Disk I/O overload? Hardware throttling? FPS in games? Speel je over de IGP of over de nVidia kaart? Overigens: die nVidia kaart die er in zit (710m) is in sommige gevallen trager dan de IGP van de processor... die zit er in voor het stickertje "nvidia".

Ik kon overigens je hele specs niet vinden, pricewatch gaf een hele sloot uitvoeringen aan, post je volle specs eens hier op deze manier:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 249,95€ 249,95
1Asus P8P67 (B3)€ 0,-€ 0,-
1MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 0,-€ 0,-
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 49,95€ 99,90
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 60,90€ 60,90
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex 3 120GB€ 120,95€ 120,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 531,70

[ Voor 85% gewijzigd door Umbrah op 20-07-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:53

Heb je ook de drivers van de Acer website geïnstalleerd?
Windows levert tegenwoordig goede drivers maar toch kan een driver vanuit de fabrikant een stuk sneller zijn.

Hyundai Ioniq Electric 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Als er natuurlijk een 5400 rpm schijf inzit zal ie idd niet vlot zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat ik bedoel met de laptop is traag. ik kan niet meerdere programma's openen of website zonder enige wachttijd. of met mappen openen is hij heel traag.

de processor is een i7 3632QM
8GBddr3 1600mhz
1TB Toshiba toshiba mq01abd100

Mijn FPS in games is een vreemd geval,, de computer heeft aanbevolen instellingen voor de laptop wat hij automatisch aangeeft. maar als mijn game instellingen zet op aanbevolen, heb ik met spellen als half life2 en left4dead2 een fps van 30/35 ofwel niet te spelen
ik moet alles op medium, low of uit zetten om aan de 80 ongeveer te komen

Volledige specs zijn hier te vinden: http://www.acer.co.uk/ac/...el-datasheet/NX.M6REK.005

Toen ik een tijdje terug 3DMark test deed kwam er iets van 1260 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Anoniem: 481068 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:35:
wat ik bedoel met de laptop is traag. ik kan niet meerdere programma's openen of website zonder enige wachttijd. of met mappen openen is hij heel traag.

8GBddr3 1600mhz

Mijn FPS in games is een vreemd geval,, de computer heeft aanbevolen instellingen voor de laptop wat hij automatisch aangeeft. maar als mijn game instellingen zet op aanbevolen, heb ik met spellen als half life2 en left4dead2 een fps van 30/35 ofwel niet te spelen
ik moet alles op medium, low of uit zetten om aan de 80 ongeveer te komen

Volledige specs zijn hier te vinden: http://www.acer.co.uk/ac/...el-datasheet/NX.M6REK.005

Toen ik een tijdje terug 3DMark test deed kwam er iets van 1260 uit.
De 710m is een instap notebook video kaart dus daar moet je ook geen wonderen van verwachten:

http://www.notebookcheck....GeForce-710M.84746.0.html

Misschien kun je een video maken om te laten zien hoe lang het duurt om programma's ed te openen? ik
krijg namelijk de indruk dat je meer verwacht dan de laptop aankan. Zeker icm een relatief trage harde schijf.

edit: lekker typenummer trouwens, rolt zo van je tong :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:24

RnB

Het kan best zijn dat je harde schijf (flink) trager is dan de harde schijf in je vorige systeem.
Je hebt het steeds over wachten, dan zal de harde schijf al snel de bottleneck zijn. Ik ben ook een fan van een ssd, maar mocht dat er niet inzitten, probeer je oude harde schijf eens over te zetten en kijk wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Als je op amazon kijkt zie ik dit staan:

-Then i opened the Acer update suit and updated the wifi driver (fixes performance issues with the laptop and ensure optimal wifi performance)

-Then after doing all this i updated the bios by running an exe program that i downloaded from the Acer website
http://www.acer.co.uk/ac/en/GB/content/drivers

Wellicht een idee om daar even naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529742

Anoniem: 481068 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:44:
...

...
Anoniem: 481068 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:35:
...

8GBddr3 1600mhz

...
Sure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 02:06
Dat is inderdaad geen haswell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:09

Baggeraar

Wat een gebagger..

Er staat dan ook 'nieuwere' en niet 'nieuwste'.

Maakt op zich geen enkel verschil mbt zijn probleem.

OT: Die Toshiba schijf is volgens de review op tomshardware geen echt trage schijf, in tegendeel zelfs.
dat je 5 seconden moet wachten eer chrome opengaat zal wellicht aan de schijf liggen, maar dat is imo zo bij alle laptopschijfjes. En al zeker wanneer de browser volgestouwd is met add-ons en cache/geschiedenis/and so on.

Kortom: een SSD is wellicht de enige en goede oplossing.

Wat betreft de gaming prestaties: dat lijkt me voldoende uitgeklaard hierboven.

[ Voor 69% gewijzigd door Baggeraar op 24-07-2013 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15

Dan is het probleem toch niet de laptop maar wat jij er - al dan niet bewust - op installeert. Draai maar eens en goede spyware cleanup tool.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529742

Baggeraar schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 02:56:
...

Er staat dan ook 'nieuwere' en niet 'nieuwste'.

...
Nieuwer dan wat? Vorige laptop van TS was de Aspire 5830TG, met een i5 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexil
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-07-2023
Vaak wordt er over dit heen gekeken, maar staat ie ook op high performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag mensen,
ik heb de laptop terug gebracht en een andere weer mee genomen. Een lenovo Y500 deze draait gelukkig goed.

Alleen heb ik een andere topic geopend voor de videokaart omdat ik een aantal vragen heb :)

Bedankt iedereen voor alle reacties

( bij de acer bleek trouwens het DDR geheugen kapot te zijn, en de verkoper zei later zelf,, niet teveel verwachten voortaan van een Acer :S dat vond ik wel krom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 481068 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:03:
( bij de acer bleek trouwens het DDR geheugen kapot te zijn, en de verkoper zei later zelf,, niet teveel verwachten voortaan van een Acer :S dat vond ik wel krom)
Dat had de verkoper eerder moet aangeven. Als ik het goed begrijp zou je van een Lenovo met een i5 processor naar een Acer met i7 gaan, afgezien van de i7 is dit altijd een terleurstelling naar mijn idee. Als je al een merk als Lenovo gewend bent, laat dan in de toekomst Acer links liggen. edit: Niet goed gelezen, de Lenovo zal je in geen geval terleurstellen, zeker niet als je van een Acer komt.

Acer is net als Packerd Bell een butget merk, leuke specs maar verwacht er niet te veel van, er zit ergens een bottleneck. De Lenovo zal een velemalen betere keuze zijn, ondanks de i5. Overigens een i7 heeft lang altijd niet een voordeel boven een i7, waarom denk jedat in de BBG hier op Tweakers.net voor een i5 wordt gekozen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 27-07-2013 17:16 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De lenovo heeft trouwens wel een i7 3630gm

link: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG3DMH)

Bekenden van me zeiden Lenovo is altijd goed ( was vroeger IBM )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 16:29

Sick Nick

Drop the top!

Nu heeft een ideapad weinig met IBM te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sick Nick schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:19:
Nu heeft een ideapad weinig met IBM te maken :P
Ik weet wat je bedoeld, maar alles is algauw beter dan de gemiddelde Acer. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1