Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik heb van Ebay zo'n mooi LM2596 step down bordje gehaald. Maar lijkt een beetje stuk, als ik aan de regelpot draai veranderd het voltage niet noemenswaardig...Ook als ik een 1K weerstand over de uitgang zet en meet veranderd het voltage niet...Eigenlijk hetzelfde als in dit filmpje..
Zou een extra condensator op helpen, lijkt me zelf van niet?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5812499/CAM00241l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Terug sturen :) LM is defect of vragen dat ze een nieuwe LM2596 opsturen.

[ Voor 45% gewijzigd door Damic op 20-07-2013 19:05 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik neem aan dat je weet dat de potmeter een 10 slagen instel potmeter is.
verder is het schema zeer simpel, meten is weten.
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm2596.pdf (pagina 9 2de schema. r1/r2 is waarschijnlijk de potmeter.)
Bovendien zou ik hem niet zonder belasting laten draaien, daar zou hij wel eens slecht tegen kunnen.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Aha bedankt! Was ook bang het schroefje uit de stelpot te draaien oid. Het lijkt er overigens op dat ik wel veel meer dan 10 rondjes kan draaien, dus misschien is die pot ook stuk. Maar iig contact opgenomen met de seller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Je hebt toch een meter? Haal de spanning er eens af en meet de weerstand over die pot dan eens en kijk of je die kan verstellen.

Met dit soort printjes neem ik vaak de moeite niet eens om het terug te sturen, die LM of potmeter vervangen draai ik mijn hand niet voor om. Die printplaat is het meest waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja dat is een probleem met die potmeters, die kun je blijven verder draaien :(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
De weerstand meten was een goede, heb een beetje de weerstand zitten meten, die varieerde niet op een heel constante manier. Maar na 20 keer draaien (?) zat ik op 0 Ohm. En nu werkt ie dus wel. Hij was kennelijk extreem ver doorgedraaid naar de andere kant en haalde daardoor de benodigde spanning dus niet waardoor hij ook niet veranderde bij het draaien..Hij werkt dus gewoon, bedankt voor het meedenken!

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_gadget op 21-07-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:36
Kijk in de reacties:
I have figured out the problem. Just replace the capacitators to new ones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:58
Zoals je kan lezen werkt het ondertussen al.. ;)

Goede les voor de volgende keer :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mr_gadget schreef op zondag 21 juli 2013 @ 16:00:
De weerstand meten was een goede, heb een beetje de weerstand zitten meten, die varieerde niet op een heel constante manier. Maar na 20 keer draaien (?) zat ik op 0 Ohm. En nu werkt ie dus wel. Hij was kennelijk extreem ver doorgedraaid naar de andere kant en haalde daardoor de benodigde spanning dus niet waardoor hij ook niet veranderde bij het draaien..Hij werkt dus gewoon, bedankt voor het meedenken!
Np, daar doen we het voor d:)b
Pagina: 1