Advies tekentablet

Pagina: 1
Acties:

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Voor mijn broertje zijn verjaardag wil ik een tekentablet kopen. Zelf heb ik er nooit eerder 1 gehad en heb er dus verder ook geen ervaring mee.

Ik dacht zelf aan een pricewatch: Wacom Bamboo Pen & Touch v3. Dit omdat de prijs binnen mijn budget valt en het volgens mij ook werkt op OS X.

Of heeft de Touch geen toegevoegde waarde en kan ik beter een pricewatch: Wacom Bamboo Pen v3 kopen?

Nu ik dit aan het typen ben kom ik alweer een ander model tegen, namelijk: pricewatch: Wacom Bamboo Manga

In het kort: Ik heb er de ballen verstand van en door de grote keuze weet ik niet wat verstandig is.

Budget is 50-100 euro. Of als het een grote toegevoegde waarde heeft, mag het ook een paar tientjes meer kosten.

EU DNS: 86.54.11.100

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb wel een beetje ervaring met tekentablets, echter wel voor het gebruiken als normaal inputdevice ipv echt mee tekenen.

Hoe dan ook is Wacom 'het' merk, dus daarmee zit je wel goed. Verder geldt denk ik, bij het gebruik als echt tekeninstrument, hoe groter hoe beter. Echter als je broertje nog nooit zo'n ding heeft gehad, dan weet ie eigenlijk ook niet wat ie mist, en kan zo'n ding kado krijgen een leuke opstap zijn om later zelf ooit een grotere te kopen als ie bevalt.

De pen & touch is een mooi model om mee te beginnen, past ook goed in je budget. Het model zonder 'touch' mist een paar knoppen op de tablet zelf, en alhoewel ik denk dat dat niet een dealbreaker hoeft te zijn, kunnen ze zeker handig zijn om macro's in bepaalde (teken)programma's te koppelen. Ik denk dat dat wel die 20 euro waard is.

Die Manga editie is precies dezelfde als de normale pen & touch, echter dan zit er volgens mij een software pakketje bij voor de liefhebbers van Manga. Als je broertje dat dus is is dat denk ik zeker een leuk kado.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor adviesvragen:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!