Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Desktop start niet op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Recent had ik een desktop op deze website samengesteld, de onderdelen zijn vandaag aangekomen maar na samenstellen werkt hij niet.
Nu heb ik braaf de handleidingen gevolgt omdat het mijn eerste keer is maar hopelijk heb ik ergens een foutje gemaakt.

Het systeem is:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 172,90€ 172,90
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 59,10€ 59,10
1Palit GeForce GTX 760 2GB€ 224,50€ 224,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Antec Three Hundred Two€ 61,78€ 61,78
1TP-Link TL-WN822N€ 13,95€ 13,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,90€ 17,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,50€ 59,50
1XFX Pro 550W€ 53,20€ 53,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 716,68

Als ik op de power knop druk dan zie ik heel even een blauw licht achter de power knop opbranden en gaat meteen weer uit en als ik weer op de knop druk gebeurd er niets.

Iemand wellicht een idee wat het kan zijn?

(Moederbord heeft geen LED om aan te tonen of het stroom ontvangt.)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
Eerst even kijken of je verbinding van je aan knop op de goede plaats zit op je mobo.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Neem deze even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En deze is ook handig: Hoe bouw ik een PC?

[ Voor 30% gewijzigd door marquis op 20-07-2013 18:14 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Power SW (2-pin) kabel van de case verbonden met de System Panel Header op de 2 pins genaamd PWRBTN# en GND. Aangezien de PowerSW niet aangeeft welke van de 2 kabels grounded is heb ik het gebrobeerd om te draaien maar het heeft geen effect.

Ik druk op de knop, voor een halve seconde gaat er een blauw lichtje aan en voor een halve seconde draaien mijn GPU en CPU fans.
Daarna stopt alles weer en gebeurd er niets.

(Trouwens wat is een jumper, het zijn drie pins met een 2 pin verbinder erop. Heb er niet aan gezeten, de manual zei er niets over.)
Heb het even doorgelezen en wellicht is het een overbelaste PSU, gezien de fans heel even aanslaan, maar ik niet gehoord dat de PSU te zwak was toen we het hier aan het samenstellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 18:16 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Heb je de moederbord wel op de afstandsbusjes gezet? (aangezien het je eerste computer is, en anders sorry)
Ik denk niet dat het je PSU is. Die lijkt me genoeg aan vermogen te leveren.

[ Voor 26% gewijzigd door marquis op 20-07-2013 18:18 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:13:
(Trouwens wat is een jumper, het zijn drie pins met een 2 pin verbinder erop. Heb er niet aan gezeten, de manual zei er niets over.)
Je geeft zelf het antwoord al. ;) En je probleem klinkt als kortsluiting, dus de vraag van marquis is wel een goede. Anders alle componenten uit de kast halen en buiten je kast alles aansluiten/testen.

Verwijderd

Topicstarter
marquis schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:17:
Heb je de moederbord wel op de afstandsbusjes gezet? (aangezien het je eerste computer is, en anders sorry)
Ik denk niet dat het je PSU is. Die lijkt me genoeg aan vermogen te leveren.
Jazeker heb ik de afstandbusje tussen de moederbord en de case zitten.
VantageR schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:23:
[...]

Je geeft zelf het antwoord al. ;) En je probleem klinkt als kortsluiting, dus de vraag van marquis is wel een goede. Anders alle componenten uit de kast halen en buiten je kast alles aansluiten/testen.
Dus moet ik iets met de jumper doen?
Zal ook proberen het buiten mijn kast te monteren.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:56
Jumper heeft normaal toch niets met kortsluiting te maken? Dit kan toch niet meer doen dan een bepaalde master in IDE devices aanduiden (oude componenten), of je BIOS settings resetten (en misschien ook nog vaag iets van chassis intrusion).

Overigens, heb je de 8-pin CPU kabel aangesloten? Velen vergeten dit nogal eens.

[ Voor 14% gewijzigd door Spaiker op 20-07-2013 18:29 ]

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:25:
Dus moet ik iets met de jumper doen?
Met die jumper hoef je niks te doen. Waar hij voor is staat waarschijnlijk wel in het boekje van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
MarkoVie schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:27:
Jumper heeft normaal toch niets met kortsluiting te maken? Dit kan toch niet meer doen dan een bepaalde master in IDE devices aanduiden (oude componenten), of je BIOS settings resetten (en misschien ook nog vaag iets van chassis intrusion).

Overigens, heb je de 8-pin CPU kabel aangesloten? Velen vergeten dit nogal eens.
Ja ik heb de 8-pin verbonden.

EDIT:

Buiten mijn case nogmaals inelkaar gezet, hetzelfde gebeurd. De fans gaan heel even aan en houden dan meteen op. :|

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 18:37 ]

• Spaiker
Zo kaal mogelijk opstarten met enkel cpu en ram. Heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
MarkoVie schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:39:
Zo kaal mogelijk opstarten met enkel cpu en ram. Heb je dat al geprobeerd?
Nee, maar wat ik wel had gedaan is een oude Ben Quite PSU van mijn vorige PC gepakt.
Deze aangesloten op dezelfde manier en nu start hij wel op zonder problemen (dat ik voorzie).
Al maakt de GPU wel flink kabaal zeg.

Dus is de andere PSU gewoon defect dan? Of heb ik toch iets verkeerd gedaan met die PSU.

(Het gaat hier om een Be Quiet! 530W ATX Power Supply.)

• Spaiker
Probeer je XFX eens in die oude pc als dit mogelijk is?

Als je die be quiet op exact dezelfde manier hebt aangesloten als je die xfx aangesloten hebt, en hij werkt ook niet in je oude pc, zou ik even RMA aanvragen bij je webshop (of gewoon binnenbrengen in de winkel waar je hem gekocht hebt).

Je GPU maakt zoveel kabaal omdat hij geen programma heeft dat hem zegt hoe snel hij moet draaien. Dus dat lost zichzelf wel op met het installeren van de driver.

[ Voor 35% gewijzigd door Spaiker op 20-07-2013 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
MarkoVie schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:52:
Probeer je XFX eens in die oude pc als dit mogelijk is?

Je GPU maakt zoveel kabaal omdat hij geen programma heeft dat hem zegt hoe snel hij moet draaien. Dus dat lost zichzelf wel op met het installeren van de driver.
De PSU is het enige wat nog over is. Dat kan ik dus helaas niet doen.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je gpu maakt altijd veel lawaai als de pc niet voorbij de post is lekker 100% draaien :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar fotos genomen van de twee PSU's in kwestie.

http://imgur.com/a/FXwSS

Dit is een album met fotos, wellicht komt hier informatie naar boven wat een oplossing kan bieden.
Mijn vraag hierbij is of ik iets verkeerd deed, zo nee, is de andere PSU sterk genoeg om deze build te draaien voor de komende tijd terwijl ik wacht op de RMA. Dat duurt wrs een weekje in totaal en wil graag bezig met Windows en drivers installeren (en wellicht wat gamen om de tijd te doden).

• Spaiker
Die 2x 4pin,is voor de CPU, de vaste 8pin is voor PCI-e.

[ Voor 36% gewijzigd door Spaiker op 20-07-2013 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
MarkoVie schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:17:
Die 2x 4pin,is voor de CPU, de vaste 8pin is voor PCI-e.
Waar is de grote 8-pin dan voor?

• Spaiker
Een zwaardere grafische kaart of iets dergelijks.

Ik zou je wel niet kunnen zeggen wat het verschil is tussen beide connectoren :) Ik vermoed sowieso dat je normaal gezien die pcie connector niet in de CPU aansluiting krijgt.

Blijkbaar wel, steek die 2x 4pin eens in je CPU aansluiting. Dan zal het misschien wel werken.

[ Voor 82% gewijzigd door Spaiker op 20-07-2013 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan is het oordeel dat de PSU defect is en ik hem moet terugsturen? (Eerste keer dat ik dit moet doen.)

Laatste vraag alsnog, is mijn oude PSU sterk genoeg om deze build te draaien?

• Spaiker
Werkt het niet met de 2x 4pin in de cpu aansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
MarkoVie schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:29:
Werkt het niet met de 2x 4pin in de cpu aansluiting?
Op zowel de 8 pin als de 2x 4 pin, zelfde resultaat.
De fans draaien een halve seconde voordat ze weer direct uitgaan. Een teken dat er kortsluiting was hoorde ik.

• Spaiker
Zal idd een gevalletje DOA zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag, de GPU maakt een tikkent geluidje, liet het een vriend horen en hij vond het apart klinken.
Hieronder is een dropbox link naar het geluidbestand, kan iemand zeggen of dit normaal is voor een GPU-fan? De andere fans maken niet zon geluid.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1902820/Tiketik.mp3

• Spaiker
Zit er niets tussen? Lijkt me precies alsof er een kabeltje tegen hangt ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
MarkoVie schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:22:
Zit er niets tussen? Lijkt me precies alsof er een kabeltje tegen hangt ofzo..
Was even weggelopen en nu tikt het niet meer, heel apart. Zal als hij klaar is met windows installeren verder kijken of hij begint te tikken in de loop van vandaag en morgen.
RMA kan ik pas maandag aanvragen, ze zijn nu gesloten.

Alvast bedankt voor de hulp! Tweakers is een geweldige community, dat zo snel kon worden vastgesteld dat de PSU defect was. :)
(En blij dat ik dus geen fout had gemaakt.)

EDIT:

En nu ratelt de GPU weer een heel klein beetje, minder zwaar dan eerst.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 21:56 ]

Pagina: 1