Toon posts:

Hollandsnieuwe, onterechte her-aansluit kosten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht kunnen jullie mij helpen, en tips geven over het volgende:
Enige tijd geleden ontvingen wij een brief met daarin de laatste aanmaning.
Hierin stond vermeld dat wij via de klantenservice contact met jullie moesten opnemen "met hier in vermeld dat het om de laatste aanmaning ging" om een nieuwe hyperlink te ontvangen waarin totaal openstaande kosten verwerk zouden zijn, om weer aangesloten te worden.

Dit hebben wij gedaan.
En betaald '3 juni 2013' betaald. (via Ideal)

Echter, '10-jun werd mijn moeder wederom afgesloten. Wegens een nog te betalen rekening.

Opmerkelijk, aangezien wij de laatst mogelijk totaal rekening door jullie hebben laten verwerken.
Antwoord Hollands nieuwe:
Bedankt voor je email.
Helaas valt hier niet over te dicusseren.

Zoals mij collega’s eerder hebben aangegeven ben je twee keer afgesloten. Het gaat om de volgende bedragen 80.50euro en 33.50 euro. Deze heb je beide betaald via een betalinglink. Daarop stond toen ook een bedrag van 10 euro heraansluitkosten. Deze kosten kunnen niet terug gestort worden
Het spijt me je niet anders te kunnen berichten.
Het is toch vreemd dat een bedrijf als hollandsnieuwe niet in staat is om een correcte 'totaal' nog openstaande rekening te maken?

En gemakshalve de klant een aantal dagen na het betalen van de 'totaal' rekening gewoon maar even afsluit?

Ik heb al op meerdere manieren de klantenservice benaderd, maar blijkbaar is dit zeer lastige materie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wat is er onterecht?
Jij bent wanbetaler, conform OVK wordt je afgesloten en nu moet je heraansluitkosten betalen.
Neem aan dat dit in de AV staat en lijkt me een redelijk correcte werkwijze.

Mocht je geen wanbetaler zijn dan wordt heel de zaak anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht kunt u mij toelichten wat er terrecht is aan het 'opnieuw' afsluiten na het betalen van een door Hollandsnieuwe berekende totaal bedrag? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:29:
Wellicht kunt u mij toelichten wat er terrecht is aan het 'opnieuw' afsluiten na het betalen van een door Hollandsnieuwe berekende totaal bedrag? 8)7
Zoals ik het lees ben je 2 keer in gebreke gebleven (niet betaald) voor beide keren ben je afgesloten, toch?
Netjes is anders maar dat geld voor beide partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Volgens mij mist er wat chronologie in de facturen. Overigens is 80 euro verbellen wel knap met ~4ct per minuut/sms/MB, maar dat is een ander verhaal.

Bekijk de chronologie van facturen, je bent zelf verantwoordelijk voor op tijd betalen, niet HN. En er mist een heel stuk correspondentie, gezien je quote.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
tja, ik zie het ook niet als onterecht. je moeder betaald 2x niet (of te laat), hierdoor moet hollandsenieuwe personeel inzetten om hier achteraan te gaan met herinneringen e.d. Om deze kosten te dekken rekenen ze schijnbaar 10 euro her aansluitkosten wat .m.i. nog redelijk netjes is, ik ken andere firma's die onder de noemer administratie kosten hier 25 euro voor rekenen, dus dan is 10 euro nog een heel redelijk bedrag.

Misschien moet je ipv je druk te maken over een 10tje, je druk maken zodat je moeder de volgende keren de rekening op tijd betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:42

mwa

Warrig verhaal. Maar goed, waarom sluit je moeder niet een ander abo af bij een andere budget provider en gewoon de rekeningen op tijd betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat er optijd betaald moet worden, en dat zou ook gelukt zijn, als hun de totaal rekening goed hadden gemaakt, hiermee bedoel ik:
stel hun hadden het totaal verschuldigde bedrag iets van (80.5+33.5) 114 euro gemaakt dan was deze gewoon betaald. En was er geen her aansluiting nodig geweest in Juni.

En dat is het probleem wat ik met deze organisatie heb, zij beweren een totaal rekenign gemaakt te hebben, maar dit hebben ze dus niet gedaan.
Tevens vermelden ze niet wat ze berekend hebben in de totaal berekening, en hierdoor gingen wij er van uit dat alles beaald zou zijn.

En word je lekker een paar dagen hierna afgesloten.

Wellicht overbodig te melden ;) maar aan mij/ons hebben ze geen klant meer in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Ik snap je punt hoor, had een kennis van mijn ma ook, hij werd afgesloten 3x binnen 7 maanden door "niet betaalde rekeningen".

Nou grappig, als jij een x bedrag dat je moet betalen op bv. 1 mei overmaakt en op 12 mei wordt je afgesloten omdat jij te laat hebt betaald (terwijl je bijna 1 week van te voren je rekening betaald hebt), dan vraag ik mij af hoe dat kan.

Plus, vorige maand heeft hij zijn abonnement opgezegd omdat hij een fikse rekening kreeg, 77 euro omdat hij ver boven zijn data uitkwam, succes gewenst met een Nokia 101 die alleen kan bellen en sms-en maar hij was het zat en heeft het opgezegd want HN gaat nooit in discussie met jouw, hun vinden dat ze gelijk hebben en klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 21-07-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:25:
Ik begrijp dat er optijd betaald moet worden, en dat zou ook gelukt zijn, als hun de totaal rekening goed hadden gemaakt, hiermee bedoel ik:
stel hun hadden het totaal verschuldigde bedrag iets van (80.5+33.5) 114 euro gemaakt dan was deze gewoon betaald. En was er geen her aansluiting nodig geweest in Juni.

En dat is het probleem wat ik met deze organisatie heb, zij beweren een totaal rekenign gemaakt te hebben, maar dit hebben ze dus niet gedaan.
Tevens vermelden ze niet wat ze berekend hebben in de totaal berekening, en hierdoor gingen wij er van uit dat alles beaald zou zijn.

Wellicht overbodig te melden ;) maar aan mij/ons hebben ze geen klant meer in de toekomst.
Het probleem zit ervoor, doordat je moeder de rekeningen niet betaalde. HN kan natuurlijk beter in dat opzicht, maar de oorzaak ligt bij jullie zelf. Dit gedoe is er slechts een gevolg van.

We hebben hier al maanden HN zonder problemen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:25:

Je zegt het al zelf; je ouders/moeder heeft zelf geld moeten overmaken. HN werkt met automatische incassos wat meteen betekent dat er niet op tijd is betaald. Anders was een handmatige overboeking niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Staat er niet op de aanmaning al het bedrag wat je totaal moet betalen (incl extra kosten)? Dat had je gewoon via bankoverboeking kunnen doen. Ze hebben je al 2 'rekeningen' gestuurd, waarom zouden ze voor die 2 rekeningen dan een nieuwe totaalrekening moeten opmaken?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shugosha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11-2019
Je hebt dus twee rekeningen die er openstaan, voor de een ben je al afgesloten en dat maak je dan over. Echter de nieuwe rekening die later is aangemaakt is ook niet betaald en loopt al in het proces van de herinnering > aanmaning etc. Als jij die dan ook niet betaald dan wordt het op basis daarvan opnieuw afgesloten.

Het is je eigen verantwoordelijkheid. Je zal voor beide apart op de hoogte gesteld moeten zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:48
Mizgala28 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:34:
Plus, vorige maand heeft hij zijn abonnement opgezegd omdat hij een fikse rekening kreeg, 77 euro omdat hij ver boven zijn data uitkwam, succes gewenst met een Nokia 101 die alleen kan bellen en sms-en maar hij was het zat en heeft het opgezegd want HN gaat nooit in discussie met jouw, hun vinden dat ze gelijk hebben en klaar.
wat een onzin. Met HN kun je niet buiten de bundel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
The_Zohan schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:07:
[...]

wat een onzin. Met HN kun je niet buiten de bundel komen
Jij zegt onzin, ik zeg onzin, mijn kennis zegt onzin maar HN zegt tegen hem meneer, u kwam buiten uw data bundel, punt uit.

Wie krijgt gelijk? HN, opzich is er inderdaad niks mis met HN maar het is spijtig dat dat soort dingen soms voorkomen, gelukkig gaat het de overige 95% van de gevallen wel goed.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

EDIT: Verkeerde topic |:(

[ Voor 97% gewijzigd door CLB op 11-09-2013 20:09 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1