thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
Beste,

Ik krijg mijn netwerk niet 100% aan de gang ik zou eerst laten zien hoe hij nu er uit ziet.

ISP>modum ziggo ( ubee evm320B ) > Switch > een kabel naar een pc en een naar de Router ( Linksys WRT54G2) vanuit de router komt WI-FI en de tv en nog was andere rand apparatuur zit met de kabel daar op aangesloten.

nu is mijn probleem dat de pc die met de kabel zit aangesloten op de modum ik gewoon internet heb maar bij de router de tv en alles wat draadloos zit laptop en mobiel enz. het niet doet. Ze zitten wel in het netwerk maar kunnen niet op internet ik heb al de DHCP uitgezet maar dit heeft niet geholpen zodra ik dat doe kan ik draadloos niet meer op de router en met de kabel ook niet. dan moet ik de router resseten en dan kan ik er weer in. Weet iemand wel optie ik nog meer aan of juist uit moet zetten in de router want ik kom er niet meer uit. 8)7

Mvg

jokko

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Waarvan heb je de DHCP server uitgezet? Een beetje meer hoofdletters en punten in één lang stuk tekst leest een stuk makkelijker...
Probeer eens zonder de router, alleen met je Ubee, kijk of dan alles fatsoenlijk werkt. Breidt je netwerk dan stukje bij beetje uit. Zodra je dan problemen ondervind, weet je wat de oorzaak is.

Ook is het misschien makkelijker om een plaatje te maken van je situatie, dump dat ergens op imgur of imageshack, schrijf ook even op wat je allemaal hebt ingesteld. Helaas zijn de glazen bollen van de tweakers een paar jaar geleden de deur uit gegaan ;)

• jokko
Bartjezz schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:23:
Waarvan heb je de DHCP server uitgezet? Een beetje meer hoofdletters en punten in één lang stuk tekst leest een stuk makkelijker...
Probeer eens zonder de router, alleen met je Ubee, kijk of dan alles fatsoenlijk werkt. Breidt je netwerk dan stukje bij beetje uit. Zodra je dan problemen ondervind, weet je wat de oorzaak is.

Ook is het misschien makkelijker om een plaatje te maken van je situatie, dump dat ergens op imgur of imageshack, schrijf ook even op wat je allemaal hebt ingesteld. Helaas zijn de glazen bollen van de tweakers een paar jaar geleden de deur uit gegaan ;)
Beste,

Ik heb de DHCP server van de Linksys uit gezet omdat deze draait op de modum (ubee).
hier een foto van mijn netwerk.

http://puu.sh/3HnVF.png

Sorry voor de slecht lezende tekst.

mvg

Jokko

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het is een Modem niet een Modum, en als dit ook echt alleen een modem is zit hier geen DHCP server op.

Wissel de switch en de router van plek en zet DHCP uit op de Ubee en aan op de Linksys.

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2013 16:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jokko
D4NG3R schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:33:
Het is een Modem niet een Modum, en als dit ook echt alleen een modem is zit hier geen DHCP server op.
Jewel dit is wel zo want op de pc die via de switch op de modem gaat heb ik gewoon internet met deze ip gegevens:

http://puu.sh/3Ho5S.png

Dit kan de Linksys niet zijn omdat de linksys DHCP begint op 192.168.1.100.

en dat kan niet omdat er op de modem ook tv en telefoon binnen komt.

mvg

Jokko

[ Voor 7% gewijzigd door jokko op 20-07-2013 16:38 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, da's een extern (publiek) IP-adres wat je van Ziggo krijgt. Daar krijg je er maar eentje van.

Het idee van zo'n router is dat je vervolgens méér dan één PC op die ene aansluiting kunt verbinden.

offtopic:
En het is "jawel" en niet "jewel", kom op zeg, beetje fatsoenlijk Nederlands a.u.b.

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 20-07-2013 16:38 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Laat ik het even opsommen: Er is GEEN DHCP in je netwerk op dit moment. Het IP wat je ziet is het externe IP adres wat je van Ziggo krijgt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
D4NG3R schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:38:
Laat ik het even opsommen: Er is GEEN DHCP in je netwerk op dit moment. Het IP dat je krijgt is het externe IP adres wat je van Ziggo krijgt.
Grote kans dat die ook via DHCP verkregen wordt toch? :+ De TS z'n PC doet iig een DHCP-request, hoe dat aan de kabel z'n kant afgehandeld wordt boeit me weinig, maar er wordt iig geantwoord op een DHCP-request ;) Je bedoelt 't goed, maar verwoordt 't een beetje ongelukkig IMO.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Osiris schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:39:
[...]

Grote kans dat die ook via DHCP verkregen wordt toch? :+ De TS z'n PC doet iig een DHCP-request, hoe dat aan de kabel z'n kant afgehandeld wordt boeit me weinig, maar er wordt iig geantwoord op een DHCP-request ;) Je bedoelt 't goed, maar verwoordt 't een beetje ongelukkig IMO.
Klopt mijn excuus hiervoor.
213.51.144.90 is het IP adres van de DHCP server aan Ziggo's kant.

Anyhow, je modem/router combo (Ubee) staat momenteel op Bridge only, wat inhoud dat het externe IP adres direct word doorgespeeld naar het 1e apparaat wat hier om vraagt.

Dus nogmaals: Wissel je eigen router en switch van plek en zet DHCP aan op de router.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2013 16:46 ]

• jokko
D4NG3R schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:43:
[...]

Klopt mijn excuus hiervoor.

Anyhow, je modem/router combo (Ubee) staat momenteel op Bridge only, wat inhoud dat het externe IP adres direct word doorgespeeld naar het 1e apparaat wat hier om vraagt.

Dus nogmaals: Wissel je eigen router en switch van plek en zet DHCP aan op de router.
dit kan ik niet doen omdat er op de modem ook tv en telefoon binnen komt.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Je modem staat momenteel in brigde mode. Dus moet je router en switch om wisselen zoals D4NG3r zegt. Heeft heeft geen effect op tv en telefoon.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

jokko schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:46:
[...]

Dit kan wel. Gewoon omwisselen die handel.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:37
jokko schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:46:
[...]

Je modem kan toch blijven staan? Je verwisselt de switch met de router.

Je router moet als eerste en enige apparaat direct op het modem aangesloten zitten. Andere opties gaan gewoon niet werken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• jokko
Ik weet al wat er aan de hand is de modem die ik heb is niet de nieuwste meer en kan het singaal maar naar een apparaat door sturen.
Omdat er een kabel naar een pc ging en een naar de router stuurde het het naar 1 van de 2 mijn pc dus daardoor had ik ook het adres van ziggo.
Dit zijn mij oplossingen:
1. anderen modem kopen
2. kabel verleggen van de vaste pc zodat deze in de router kan
3. een accespoint en de router bij de modem zetten.

Toch bedankt iedereen ik ga nog even kijken wat ik ga doen.

mvg

Jokko

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Jokko als onze antwoorden je niet bevallen zeg dit dan gewoon :w .

Alles wat je moet doen is de router (Linksys) en switch omwisselen van plek, en DHCP even in te schakelen op je router (Linksys) indien dit nog niet het geval is. Je hoeft dus helemaal geen nieuwe apparatuur of kabels te kopen.

Je moet er gewoon voor zorgen dat het 1e wat na je modem komt een router met DHCP is. Of dit nou dat ding van Ubee is (Welke momenteel op Bridge modus staat en dus enkel als modem dient) of die linksys van jouw maakt helemaal niks uit.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2013 17:23 ]

• jokko
D4NG3R schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:18:
Jokko als onze antwoorden je niet bevallen zeg dit dan gewoon :w .

Alles wat je moet doen is de router (Linksys) en switch omwisselen van plek, en DHCP even in te schakelen op je router (Linksys) indien dit nog niet het geval is.

Je moet er gewoon voor zorgen dat het 1e wat na je modem komt een router met DHCP is. Of dit nou dat ding van Ubee is (Welke momenteel op Bridge modus staat en dus enkel als modem dient) of die linksys van jouw maakt helemaal niks uit.
dit is niet zo ik snap het ook maar het is juist de bedoeling dat de router daar staat omdat hij eerst bij de modem stond maar het wifi signaal in de tuin en boven slecht was daardoor is hij verplaats naar het midden van het huis en daarom kan ik hem niet omwisselen.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

jokko schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:23:
[...]

dit is niet zo ik snap het ook maar het is juist de bedoeling dat de router daar staat omdat hij eerst bij de modem stond maar het wifi signaal in de tuin en boven slecht was daardoor is hij verplaats naar het midden van het huis en daarom kan ik hem niet omwisselen.
Bridge modus uit zetten op je Ubee (Kan ziggo voor je doen) en er voor zorgen dat DHCP uit staat op de linksys. Pak desnoods deze er even bij:

http://www.wikihow.com/Co...54G-to-Be-an-Access-Point

Als je dit doet veranderd er helemaal niks aan je hardwaresetup, maar kan je gewoon met WiFi en kabel verbinding maken met je thuisnetwerk en het internet.

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2013 17:34 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Eindelijk een beetje duidelijkheid :P
Dus even de nodige stappen op een rij:
-Schakel het "routergedeelte" van je Ziggo(Ubee)modem in (al dan niet via de klantenservice)
-Schakel dan op je Ziggo(Ubee)modem de DHCP server in
-Klaar! Hoe moeilijk kan het zijn?
Pagina: 1