Hallo,
ik ben aan het uitkijken voor een gamesysteem dat ik binnen een kleine maand zou willen bestellen. Onlangs ben ik op deze kast gebotst en ik ben er helemaal weg van.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: LOL, BF3-4, GTA IV, Crysis 3, Farcry 3,...
Ik ga met 1 scherm gamen op 1920x1080 (1080p).
Overklokken en SLI gebeurt niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Iets van een 1100 euro. Ietsje meer mag, maar liefst niet te veel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model?
Ik heb enkel een 2.1 setje speakers van Logitech.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Scherm, toetsenbord, muis en kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en nvidia omdat ik die vaak in gamesystemen zie terugkomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zoals reeds gezegd zou ik alles in deze kast willen plaatsen.
Geluidsniveau en energieverbruik zijn niet van groot belang. Lager is wel beter natuurlijk, maar om daarvoor een pak meer te moeten betalen heb ik er niet echt voor over.
Mijn samenstelling:
Keuze onderdelen:
CPU en Mobo (eerste twijfelgeval):
CPU is nog een Ivy Bridge omdat een Haswell CPU en bijhorend mobo iets meer kosten (20 euro). Dit is natuurlijk een klein verschil, maar Haswell zou niet zo veel bijdragen aan gamesystemen? Is het toch het overwegen waard?
Eventuele Haswell CPU en Mobo?
Koeling (tweede twijfelgeval):
Ik heb geen third party cooler gekozen omdat ik niet ga overklokken. Is dat een verstandige keuze?
Anders heb ik deze koeler op het oog.
GPU:
Een MSI GTX 760 Twin Frozr die de games van vandaag vlot moeten kunnen draaien op 1920x1080 aan high-ultra instellingen. Binnen een paar jaar als ik mijn instellingen rond medium moet zetten, zou ik dan mijn GPU upgraden.
Is de GTX van MSI een goede keuze? Zijn er GTX kaarten van andere merken het overwegen waard?
Randapparatuur:
De Dell Ultrasharp wordt vaak aangeraden. Aan de muis en het toetsenbord wil ik niet te veel uitgeven. Fancy gamemuizen/toetsenborden hoeven niet. Ik game al 6 jaar op een laptop en ben dus niet zo veeleisend.
Voeding (derde twijfelgeval):
De Seasonic M12II 520W is denk ik wel genoeg.
Ik heb gelezen dat niet alle voedingen passen in de Bitfenix Prodigy kast. Ik ben er wel niet helemaal zeker van of deze past?
Geheugen:
Het RAM-geheugen, de 2TB HDD en de128GB SSD van plextor zie ik vaak in de laatste gamesystemen.
WIFI:
Ik heb niet echt de mogelijkheid om een kabel te trekken dus kies ik voor dit verplaatsbaar machientje van TP Link.
Optische drive:
Ik ben nog altijd van plan om cd's en dvd's te gebruiken dus heb ik een CD/DVD drive nodig.
Alvast bedankt!
ik ben aan het uitkijken voor een gamesysteem dat ik binnen een kleine maand zou willen bestellen. Onlangs ben ik op deze kast gebotst en ik ben er helemaal weg van.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: LOL, BF3-4, GTA IV, Crysis 3, Farcry 3,...
Ik ga met 1 scherm gamen op 1920x1080 (1080p).
Overklokken en SLI gebeurt niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Iets van een 1100 euro. Ietsje meer mag, maar liefst niet te veel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model?
Ik heb enkel een 2.1 setje speakers van Logitech.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Scherm, toetsenbord, muis en kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en nvidia omdat ik die vaak in gamesystemen zie terugkomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zoals reeds gezegd zou ik alles in deze kast willen plaatsen.
Geluidsniveau en energieverbruik zijn niet van groot belang. Lager is wel beter natuurlijk, maar om daarvoor een pak meer te moeten betalen heb ik er niet echt voor over.
Mijn samenstelling:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 152,90 | € 152,90 |
| 1 | ASRock B75M-ITX | € 65,45 | € 65,45 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming | € 237,99 | € 237,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 76,85 | € 76,85 |
| 1 | BitFenix Prodigy Wit | € 65,30 | € 65,30 |
| 1 | TP-Link TL-WN822N | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 177,70 | € 177,70 |
| 1 | Sharkoon Skiller | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | Sharkoon FireGlider | € 20,- | € 20,- |
| 1 | Steelseries Qck | € 8,62 | € 8,62 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 59,50 | € 59,50 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,89 | € 14,89 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Plextor PX-128M5S 128GB | € 80,01 | € 80,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.043,11 | |
Keuze onderdelen:
CPU en Mobo (eerste twijfelgeval):
CPU is nog een Ivy Bridge omdat een Haswell CPU en bijhorend mobo iets meer kosten (20 euro). Dit is natuurlijk een klein verschil, maar Haswell zou niet zo veel bijdragen aan gamesystemen? Is het toch het overwegen waard?
Eventuele Haswell CPU en Mobo?
Koeling (tweede twijfelgeval):
Ik heb geen third party cooler gekozen omdat ik niet ga overklokken. Is dat een verstandige keuze?
Anders heb ik deze koeler op het oog.
GPU:
Een MSI GTX 760 Twin Frozr die de games van vandaag vlot moeten kunnen draaien op 1920x1080 aan high-ultra instellingen. Binnen een paar jaar als ik mijn instellingen rond medium moet zetten, zou ik dan mijn GPU upgraden.
Is de GTX van MSI een goede keuze? Zijn er GTX kaarten van andere merken het overwegen waard?
Randapparatuur:
De Dell Ultrasharp wordt vaak aangeraden. Aan de muis en het toetsenbord wil ik niet te veel uitgeven. Fancy gamemuizen/toetsenborden hoeven niet. Ik game al 6 jaar op een laptop en ben dus niet zo veeleisend.
Voeding (derde twijfelgeval):
De Seasonic M12II 520W is denk ik wel genoeg.
Ik heb gelezen dat niet alle voedingen passen in de Bitfenix Prodigy kast. Ik ben er wel niet helemaal zeker van of deze past?
Geheugen:
Het RAM-geheugen, de 2TB HDD en de128GB SSD van plextor zie ik vaak in de laatste gamesystemen.
WIFI:
Ik heb niet echt de mogelijkheid om een kabel te trekken dus kies ik voor dit verplaatsbaar machientje van TP Link.
Optische drive:
Ik ben nog altijd van plan om cd's en dvd's te gebruiken dus heb ik een CD/DVD drive nodig.
Alvast bedankt!