Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• botervlieg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 23:56
Wie begrijpt dit 'mysterie' ?

Sinds ik een 8 jaar geleden in dit huis ben komen wonen, een oude prefab woning uit de jaren 60 die ik huur van mijn grootvader ... lekker goedkoop ;) ..

... heb ik steeds hetzelfde probleem met al de telefoons die ik sinds dien heb gehad. Namelijk, ze werken in het begin perfect, na ongeveer een jaar opeens slechte verbinding, niemand kan nog horen wat ik zeg. Ik hoor alles wel goed. Verder werken alle functies goed.

Dat er eens een gsm na een tijd minder presteert of stukgaat op zich is niet wat ik niet begrijp (tegenwoordig verwacht ik al niet meer dat deze toestellen nog lang meegaan), maar het is de manier waarop. Met verschillende toestellen, telkens hetzelfde;

Werkt in het begin perfect, na een jaar ongeveer slechte verbinding, niemand hoort mij, ik hoor alles wel goed. Nieuwe batterij helpt niet. Locatie in woning maakt niet uit. Als ik buiten ga heb ik wel een goede verbinding.

Zeker met 4-5 verschillende toestellen, van gewone gsm's tot een smartphone. Van Siemens, Sony-Ericsson, Nokia, Samsung. En buiten huis geen probleem.

Men heeft een tijd geleden ook een tweede gsm mast geplaatst van mijn provider waar ik ongeveer 2-3 km vanaf zit. Dus daar ligt het volgens mij ook niet aan. Trouwens, ik ben al bij twee verschillende providers klant geweest en dat maakt geen verschil.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit patroon ? Ik begin te denken deze woning, prefab .. misschien een metalen structuur .. kooi van Faraday ? Maar de toestellen werken in het begin wel goed. Ik vind het zeer eigenaardig;

[ Voor 3% gewijzigd door botervlieg op 20-07-2013 16:39 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Ik zou het niet weten, ik woon zelf in een flat (uit 1972) en die zijn gemaakt van gewapend beton, maar het bereik is prima, altijd vol en nooit problemen.
Op wi-fi na dan, het signaal wordt heel wat zwakker omdat het haast niet door de muren heenkan.
Maar heb jij alleen dat probleem of ook kenissen van jouw als ze naar je toe komen?

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:42

Releases

Ja maar!

Wellicht een hoog gehalte vocht? Dat je microfoon en speaker stuk gaan daardoor?