Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kan niet booten van andere Media (ASUS R505c)

Pagina: 1
Acties:

• rvdv12773
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 13:12
Een kennis van me heeft pas geleden een laptop gekocht (ASUS R505c). Ne een paar dagen ermee gewerkt te hebben (Windows 8..) was het verzoek of ik er toch maar Windows 7 op kon zetten, en gelijk een grotere Harde Schijf.

Fluitje van een cent dacht ik. Maar nu blijkt dat ik in de BIOS niet de optie heb om van andere media op te starten (Geen DVD of USB), behalve de originele Harde Schijf. Ook na ESC (bootmenu bij opstarten laptop) krijg je de keus niet...

Nu heb ik wel 100'den PC's geïnstalleerd, maar dit ben ik nog niet eerder tegengekomen. Heeft het soms iets te maken met die UEFI opties??

Ik weet het echt niet :?

Kan iemand me hiermee helpen misschien?

Alvast bedankt!!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-11 21:34
Ik weet niet of dit werkt maar je kan zoeken naar een optie in de Bios de BOOT MODE naar Legacy Support], BOOT PRIORITY naar uefi maar ik weet niet of dat met een Asus kan

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 23:17
Zo te horen is secure boot ingeschakeld, die zul je eerst in de BIOS moeten uitschakelen voordat je kunt booten van andere media. Heel misschien lukt booten van een UEFI bootmedium (Win7 Enterprise bijv.) wel.

Kun je niet beter Win8 laten staan en zo instellen (reg.hack) dat altijd in bureaublad opgestart wordt? Evt. nog alternatieve startknop er op en waarom zou je dan nog Win7 willen op dat ding? Start sowieso dan trager op, bovendien waar haal je een geldige Win7 licentie vandaan als de laptop met Win8 is geleverd?

• rvdv12773
Ah, ik heb het gevonden. In de BIOS moet je de Launch CMS aanzetten (Launch PXE OpROM)

Bedankt voor de reacties! :)

[ Voor 80% gewijzigd door rvdv12773 op 20-07-2013 16:07 ]

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
rvdv12773 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:02:
Ah, ik heb het gevonden. In de BIOS moet je de Launch CMS aanzetten (Launch PXE OpROM)

Bedankt voor de reacties! :)
Als ik het mag vragen, hoe dan?
Ik had laatst 10 nieuwe machines, Microsoft gebeld, leverancier gebeld, ik kon niet 'downgraden'!

• rvdv12773
Dit is wat Microsoft zelf zegt :

Nadat de gedowngrade software geïnstalleerd is, vraagt de pc om een productsleutel om de software te activeren. Voor de activering moet u de productsleutel gebruiken die bij de originele Windows-software hoort. Als u de productsleutel al eerder hebt geactiveerd, wat zeer goed mogelijk is als de media afkomstig zijn van een eerdere legale licentie die in het verleden is geactiveerd, kan de software mogelijk niet via internet worden geactiveerd als gevolg van de gewijzigde hardwareconfiguratie tijdens de installatie van deze media op het Windows 8- of Windows 7-systeem. Als dit gebeurt, wordt het van toepassing zijn lokale telefoonnummer voor ondersteuning bij de activering weergegeven. Degene die de downgrade uitvoert moet dit nummer bellen en de omstandigheden aan een klantenservicemedewerker uitleggen.

Zodra is vastgesteld dat de eindgebruiker een geldige licentie voor Windows 8 Pro, Windows 7 Professional of Windows 7 Ultimate heeft, geeft de klantenservicemedewerker de gebruiker een eenmalige activeringscode waarmee de software kan worden geactiveerd.
Pagina: 1