Java/DirectX/.net installatie loopt niet door

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
HAllo Tweakers,

Dit probleem heb ik al een tijdje helaas. Maar het begint nu toch wel vervelend te worden.

Als ik games installeer, dan blijft de installatie hangen bij DirectX. de installer opent, maar de voortgangsbalk blijft hangen. Pas als ik via taakbeheer de installatie van directX afbreek, gaat het installeren van de game verder.

Bij Java heb ik nu hetzelfde probleem. Ik heb versie 7. update 17 al geinstalleerd, maar voor een update naar 7.25 werkt het ook niet. Hij blijft hangen na het downloaden, op "Installing Java". de balk blijft echter leeg. hoe lang ik ook wacht. Ik heb alle programma's al geforce closed, maar zonder resultaat.

Hetzelfde gebeurt ook bij veel .net installaties, zoals .net 3.5
  • Wat ik al heb geprobeert:
  • alle draaiende programma's force close (ja ook IE en Chrome)
  • Deinstalleren van Java (blijft hangen op "Verwijderen voorbereiden")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Welke versie van Windows hebben we het over? Windows 7 heeft .NET 3.5.1 SP1 al ingebakken zitten.

Welke games willen overigens je DirectX installeren? Meestal oudere games doen dat en oudere DirectX versies zijn niet nodig in nieuwere Windows versies.

Je kan overigens kijken of je installer logging genereert. Mogelijk staat daar een foutmelding waar je wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
De x64 versie al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
stom dat ik dat ben vergeten te vermelden zeg...
windows 8 Media Center editie. en zowel de x32 als x64 versie hebben het.

als ik de Java installatie laat staan. geeft die ook aan dat de verbinding met de windows installer niet lukt.
"installer no longer responding"

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 20-07-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Als je nog een oude Java versie op je pc hebt staan, dan kan je als laatste redmiddel Javara gebruiken. Deze verwijderd Java van je systeem en registry. Probeer dan eens opnieuw Java te installeren met de laatste versie.

Heb je ook de installatie gedaan met Administrator rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ja, adminrechten ook geprobeerd. en compability mode. Zal vanavond even Javara proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
Dus geen enkele installatie wil lukken? Of alleen die 3?
Vroeger had ik gezegd: download MS installer of Windows installer en herinstalleer die eens.
Maar of dat nu nog van toepassing is weet ik niet.

Niet toevallig een AV draaien die net iets te agressief is?

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik draai geen av, naast security essentials. het zijn alleen die installaties, geen enkele andere. Zal kijken of MS installer erop kan zetten, of windows installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
je kan eventueel ook msizap of de windows variant gebruiken om alles te verwijderen van je pc. De ms tool is hier te vinden:
Fix problems with programs that can't be installed or uninstalled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Na dat laatste (bedankt AlwinOnline) geprobeert te hebben, werkt alles weer! moest kiezen welk programma niet wilde installeren, maar Java e.d. stond er niet tussen. Daarna opnieuw geprobeerd te installeren, en alles draait weer. thnx!
Pagina: 1