Zwart scherm bij opstarten Windows, niet bij OSX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Beste Tweakers,

Vanochtend wilde ik op mijn Macbook 15 (early 2011) Windows opstarten (die naast OSX draait). Na het keuzemenu blijft het scherm echter helemaal zwart. Mijn eerste gedachte ging uit naar een defecte videokaart, echter OSX start gewoon wel goed op en daar werkt alles zoals het hoort.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan gebeuren? En is er een andere oplossing dat een herinstallatie uit te voeren? Windows heeft namelijk geen herstelpartitie aangemaakt op mijn SSD.

Overigens weet ik niet zeker of ik op het goede onderdeel van het forum ben, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je de windows cd/dvd nog? zo ja dan zou je kunnen proberen om bij het aanzetten van je macbook de alt toets ingedrukt te houden totdat de cd/dvd er ook bij komt te staan. Als je dan in de windows installatie zit kun je kiezen voor partitie repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Nope, heb ik niet meer. Zal eens kijken of ik iemand kan vinden met een CD. Dikke kans dat het anders alsnog een herinstallatie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Geen idee of je het al hebt geprobeerd: MBP opnieuw opstarten en nog een keer naar Windows gaan.
Ik heb eens in de zoveel tijd exact hetzelfde probleem en het lost zich altijd op die manier op.