Engenius ERB300H vraag

Pagina: 1
Acties:

• 21x2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08-2021
In onze rijtjes woning waarbij elke muur van beton is maak ik gebruik van een upc cisco epc3925 router.
Via InSSIder heb ik al een kanaal scan gedaan.

Om het Wifi kanaal te versterken heb ik de TP Link TL-WA830RE gekocht.
Het land op USA gezet en de antenne's vervangen door 9dB .

Het signaal viel me wat tegen en ik dacht om de ERB300H van Engenius te kopen.
Deze heb ik uit de USA laten komen.
De 2dB antenne vervangen door 5dB en de bovenstaande 9dB heb ik uitgeprobeerd.

Na de lovende verhalen over engenius kan ik zeggen dat het signaal zwakker is als TP Link.
Tx Power staat op 100% ,firmware is volgens de USA

Ik ben geen expert op dit gebied.

Doe ik iets fout?
Want volgens de spec's van Engenius moet ik toch een prima bereik hebben.

Graag jullie commentaar. :)

[ Voor 3% gewijzigd door 21x2 op 20-07-2013 12:16 ]

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 12:01
- Stel de Country/Region in op Australië
- Installeer de volgende firmware: http://www.engeniustech.c...ware/ERB300H%20v1.1.5.rar
- Zet de TX power onder het kopje Wireless/Advanced op de maximale waarde

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Engenius maakt prima apparaten, maar zoals Scottie al zei: I cannae change the laws of physics :z

Je geeft al aan wat het probleem is, je huis is een betonkooi. Al die wapening is funest voor WiFi-signalen.

Hoe gebruikte je die TP Link en Engenius dingen? Wat ik zo zie worden ze gemarket als "Range Extenders" wat betekent dat ze als access point (met draadje) en repeater (zonder draadje) ingezet kunnen worden. Ik kan je nu al vertellen dat als repeater inzetten volstrekt zinloos is. Ofwel je zet de repeater in dezelfde ruimte als de modem/router, dan ontvangt het prima signaal maar moet het signaal naar je apparaten alsnog door de muur met alle gevolgen van dien, danwel je plaatst het waar je bereik wilt hebben. Dan heb je prima signaal van de repeater maar heeft die weer ivm muur brak signaal :o

Als je het als AP inzet zou het daarentegen prima moeten werken, maar de vraag is waar je dat doet. Geef anders even schematisch overzicht van je huis met locatie van modem/router en AP...
neonite schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:50:
- Stel de Country/Region in op Australië
- Installeer de volgende firmware: http://www.engeniustech.c...ware/ERB300H%20v1.1.5.rar
- Zet de TX power onder het kopje Wireless/Advanced op de maximale waarde
Doe eens geen illegale dingen aanraden :(

Sowieso maakt het uitermate weinig uit, het probleem is hier niet te lange afstanden, maar muren. Demping is exponentieel, die hogere zendvermogen gaat niet eens marginaal iets uitmaken. Niet alleen illegaal maar (zoals vaker bij illegale dingen) ook nog eens dom :z

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 23-07-2013 22:20 ]

Oslik blyat! Oslik!