Samsung ssd 840 of toch wachten op 840 evo

Pagina: 1
Acties:

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:20
Gister heb ik bij Wehkamp een Samsung ssd 840 gekocht met 250gb opslag. De bedoeling hiervan is om mijn Dell laptop van 2,5 jaar oud (core i3, 6gb ram, 320gb hdd, win7) een goede upgrade te geven. Nadat ik op het knopje bestellen had gedrukt las ik op de frontpage van tweakers dat Samsung de 840 evo heeft aangekondigd. De opvolger van de "gewone" 840. Zoals je begrijpt baalde ik in eerste instantie een beetje...

Wat adviseren jullie mij? De 840 terugsturen (kan gratis) en dan de 840 evo bestellen zodra hij beschikbaar is? Of is het verschil dusdanig klein voor de gemiddelde gebruiker dat het niet veel uit maakt? Dan zet ik komende week de 840 in m'n laptop.....

Kan trouwens Wehkamp aanraden aangezien je daar geen thuiskopieheffing hoeft te betalen, scheelt weer een paar euro, verder zijn ze scherp in prijs. Heb 146 euro betaald voor de 250gb variant.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De nieuwe 840 zal waarschijnlijk de eerste tijd een stuk duurder zijn. Daarnaast ga je het verschil tussen beide SSD's waarschijnlijk niet merken in normaal gebruik. Ik heb in mijn desktop een oude Intel X-25m 80 GB SSD en in mijn laptop een Samsung 830 en bij mijn gebruik merk ik geen verschil in snelheid...

Ik zou dus jezelf de moeite besparen en lekker de 840 inbouwen!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:48
Ik wacht het zelf nog even af. Ben benieuwd naar de prijzen en benchmarks.Dat is een andere zaak als je al besteld hebt.De EVO zal een stukje beter zijn maar ik denk niet dat je dat buiten de benchmarks gaat merken.

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanCM op 20-07-2013 11:37 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik wist niet dat wehkamp geen verzendkosten berekend, dan is 146 euro mooi omdat alle andere winkels 151 of 152 euro rekenen (incl verzendkosten).

Op de evo wachten is niet echt slim, maar de huidige samsung 840 is wel duur en toch een tikkie minder dan we van samsung gewend zijn.

Je bent veel beter uit met de Plextor PX-256M5S 256GB, die groter en beter is, te vergelijken met de samsung pro. Deze schijf is bovendien een stukje goedkoper: 145 euro incl verzendkosten.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:20
Bedankt voor de snelle reacties.

Zie in de pricewatch dat de eerste vermelding voor de 250gb Evo nu vermeld staat op 169 euro ex verzending. Dan denk ik dat ik inderdaad voor de makkelijkste weg kies en mijn "gewone" 840 ga houden. Vond 146 euro een mooie prijs, heb een hoop cadeaubonnen van Wehkamp kunnen inwisselen en nog een leuke cashback gekregen via shopkorting.

@reepje
De plextor lijkt me trouwens ook een prima ssd maar niet leverbaar bij Wehkamp en aangezien ik daar dus nog een stapel cadeaubonnen van wilde inleveren (verdiend met enquêtes) is het geen optie.

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Als je laptop 2,5jaar oud is zal hij waarschijnlijk nog sata 300 zijn i.p.v. sata 600. Dit moet je ff na kijken.
Indien het sata 300 is is dat je bottleneck, niet de ssd, dus zal je geen verschil merken tussen de twee.
Pagina: 1