Een hardeschijf probleem

Pagina: 1
Acties:

• macmurdock
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Hallo

Nu ben ik in het bezit van een "AC Ryan Playon!HD Mini 2" .
Pas geleden heb ik een "3tb Cnmemory usb 3.0" harde schijf gekocht.
Nu heb ik alleen maar problemen met deze harde schijf als ik bestanden probeer af te spelen.
Het beeld schokt enorm.
Als ik mijn "western digital 2tb usb 2.0" erop aansluit heb ik dat niet.
Ligt dit nu aan de grote van de harde schijf of omdat de mini 2 geen usb 3.0 ondersteunt.
Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden?
Hebben jullie eventueel tips voor een goede mediaspeler?

Bedankt voor het lezen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:15

Umbrah

The Incredible MapMan

USB3.0 gaat gewoon terug naar 2.0 als het op een 2.0 poort wordt aangesloten, USB is backwards compatible, anders zou je op je PC straks ook je muis e.d. niet meer kunnen aansluiten.

Mijn advies: test die disk eens op een PC, lees eens wat SMART waardes uit, kijk naar je filesystem, benchmark, e.d.; ik ken de AC Ryan systemen niet maar het zal vast een SOC zijn met een aangepaste Linux; wat voor filesystem gebruik je? Soms zit er ook wel een Filesystem bench in dat soort kastjes, om simpel de health even te bekijken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 00:00

M2M

medicijnman

HDtune downloaden en je externe schijf laten testen. en gelijk was SMART waarden uitlezen.

edit: Probeer het ook eens door je externe schijf te sharen op je pc, en videomateriaal vanaf het netwerk te streamen.

En weet je zeker dat je de tests met de andere externe schijf, met exact hetzelfde filmbestand uitgevoerd hebt?

[ Voor 143% gewijzigd door M2M op 20-07-2013 11:00 ]

-_-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft die schijf een externe voeding of niet? USB3.0 kan 900mA leveren, USB2.0 slechts 500mA. Als je meer dan 500mA nodig hebt en je hebt geen externe voeding (of een 2e USBpoort oid) dan krijgt de schijf niet genoeg stroom, en zal die niet stabiel draaien.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 11:08:
Heeft die schijf een externe voeding of niet?
Lijkt me wel, 2TB, 3TB is sowieso 3,5" , die hebben ook 12V nodig, dus altijd een eigen voeding.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Andere data kabel eens proberen.

• macmurdock
M2M schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 10:57:
HDtune downloaden en je externe schijf laten testen. en gelijk was SMART waarden uitlezen.

edit: Probeer het ook eens door je externe schijf te sharen op je pc, en videomateriaal vanaf het netwerk te streamen.

En weet je zeker dat je de tests met de andere externe schijf, met exact hetzelfde filmbestand uitgevoerd hebt?
Bedankt voor de reactie.
Heb het getest met meerdere bestanden,elke keer gaat het bestand schokken.
Op de harde schijf van western digital geen enkel probleem.
Als ik de cnmemory harde schijf aansluit op mijn pc heb ik geen enkel probleem.Op de usb 2.0 en usb 3.0 poorten werkt hij prima.
Het zal dan toch liggen aan de mini 2.
De mini 2 herkent de cnmemory harde schijf ook heel laat,alsof hij de schijf niet kan vinden.
Dat probleem heb ik dus ook niet bij de westerndigital harde schijf.

Enig idee voor een mediaspeler die alle harde schijven ondersteunt?

Bedankt voor het lezen.

• macmurdock
TERW_DAN schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 11:08:
Heeft die schijf een externe voeding of niet? USB3.0 kan 900mA leveren, USB2.0 slechts 500mA. Als je meer dan 500mA nodig hebt en je hebt geen externe voeding (of een 2e USBpoort oid) dan krijgt de schijf niet genoeg stroom, en zal die niet stabiel draaien.
Hallo

Ja,de schijf heeft een eigen voeding.

Bedankt voor het lezen.
Pagina: 1