Ik heb een MiniBox PicoPSU (150W) gekocht om een defecte Streacom PicoPSU in mijn Streacom FC5 case te vervangen. De kabel die naar de buitenkant van de case gaat om de adapter aan te sluiten is helaas iets te kort. Aangezien de kabel met 2 4-pin stekkers aan elkaar gekoppeld is (zie foto), heb ik geprobeerd om hier een 4-pin 12V verlengstuk tussen te plaatsen. Wanneer ik dit doe, start de PC niet meer op. Blijkbaar is het voltage te hoog (de verlengkabel wordt ook zeer warm). Zonder het verlengstuk werkt alles perfect. De adapter die ik gebruik is een 12V 120W adapter.
Men heeft mij voorgesteld om de PicoPSU niet rechtstreeks op het moederbord aan te sluiten, maar een 24-pin verlengstuk te gebruiken zodat de originele voedingskabel tot aan de buitenkant van de case komt. De PicoPSU hangt dan los in het midden van de case. Bestaat er geen betere oplossing?
Men heeft mij voorgesteld om de PicoPSU niet rechtstreeks op het moederbord aan te sluiten, maar een 24-pin verlengstuk te gebruiken zodat de originele voedingskabel tot aan de buitenkant van de case komt. De PicoPSU hangt dan los in het midden van de case. Bestaat er geen betere oplossing?