Club 3D Radeon HD 7850 royalQueen aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

• Blipman17
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik ben momenteel op zoek naar een betere grafische kaart i.p.v. Mijn onboard dingetje en ben op deze gestuis. http://tweakers.net/price...-7850-royalqueen-2gb.html
Nou heb ik gelezen dat ie volgens sommige sites 130 w trekt en volgens andere 116w. Zelf heb ik een http://tweakers.net/price...air-builder-cx500-v2.html voeding met een i7 4770, 8 gb ram, ssd, hdd en diskdrive. Als het goed is past ie er net aan in. Wat ik dus eigenlijk vraag is of het nog kan, aangezien 130w mijn systeem pushed. Ik had ook iets gelezen over het minimum ampèrage op de 12 v lijn van een PSU, weet iemand daar meer vanaangezien ikdit niet begreep.

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:10
Gaat makkelijk lukken, succes.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

VB -> CAA

Wel op het randje... want qua inzet mag het beter van me. Hier is zeker wel wat over te vinden.
Maar de vraag is volgens mij goed beantwoord, dus mag afzakken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Blipman17
Ultraman schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:33:
VB -> CAA

Wel op het randje... want qua inzet mag het beter van me. Hier is zeker wel wat over te vinden.
Maar de vraag is volgens mij goed beantwoord, dus mag afzakken.
Bedankt voor het antwoord i.i.g.
Maar met alle respect, hoe zou ik meer inzet hierin kunnen tonen?

Enn.. Ik heb per ongeluk de verkeerde kaart gepakt, bedoelde de roalkingversie.
http://tweakers.net/price...on-hd-7850-royalking.html
Deze heeft een iets hogere snelheid maar laat ook 130 w zien.
Neem aan dat dat dus niet zoveel uit zal maken. Zoals ulatraman al zei, reacties zijn niet meer nodig.
Bedankt pazienza en ultraman

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:10
Blipman17 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:48:
[...]

Bedankt voor het antwoord i.i.g.
Maar met alle respect, hoe zou ik meer inzet hierin kunnen tonen?

Enn.. Ik heb per ongeluk de verkeerde kaart gepakt, bedoelde de roalkingversie.
http://tweakers.net/price...on-hd-7850-royalking.html
Deze heeft een iets hogere snelheid maar laat ook 130 w zien.
Neem aan dat dat dus niet zoveel uit zal maken. Zoals ulatraman al zei, reacties zijn niet meer nodig.
Bedankt pazienza en ultraman
Je CPU verbruikt zo'n 84 watt, die videokaart 130 watt, en laten we 50 watt rekenen voor je moederbord en fans, HD's etc. Dan kom je zo rond de 264 watt MAXIMAAL uit. Dan zit je met een goede voeding zoals jij hebt van 500 watt dus prima. ;)

Dit soort rekensommetjes kun je ook zelf maken, dat is wat er bedoeld wordt met eigen inzet. Als je het dan niet zeker weet kun je het alsnog vragen, maar dan toon je in ieder geval aan dat je er zelf over nagedacht hebt. ;)

Waarom we dat willen is omdat tweakers.net geen veredelde helpdesk is. Het is de bedoeling dat je wat leert zodat je het de volgende keer zelf kan, of iemand anders kan helpen! Succes met je PC ik heb ook zo'n 7850, is een mooi kaartje!

• Blipman17
Pazienza schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 00:10:
[...]

Je CPU verbruikt zo'n 84 watt, die videokaart 130 watt, en laten we 50 watt rekenen voor je moederbord en fans, HD's etc. Dan kom je zo rond de 264 watt MAXIMAAL uit. Dan zit je met een goede voeding zoals jij hebt van 500 watt dus prima. ;)

Dit soort rekensommetjes kun je ook zelf maken, dat is wat er bedoeld wordt met eigen inzet. Als je het dan niet zeker weet kun je het alsnog vragen, maar dan toon je in ieder geval aan dat je er zelf over nagedacht hebt.

Waarom we dat willen is omdat tweakers.net geen veredelde helpdesk is. Het is de bedoeling dat je wat leert zodat je het de volgende keer zelf kan, of iemand anders kan helpen! Succes met je PC ik heb ook zo'n 7850, is een mooi kaartje!
Zoiets had ik ook al gedaan via zo'n online calculator. Alleen kwam ik daar op een kleine 400w uit, waar ik vragen bij had. Maar ik begrijp helemaal met wat je bedoeld.
Pagina: 1