TPLink WDR-4300 knijpt bandbreedte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230854

Topicstarter
Mensen,

ik heb al even gezocht maar kan geen goed antwoord vinden. Vraag. Ik heb een TPLink WDR-4300 die achter een UPC modem staat. De router heb ik sinds kort. Ik merk dat de bandbreedte enorm is afgenomen. Normaliter kon ik downloaden met mijn oude (overleden) router met snelheden van 6Mbs. Nu met de nieuwe router haal ik in het begin net 5 Mbs en na +/- 5 seconden zakt de snelheid naar 3-4 Mbs.

Ik vermoed dus een config probleempje. De verbinding is wired.

Iemand ideeen?

gr
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

6Mbps is ook al veel te traag, UPC's traagste verbinding is al tijden 25Mbps, maar die WDR-4300 zou aanzienlijk meer dan dat moeten aankunnen.

Begin eens uit te zoeken wat voor abonnement je hebt, kijk vervolgens wat je op een goede speedtest haalt in de ochtenduren (=rustig netwerk, zowel bij jou in de buurt als op de speedtestserver).

Als dat goed is, kan je router het allemaal prima aan. Is dat niet goed, dat moet je daar naar kijken en niet ingewikkeld doen met downloads.

Als het 's ochtends op een speedtest dus wel goed is, eerst en vooral kijken naar waar en hoe je downloadt. Je roept daar niets over, als je daar hulp mee wilt meer info geven - maar eerst dus kijken naar andere maat voor snelheid.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230854

Topicstarter
Hoi Dion,

ik heb het verkeerd opgeschreven zie ik. Na het modem heb ik 58 Mbps, na de router blijft dit gelijk. In dat opzicht dus geen probleem uit de speedtests. Naar de locatie waar mijn PC staat werk ik met Ethernet over power adapters. Bij mijn PC blijft en dan +/- 46 Mbps over.

Wanneer ik ga downloaden via nieuwsgroepen dan springt de download in eerste instantie naar 6 MB/s daarna valt deze terug naar 3-4 MB/s. Wanneer ik een speedtest doe blijft de download wel stabiel.

Ik vraag me dus af waarom de downloadsnelheid zo drastisch terug valt, terwijl ik met mijn oude wireless routertje geen problemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:24

lier

MikroTik nerd

Dan zal je alles een voor een moeten uitsluiten...echter weet ik dat de TP-Link meer kan. Hoe heb je alles geconfigureerd? Welke firmware staat op de TP-Link? Kan je een keer testen zonder power spul?

Eerst het probleem, dan de oplossing