Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spam op paypal e-mailadres

Pagina: 1
Acties:

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:07
Ik ontving vandaag een e-mail op mijn paypal e-mailadres wat erg lijkt op Spam. De e-mail was afkomstig van het bedrijf: lvclass (www.lvclass.com). Ik ken dit bedrijf niet. Subject van de mail: "Today Only: Save 80% for Original Louis Vuitton, Hurry!". De e-mail bevatte verder wel instructies om uit te schrijven etc. Het heeft dus niet helemaal de karakistieken van spam. Vreemd..

Het lijkt er op dat Paypal mijn e-mailadres heeft gelekt (of verkocht) aan een ander bedrijf. Ik gebruik dit adres alleen voor Paypal (e-mailadres is paypal@<domeinnaam>.nl).

Zijn er meer die deze mail gehad hebben? Mag mijn e-mailadres zomaar gebruikt worden?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48

Barrycade

Through the...

Robots gokken gewoon op adressen. Als je echt alleen paypal hebt voor de @ is het redelijk makkelijk "geraden". Daarnaast is je paypal adres ook bekend bij de personen waarbij je iets besteld hebt. Dus virus je op een pc daar en je e-mailadres ligt op straat.

Trouwens niet uitschrijven, dan is het duidelijk dat je adres werkt.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 09:27

NSG

Je weet niks!

Je adres is niet enkel bij PayPal bekend, maar ook bij iedereen waar jij een betaling aan hebt verricht.

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Robots idd, Als je je mail opent en foto's worden weergegeven dan weten robots dat ze een werkende adres hebben. (dus plaatjes nooit weergeven mocht dat al niet automatisch gebeuren.)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb inderdaad exact hetzelfde één of twee keer gehad en gemarkeerd als spam (op een eigen mailserver).

Zojuist heb ik even teruggekeken in de logs. Ze worden nu soms nog aangeboden, maar geweerd door de anti-spam.