Laptop met mat scherm en goede accuduur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Ben al even aan het rondkijken voor een laptop van 13.3 inch voor mijn dochter die komend studiejaar in Groningen gaat studeren. Kom er echter met name niet goed uit, omdat ik op basis van de specs niet kan beoordelen of het een mat scherm betreft. Las dat bv samsung veel matte schermen heeft maar zie bij specs dan alleen led edge-it. Kan echter niet vinden of dat dan per definitie altijd mat is.

Wie kan mij helpen.
Eisen:
Mat scherm, 13.3
Goede accuduur

Wordt met name gebruikt voor internet en office, thuis en op opleiding.
Liefst zou ze een hybride hebben dus een goede tip die kant op mag ook.

Budget ca. 1000 euro

Alvast bedankt voor tips.

[ Voor 3% gewijzigd door devlam op 19-07-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:47
Bij de plaatselijke pc-boer al om informatie gevraagd? Ik weet dat mycom mij altijd erg goed advies heeft gegeven en service is daar ook top(mijn mening). Ik zou anders de mediamarkt in lopen gewoon beetje kijken naar laptops die de wensen wel hebben en ff type nummer opschrijven, dan vind je ze vast op internet ook wel.

EDIT: Media --> Mediamarkt

[ Voor 8% gewijzigd door jctjepkema op 19-07-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08 21:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
voor 1000 euro met een goed mat scherm is er op het moment maar 1 sterke keuze. En dat is de Vaio Pro. Deze laptop is op gebied van accuduur relatief sterk vanwege de haswell generatie processor, en heeft daarnaast een IPS full hd display met een bijzonder sterke kleurenproductie. Ook is dit op het moment de lichtste 13" ultrabook met een goede koeling. Hierbij moet je de matte variant wel via sony.nl samenstellen. Ook kun je studentenkorting gebruiken om een vriendelijke prijs te krijgen voor de laptop. Echt een sterke alternatief heb je gezien de prijs niet tenzij je voor de Samsung series 9 gaat kijken. De prijs/spec verhouding is alleen zoveel malen slechter dat ik het niet te verantwoorden vind.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Iedereen bedankt voor het reageren. Vandaag de vaio 13 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Waarom koop je een touchscreen laptop, als je een mat scherm wil?
Of heb je geen vaio pro gekocht?

[ Voor 20% gewijzigd door jeroen3 op 22-07-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07
jeroen3 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:21:
Waarom koop je een touchscreen laptop, als je een mat scherm wil?
Of heb je geen vaio pro gekocht?
De Vaio Pro heeft toch een mat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik heb even gezocht, het touchscreen is optioneel, en zonder touchscreen is het scherm mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

jeroen3 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:22:
Ik heb even gezocht, het touchscreen is optioneel, en zonder touchscreen is het scherm mat.
De zwarte versie is idd uitgerust met een mat scherm, verder zijn de 2 andere kleuren (+120 euro) met touch en zonder mat scherm.

Wat was jij ervoor kwijt en welke configuratie heb je besteld? En waarom wachtte je niet even tot week 32? Dan zou je een gratis upgrade van 128>256Gb SSD krijgen, was hier te lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
jeroen3 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:22:
Gisteren zou ik net een reactie gaan plaatsen dat het scherm absoluut niet mat is. Ik baalde als een stekker. Op de site van sony was geen keuze voor mat, ook niet bij de niet touch versie. Overal spreken ze van antiglare. Ik heb toen aangenomen dat dit de mat versie zou zijn, stom stom stom.

Nav je reactie dat het niet touch scherm wel mat is heb ik zojuist sony gebeld. De medewerker bevestigd jou verhaal en zonder problemen kan de laptop worden omgeruild voor een niet touch versie. Hopelijk verloopt dat dan ook zonder problemen. Dat zal ik hier nog aangeven als het rond is.

Wel jammer van de touch overigens... zijn die altijd zonder mat scherm?

[ Voor 4% gewijzigd door devlam op 29-07-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:13
Ik had willen zeggen Ativ Book 7. Die heeft alleen geen haswell cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-07 13:21

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

devlam schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:37:
[...]

Gisteren zou ik net een reactie gaan plaatsen dat het scherm absoluut niet mat is. Ik baalde als een stekker. Op de site van sony was geen keuze voor mat, ook niet bij de niet touch versie. Overal spreken ze van antiglare. Ik heb toen aangenomen dat dit de mat versie zou zijn, stom stom stom.

Nav je reactie dat het niet touch scherm wel mat is heb ik zojuist sony gebeld. De medewerker bevestigd jou verhaal en zonder problemen kan de laptop worden omgeruild voor een niet touch versie. Hopelijk verloopt dat dan ook zonder problemen. Dat zal ik hier nog aangeven als het rond is.

Tjah... uit je startpost blijkt wel hoeveel onderzoek je hebt gedaan. Pricewatch? :S
Ik kan denk ik niet meer zeggen dan: eigen schuld dikke bult. Wij zijn geen vraagbaak.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
devlam schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:37:
[...]

Touch is altijd zonder mat, vanwege de reflecterende laag niet gemaakt en behoorlijk gevoelig is voor aanraak slijtage.

Laptop met mat scherm is inderdaad de Vaio Pro zonder touch. Hou er wel rekening mee dat de laptop ondanks dat het een top ding is nog behoorlijk te kampen heeft met kinderziektes vanwege de achterblijvende drivers van Intel. Met name de Wifí is niet stabiel, en dat is puur een driver probleem vanuit intel!

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:16
Vinand schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:04:
[...]

Touch is altijd zonder mat, vanwege de reflecterende laag niet gemaakt en behoorlijk gevoelig is voor aanraak slijtage.

Laptop met mat scherm is inderdaad de Vaio Pro zonder touch. Hou er wel rekening mee dat de laptop ondanks dat het een top ding is nog behoorlijk te kampen heeft met kinderziektes vanwege de achterblijvende drivers van Intel. Met name de Wifí is niet stabiel, en dat is puur een driver probleem vanuit intel!
Vergeet niet de trackpad die volgens een aantal mensen behoorlijk ruk is plus dat het ding ook redelijk warm wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Stef602 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:15:
[...]

Tjah... uit je startpost blijkt wel hoeveel onderzoek je hebt gedaan. Pricewatch? :S
Ik kan denk ik niet meer zeggen dan: eigen schuld dikke bult. Wij zijn geen vraagbaak.
Hoi Stef,
Heb wel degelijk geprobeert zelf te zoeken en dat lukt me over het algemeen vrij aardig. Alleen zoals uit de startpost blijkt kwam ik er niet goed achterhoe ik bij de specificaties kan herkennen dat het om een mat scherm gaat als het er niet expliciet bij is vermeld.
Ik bwn echter wel leergierig, dus als jij daar wat meer info over hebt of evt plekken waar ik dat kan lezen dan houd ik me aanbevolen. Is denk ik ook handig voor andere lezers.

Wat ik mezelf kwalijk neem is dat ik een aanname heb gedaan obv een antwoord zonder zelf te gaan controleren bv bij de mediamarkt. Helaas staat in de sony winkel ook dezelfde info mbt scherm ongeacht wel/geen touch, nl.:
"Alle versies zijn voorzien van een 16:9-breedbeeldscherm, hebben eenhoog contrast en zijn krasbestendig. De meer luxueuze modellen bieden een brede kijkhoek en een antireflecterende coating zodat u uwVAIO onder alle omstandigheden kunt gebruiken."
Alle vaio pro 13 modellen worden als luxueus model beschowd zo is mij verteld.

Wat bedoel je overigens met "wij zijn geen vraagbaak"?

[ Voor 18% gewijzigd door devlam op 30-07-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

devlam schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:50:
[...]

Hoi Stef,
Heb wel degelijk geprobeert zelf te zoeken en dat lukt me over het algemeen vrij aardig. Alleen zoals uit de startpost blijkt kwam ik er niet goed achterhoe ik bij de specificaties kan herkennen dat het om een mat scherm gaat als het er niet expliciet bij is vermeld.
Ik bwn echter wel leergierig, dus als jij daar wat meer info over hebt of evt plekken waar ik dat kan lezen dan houd ik me aanbevolen. Is denk ik ook handig voor andere lezers.

Wat ik mezelf kwalijk neem is dat ik een aanname heb gedaan obv een antwoord zonder zelf te gaan controleren bv bij de mediamarkt.

Hoi,
Kijk ik zal het uitleggen. Op tweakers.net verwachten wij een eigen inzet. Lees dit bijvoorbeeld, hierin staat alles wat we van je verwachten: LAA beleid

Ook hebben wij een http://www.tweakers.net/pricewatch hierin kan je makkelijk zoeken naar een laptop die aan jouw eisen voldoet. Gewoon links even aanklikken wat je allemaal in je laptop wilt hebben en hij zoekt alles door. Daar stonden waarschijnlijk laptops die je had kunnen kopen.
Wat ik net zeg :) gewoon je informatie neerpl**ren zonder even de pricewatch in de duiken en hopen dat een ander het maar voor je oplost.

Kijk ook gewoon even andere topics door die op jou betrekking kunnen hebben. Zo lastig is het allemaal niet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Stef602 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:06:
[...]

Ook hebben wij een http://www.tweakers.net/pricewatch hierin kan je makkelijk zoeken naar een laptop die aan jouw eisen voldoet. Gewoon links even aanklikken wat je allemaal in je laptop wilt hebben en hij zoekt alles door. Daar stonden waarschijnlijk laptops die je ...
Ik kijk voor alles in de pricewatch en in de specs en struin forums af.
Maar waarschijnlijk heb je niet gezien dat je bij de laptops helaas niet kan kiezen voor een mat scherm en dat was nu juist mijn belangrijkste vraag in dit forum ;)

[ Voor 4% gewijzigd door devlam op 30-07-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

devlam schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:10:
[...]

Ik kijk voor alles in de pricewatch en in de specs en struin forums af.
Maar waarschijnlijk heb je niet gezien dat je bij de laptops helaas niet kan kiezen voor een mat scherm ;)
Zet dan in je startpost wat je allemaal al hebt gedaan, doe wat suggesties voor laptops en lees het beleid goed door.
Kijk ook gewoon even andere topics door die op jou betrekking kunnen hebben. Zo lastig is het allemaal niet _/-\o_

Pagina: 1