Logitech z-5500 defect

Pagina: 1
Acties:

• BWSBH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01-2025
Beste Tweakers,

Sinds enkele dagen functioneert mijn z-5500 niet volledig meer naar behoren. Het eerste dat me opviel is dat na enkele minuten luisteren het systeem uitvalt en het display op de control pod volledig gekleurd is met blokjes. Na nadere inspectie kwam ik erachter dat het geluid dat uit de linker front speaker komt amper nog output levert. Ook als ik een andere speaker aan die output bevestig dan is dat zo; het ligt dus niet aan de speaker zelf. Het lijkt er dus wat mij betreft op dat er iets niet helemaal goed gaat binnen in de sub. Wat jullie?

Alvast bedankt.

Gr,
Bram

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Neem even contact op met de Logitech support. Dit is een bekend probleem en met een beetje geluk, sturen ze je een nieuwe controle-unit toe! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 18:54
In elk geval heeft Logitech meestal goeie garantie/support dus je kan het altijd proberen. Ook als het eigenlijk buiten garantie valt kun je het proberen :)

• BWSBH
Dank voor de snelle reacties.

Ik heb Logitech opgebeld en zij bieden mij de mogelijkheid om een product te kopen met 50% korting. Aangezien ze de z5500 niet meer aanbieden zou ik uitkomen op de z906 voor circa 180 euro. Ik zie het echt niet echt zitten om 180 euro voor een inferieur nieuw product te betalen; ik zie liever dat mijn z-5500 weer werkend wordt. Ik probeer er dus achter te komen waar het probleem precies ligt, zodat ik daar tweedehands vervanging voor kan zoeken.

@ Michael Knight: jij stelt dus dat dit een bekend probleem is en met de control pad te maken heeft. Ligt de sub niet meer voor de hand?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
Op e-bay kom ik complete sets tegen < €100.
Een andere optie is om alleen een nieuwe versterker/reciever te kopen. De sub moet je dan wel ombouwen dat de speaker direct aangesloten kan worden (buiten de interne versterker om).

• BWSBH
Ja, op marktplaats kom ik ook hele sets tegen voor rond de 100 euro. Echter wordt ook een sub aangeboden voor 25 euro. Als ik er vanuit kan gaan dat het aan de sub ligt ga ik liever voor de laatste optie. Jij, Dukebox, denkt dus dat het inderdaad aan de versterker ligt?

• DukeBox
Nee, ik denk dat het aan de pod ligt.. die versterker is vrij robuust (lees: eenvoudig) qua electronica.

• BWSBH
Oke. De kabel van de pod is ook ergens tussengekomen waardoor er flink druk op is komen te staan. Wellicht dat de het aan de kabel ligt? Is dat een reeele optie?

• DukeBox
Dat zou kunnen maar wel vreemd dat het dan af en toe wel werkt.. anyhow, (de kabel door) meten is weten.

• BWSBH
En hoe gaat dat doormeten precies in zn werk? O-)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

lijkt mij ook een moelijke opgave. maar je zou de pod moeten demonteren zodat je met een multimeter bij beide uiteindes een continuiteits(?) meting kan doen. alleen op die manier weet je zeker dat iedere ader werkt

maar dan nog: als je kabel idd brak is en vervangen moet worden, koop je beter gelijk een pod/hele set.
of je moet als een pro met de solderbout te werk gaan...

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 20-07-2013 18:00 ]

ora et labora

• DukeBox
Hoezo moeilijk ? Gewoon de pod openschroeven en aan de andere kant de sub-d connector ader voor ader nameten met een multimeter. ~0 Ohm is goed.
De kabel is gewoon te vervangen. Desnoods trek je voor de stukke aders een aparte kabel er naast zodat je niet alles hoeft te vervangen.
Hiet is een foto van mijn eigen (kan afwijken van de jouwe).
Afbeeldingslocatie: http://imageserver.qik.nl/dukebox/z5500pod.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door DukeBox op 20-07-2013 19:07 ]

• BWSBH
Ik heb de control pod even opengemaakt, en na even te hebben gekeken en mezelf te hebben afgevraagd waarom ik het ding uberhaupt open heb gemaakt, weer dicht gedaan. Wonder boven wonder leek het setje weer normaal te functioneren. Alle speakers gaven output toen ik de test-functie gebruikte. Helaas was deze vreugde van korte duur; al snel merkte ik dat niet alle speakers geluid produceerden. Het vreemde is dat de linker voor speaker, waar eerder geen geluid uit kwam, nu wel gewoon geluid produceert maar dat de twee achterste speakers beiden slecht een zwakke ruis als output geven. Ook hoor ik soms een plopje op het moment van aanzetten. Dit alles is des te meer aanleiding om te geloven dat de control pod de boosdoener is, niet? Is dit mogelijk nog te repareren of kan ik dat echt uit mn hoofd zetten?

• DukeBox
Welk PID nummer heb je ? Er zijn nogal wat revisies met bekende problemen (zoek maar eens op z5500 en plopjes op GoT).

• BWSBH
Ja, voor mn aankoop ongeveer 4 jaar geleden had ik al gelezen over het plopjes probleem. Ten tijde van aankoop is er al wat gedaan aan het plopjes probleem. Ook heb ik slechts enkele keren plopjes gehoord, maar dat is wel iets nieuws. Maar even ter bevestiging; alles wijst erop dat de control pod de boosdoener is, niet?

• DukeBox
100‰ zeker uiteraard niet.. Maar zoals eerder gemeld de versterker is vrij robuust (simpel). Daar verwacht ik niet dat het soms wel en soms niet werkt. De pod daarentegen bevat veel meer elektronica.

• BWSBH
Ik heb besloten een tweedehands set over te nemen. Bedankt voor de hulp/info!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

BWSBH schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:17:
Ik heb besloten een tweedehands set over te nemen. Bedankt voor de hulp/info!
kan ik dan van jou een sateliet speaker kopen? als je ze toch dubbel hebt?
stuur mij maar een berichtje indien ja :)

ora et labora

Pagina: 1