Kan je iets specifieker zijn? Bedoel je met "redelijk groot beeldscherm" bv 15.6" of 17.3"? Zonder extra informatie is het moeilijk om gericht advies te geven.
- Welke programma's gebruik je?
- Hoelang wil je ermee doen?
- Kijk je films e.d?
- Gebruik je een externe muis/tobo?
- Batterijduur?
- etc.
Algemeen advies: als videokaart niet uitmaakt, kijk dan eens rond in de pricewatch:
- Voor 800 euro kan je zeker 1080p schermen vinden, zijn doorgaans van VEEL grotere kwaliteit dan 768p schermen, dus sowieso daarnaar zoeken.
- Evt een i7 xQM (quadcore) processor mogelijk, al zal afhankelijk van je gebruik een dualcore i5 (of amd A10/A8) wrs ook voldoende zijn. Hangt dus af van welke programma's je gebruikt.
- (Intel) integrated graphics enkel als je een laatste generatie Haswell/Amd laptop vindt, anders is er sowieso beter te vinden.
- Voor de rest zoek je gewoon naar degelijke laptops. Acer raad ik in het algemeen af. Ook van Hp en Medion en in mindere mate Dell (echter minder bij onderstaand model) zie en hoor ik regelmatig klachten. Elke fabrikant heeft wel eens mindere modellen dus zoek vooral reviews op.
- Ik raad ook ten zeerste aan een ssd te kopen en die (evt later) in je laptop te steken.
Als ik filter kom ik op:
*
pricewatch: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (N0015S35) Zeer mooie prijs. Kijk ook eens in het Dell-topic, voor veel informatie/ervaringen en kortingsbonnen.
* Alle Asus-laptops zijn degelijk en min of meer gelijkaardig en zeer degelijk. Enkel Cpu/videokaart verschillen, al wil de wifi ook wel eens lastig doen. Kijk eveneens is in het Asus topic hier op GoT.
*
pricewatch: Toshiba Satellite P870-32L Is een degelijke laptop, ken iemand die hem heeft. Goede bouwkwaliteit (grotendeels aluminium) en geen noemenswaardige problemen/minpunten.
*
pricewatch: Lenovo Thinkpad L530 (N4I29MH) Is een draagbare/zakelijke laptop. Over het algemeen zal deze uitblinken op gebied van batterijduur, touchpad en vooral toetsenbord. Wel een iets mindere cpu.
De rest lijken mij geen laptops voor jou.