Toon posts:

Time to change ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Mijn ouwe gaat binnenkort 1 weekje naar de USA. Toen dacht ik, heeey!

Ik heb momenteel een K7 500 @ 865 i.c.m. KA7, V6600, 256 sdram (133mhz)... moet ik dit houdeni.c.m. T-Bird)...

of zal ik dit kopen... Intel P3-700E, Asus P3V4X, V7700... ?

Ik denk dat de Athlon nog steeds sneller is (als CPU) vergeleken met de P3...

Ik ga zowiezo de V7700 bestellen... >:)

Verwijderd

Hangt er wel vanaf, uit alle benchmarks blijkt wel dat de Coppermine sneller is als de Athlon.
De Athlon heeft wel is sommige gevallen het voordeel dat het sneller "rekent" verder is de Athlon dus nkiet sneller.
Alleen is de Athlon wel een stuk goedkoper en daardoor natuurlijk aantrekkelijker.
Maar zolang mijn Coppertje 550@750mhz het nog goed doet blijf ik een trouwe Intel liefhebber

ps ik heb dat bordje Asus, en dat is dus wel een te gek bordje met Via sjippesetje.

hoi

Verwijderd

Topicstarter
Hey Monkey,

Thanx voor je reply. Ik heb de hele dag naar benhmarks gekeken, en de Athlon is in SiSoft sneller dan de P3... Tenminste mijn setup!.

Alleen is ie in 3dMark 2000 sneller, maar dat komt omdat een DDR Geforce gebruikt wordt. Ik heb immers een SDR ... :(

Vandaar dus mijn vraag, omdat ik meer na ervaring zoek.... van mede GOT-ers...

De P3 wordt alleen interesanter op hogere (1600) resoluties...

Ik heb ook hier op GOT ge-searched, en alle Athlon Benchies waren beter. OK, hier en daar een uitblinker...

Ik heb bijv. Mijn K7 500 @ 700 vergeleken met een P3-700, en de mijne was met alles sneller! Gek toch zou je zeggen ? Maar in resoluties boven de 1200 dan is de P3 vaak sneller of gelijk.

Wat moet ik nou...?

Verwijderd

Gewoon een 19inch kopen en alles op 1600-1200 draaien, en ik geloof toch echt plechting dat de Coppermine sneller is ik weet het hast zeker maar goed dat was niet je vraag.

Suc6

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Nou de coppermine is sneller dan de oude athlon, maar de nieuwe athlon(thunderbird), loopt weer ietjes senller dan de Coppermine, en dat voor een veel lagere prijs :D

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Tja, dan blijf ik voorlopig bij deze setup, maar koop wel de V7700, en hou mijn OREN wijd open... ;)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:38
Cronik, test je de P3 en de athlon wel in exact dezelfde systemen, met een exact gelijke sw config. Anders zijn de resultaten nooit betrouwbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Of course... echter heb ik een KA7 en mijn pa een P3V4X... bijde via... 133 chip sets.

* zelfde memory, video en sound.

Tests op een kale Win98SE, met Nvidia 5.22 drivers, plus de VIA AGP(403), BusMastring en INF drivers.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Mensen, dit is echt een neverending story!!! Dat weten jullie allemaal en toch gaan jullie er nog lekker over door lopen zeuren... Maar goed. Ik wilde verder alleen even opmerken dat je je Athlonnetje dan lekker opgeclocked hebt Cronik! Welke Core heb je? Mijn vorige 500 wilde toch niet echt veel verder dan 800 (nou kon ik ook niet met m'n FSB klooien op m'n vorige MSI 6167). Jammer is dat m'n nieuwe Athlon 700 ook niet veel verder wil dan 900 :( Maar ja, heb nu dus 2 systeempies draaien waar ik toch wel tevreden over ben, al had ik gehoopt dat ik meer kon halen uit m'n Athlon 700 uit week 19... Als ik vorige reacties hoorde over Athlonnetjes 700 uit week 17. Helaas heb ik ook maar een 750 Core er op zitten en ben dus ook het bewijs dat zeker niet alle Athlon's 700 van boven week 17 een 900 Core bevatten :(. Jammer... :'(

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

sorry...

Verwijderd

Topicstarter
Hey Daylights,

OK, ik heb besloten om NIET van systeem te veranderen... (ik zeg niet Upgraden... :))

Wel ga ik de V7700 bestellen.

Verder, wacht ik noch effe tot dat die AMD 760 chip sets uit gaan komen, i.c.m. T-Bird...

De T-Bird is sneller dan de huidige P3... maar scheelt niet veel (komt door de KT133 cjipset)... men verwacht dat de T-Bird & AMD 760 combi VET wordt... sneller dan Intel weer. Zoals het nu staat tenminste. Want intel heeft hier en daar natuurlijk ook z'n plannen... maar de toekomst van AMD is voorlopig VET!

Effe geduld nog...

Verwijderd

ik ben ook wel benieuwd naar je core. Mijn 550 met gelijke core krijg ik niet over de 728 MHz heen met 1,8 volt. Okee, als ik hem op 1,9 volt zet krijg ik heb denk ik wel op 7.5*105, want op 7*105 of 7.5*104 start ie wel op met 1.8, maar doet ie verder niet veel :( maar een spanning van 1.9V is me toch iets te hoog.

Verwijderd

Topicstarter
K7 500 - 650 Core, 3.6ns SEC cache, .25M en op 1.8V @ 865

@ 750 m.b.v. GFD en dan met FSB 115...
Pagina: 1