Waar vind ik de win8 code op mijn asus laptop ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Hallo
ik heb juist een asus laptop gekocht,nu wil ik er een ssd in steken en win8 opnieuw installeren maar ik zie geen sticker mer de code,dacht dat dat vroeger toch onder de laptop plakte of onder de batterij?In win zelf bij win instellingen zie ik wel win product id,is dat de code ? en wrom geen stickertjes meer hehe ?
groeten
k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-05 14:28
Deze code zit tegenwoordig in je BIOS/UEFI AFAIK. Deze "ziet" Windows dus als het goed is vanzelf op het moment dat je dezelfde Windows 8 versie terug installeert. De makkelijkste methode (maar zeker niet de schoonste) is om de recovery DVDs te maken zodat je eenvoudig je Windows 8 installatie kunt herstellen. Deze zijn ook handig voor áls je SSD/HDD er een keertje mee ophoud :)

En sowieso, bewaar die hardeschijf goed als backup voor als het écht goed mis gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Meestal zit bij een laptop de licentie sticker onder je accu. Verwijder die maar eens. Microsoft verplicht zo'n licentiesticker op je machine, dus die is wel aanwezig.

Als je een recovery DVD gebruikt, die activeren automagisch. Die voeren een BIOS check uit en als die overeenkomt met wat verwacht wordt dan activeert Windows meteen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

CMD-Snake schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:04:
Meestal zit bij een laptop de licentie sticker onder je accu. Verwijder die maar eens. Microsoft verplicht zo'n licentiesticker op je machine, dus die is wel aanwezig.

Als je een recovery DVD gebruikt, die activeren automagisch. Die voeren een BIOS check uit en als die overeenkomt met wat verwacht wordt dan activeert Windows meteen. ;)
Dit is niet waar. Er zitten op windows 8 machines meestal GEEN licentie stickers op de laptops. Deze zit inderdaad in de bios. Als je gewoon een (retail) windows 8 dvdtje erin stopt en opnieuw installeert zal deze ook automatisch deze code pakken. Je kunt de code wel uitlezen mocht je dat perse willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 22:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 33272 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:07:
[...]

Dit is niet waar. Er zitten op windows 8 machines meestal GEEN licentie stickers op de laptops. Deze zit inderdaad in de bios. Als je gewoon een (retail) windows 8 dvdtje erin stopt en opnieuw installeert zal deze ook automatisch deze code pakken. Je kunt de code wel uitlezen mocht je dat perse willen.
Heb je hier bewijs van? Een bron waar dit duidelijk staat? Want in het verleden heeft MS altijd geclaimd dat machines zonder een geldige licentiesticker niet legitiem zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-03 08:28

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 33272 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:07:
Als je gewoon een (OEM ) windows 8 dvdtje erin stopt en opnieuw installeert zal deze ook automatisch deze code pakken.
FTFY
Je moet namelijk wel dezelfde SKU versie gebruiken....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:17

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Met Xudonax ^^^

Inmiddels heb ik al tientallen windows 8 laptops geformatteerd/herinstalleerd. De windows dvd leest de productkey uit de bios, zonder daar jou om te vragen. Deze laptops zijn te herkennen aan zo'n klein rechthoekig windows 8 stickertje. Zit die er niet op dan zit de productkey dus niet in de bios. Zelf persoonlijk lees ik altijd wel de productkey uit (en allerlei andere settings) voordat ik ga formatteren. Maar dat is niet altijd mogelijk (als windows niet meer opstart).

Ik gebruik zelf zo'n all-in-one windows 8 installatie dvd, met verschillende windows 8 versies op 1 dvd. Helaas mag ik de usenet nzb link hier niet noemen, hoewel het een officiele msdn versie betreft, en op die dvd geen productkeys aanwezig zijn, dus volledig legaal. Is ook bruikbaar voor laptops waarop een windows 7 sticker zit, waar later een windows 8 pro productkey is bijgekocht. Bij herinstallatie van zo'n laptop dien je wel zelf de productkey in te voeren.

[ Voor 32% gewijzigd door cjdijk op 21-07-2013 08:23 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47
Hero of Time schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:44:
[...]

Heb je hier bewijs van? Een bron waar dit duidelijk staat? Want in het verleden heeft MS altijd geclaimd dat machines zonder een geldige licentiesticker niet legitiem zijn.
Dit is algemeen bekend, er zit tegenwoordig alleen nog maar een windows 8 sticker zonder code op een machine, key wordt vanuit de uefi uitgelezen.
Ik heb toen ik de eerste laptops met windows 8 binnenkreeg op mijn werk ook lopen zoeken, helemaal omdat wij normaal gesproken de keys (bij klanten die geen volume license hebben) noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Killah_Priest schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:18:
[...]

Dit is algemeen bekend, er zit tegenwoordig alleen nog maar een windows 8 sticker zonder code op een machine, key wordt vanuit de uefi uitgelezen.
Ik heb toen ik de eerste laptops met windows 8 binnenkreeg op mijn werk ook lopen zoeken, helemaal omdat wij normaal gesproken de keys (bij klanten die geen volume license hebben) noteren.
"Algemeen bekend"... Dan moet het dus ergens genoteerd staan. Ik wist het niet en heb 't ook niet hier op de FP gelezen. Dus: bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 08:44
Hero of Time schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:37:
[...]

"Algemeen bekend"... Dan moet het dus ergens genoteerd staan. Ik wist het niet en heb 't ook niet hier op de FP gelezen. Dus: bron?
Algemeen bekend, hier inmiddels al stuk of 50 notebooks met Windows 8 opnieuw geinstalleerd. Key zit ingebakken in de BIOS. Het is uberhaupt niet eens mogelijk een key in te voeren, aangezien dit helemaal automatisch wordt opgepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 21:42
'Algemeen' bekend bij sommige blijkbaar, ik wist namelijk niet dat het tegenwoordig in de EUFI is ingebakken ;) En volgens mij zit daar de helft van t.net ook bij.

[ Voor 18% gewijzigd door ItMeAedri op 21-07-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:32

Aganim

I have a cunning plan..

Als het algemeen bekend is, dan zou een bronvermelding geen probleem moeten zijn. ;)

Overigens heb ik zelf inmiddels ook tientallen laptops langs zien komen waarvan de productsleutel in de eufi/bios opgeslagen staat, dat was voor mij ook even een verrassing. Wat mij betreft een verbetering, geen gezeur meer met onleesbaar geworden stickers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
  • Laatst online: 14-02-2024
Aganim schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:48:
Als het algemeen bekend is, dan zou een bronvermelding geen probleem moeten zijn. ;)

Overigens heb ik zelf inmiddels ook tientallen laptops langs zien komen waarvan de productsleutel in de eufi/bios opgeslagen staat, dat was voor mij ook even een verrassing. Wat mij betreft een verbetering, geen gezeur meer met onleesbaar geworden stickers. :)
Ik heb de key gewoon met zo een keyprogramma kunnen lezen:)
Nu heb ik er een ssd ingestoken,hoe formater ik in win 8 een ssd? ;/ win8 is zo anders :(((

[ Voor 0% gewijzigd door extremezz op 21-07-2013 15:29 . Reden: spaties:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 08:44
extremezz schreef op zondag 21 juli 2013 @ 15:05:
[...]

Ikheb de key gewoonmet zo een keyprogramma kunnen lezen:)
Nu heb ik er een ssdingestoken,hoe formater ik in wind 8 een ssd? ;/ win8 is zo anders :(((
Aan die key heb je sowieso niks, aangezien je em nergens kan invoeren :)
Installatie van Win8 is identiek aan die van Vista/Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Het is niet 'bekend' om dat Microsoft security though obscurity toepast.

Het hele proces is wel gereversed, op MDL kan je het bijvoorbeeld nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

extremezz schreef op zondag 21 juli 2013 @ 15:05:
Nu heb ik er een ssdingestoken,hoe formater ik in wind 8 een ssd? ;/ win8 is zo anders :(((
Wil je 'm gebruiken om Windows 8 op te zetten? Want dan kan je 'm beter via de setup z'n gang laten gaan. En Windows 8 is met functies echt niet zo veel anders dan Windows 7, je hebt alles nog steeds op dezelfde plek zitten. Er zijn alleen een paar dingetjes bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Laatst online: 08-08-2023
[...]

Het is toch een algemeen bekend iets als je met windows 8 werkt, wordt bijna in elk windows 8 herinstall topic op internet aangehaald. voor bron check deze community moderator van microsoft : http://answers.microsoft....5d-47f2-9bed-d9625c7e68ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh ik neem aan dat je Win8 er op wilt installeren. Setup doet dat dus zelf... als je hem "er naast" zet, voor het geval je al een andere SSD had (kan gebeuren, heb ook twee SSD's in m'n laptop), net zoals Windows 7: Diskmanagement. Dat is super eenvoudig te bereiken door het gewoon in het start menu in te tikken, of:

Linksonder rechtsklikken, en "computer management" of "disk management" te selecteren.

Partities en schijfen beheren, partities krimpen/vergroten, driveletters aanmaken/mountpoints bepalen, dat soort gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
[...]

werk zelf als weekend baan in een elektronica winkel en kan het bevestigen dat sinds Windows 8 de key in de bios is ingebakken. Sinds de release zie ik ook geen stikkers meer aan de onderkant van iedere Windows machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ga dinsdag weer naar de bios, ik zal eens kijken of ik daar een licentiecode van W8 zie. Denk 't eerlijk gezegd niet. Ik zou het ook heel knap vinden als de Windows installatie daar kan kijken. Ik denk dat-ie 't beter in het bios kan kijken ervoor. /grammarnazi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik heb op al mijn windows 8 installaties toen het nog gratis was een key aangevraagd voor Media Center. Maar nu krijg ik met het tooltje ProduKey dat hier genoemd werd niet mijn originele serienummer te zien, maar een serienummer van Windows 8 Pro with Media Center.

Ik heb een windows 8 installatie op de laptop en op de computer. De computer wil ik voorzien van een nieuwe installatie, kan ik dan gewoon het media center serienummer gebruiken? Dat is toch vreemd dat je dan een compleet nieuw serienummer krijgt?

Het is anders gokken welk serienummer ik nodig heb door mijn fantastische administratie (en het kwijtraken van mijn image :X )

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 21-07-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:16
Voor mij is dit nieuw bij Microsoft. Maar Apple doet het al jaren zo. De product-key zit gewoon in de efi gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 21 juli 2013 @ 15:50:
Ik ga dinsdag weer naar de bios, ik zal eens kijken of ik daar een licentiecode van W8 zie. Denk 't eerlijk gezegd niet. Ik zou het ook heel knap vinden als de Windows installatie daar kan kijken. Ik denk dat-ie 't beter in het bios kan kijken ervoor. /grammarnazi
Je hoeft de licentie niet daar te zien, hij zit er toch in. Voor zover ik weet kan je daar geen code zien staan, maar toch zit ie daar ingebakken.

Zoals al gezegt is, als je Windows gaat installeren vraagt ie standaard om een licentiecode, behalve bij laptops en PC's waar deze ingebakken zit. Als je een DVD met Windows 8 en Windows 8 Pro gebruik zal ie ook automatisch de juiste versie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

PilatuS schreef op zondag 21 juli 2013 @ 17:55:
[...]

Je hoeft de licentie niet daar te zien, hij zit er toch in. Voor zover ik weet kan je daar geen code zien staan, maar toch zit ie daar ingebakken.

Zoals al gezegt is, als je Windows gaat installeren vraagt ie standaard om een licentiecode, behalve bij laptops en PC's waar deze ingebakken zit. Als je een DVD met Windows 8 en Windows 8 Pro gebruik zal ie ook automatisch de juiste versie kiezen.
_O- Je mist echt compleet waar ik het over heb :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:49:
[...]

_O- Je mist echt compleet waar ik het over heb :D _O-
Nu ik je post weer lees, inderdaad. Verkeerd gelezen :P
Pagina: 1