Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Als je direct connect kan dat wel idd.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik lus heb in princiepe tussen een powerline een een computer. Ga vervolgens via die computer dat ip adres intypen. Of dat zo werkt weet ik dus niet...
Nooit geprobeerd omdat hij altijd binnen mijn ip range viel. Op het moment dat dit niet zo was stond het apparaat wel op dhcp en had ik dus een computer een ipconfig /renew gegeven om zo het ding te configureren.
Nooit geprobeerd omdat hij altijd binnen mijn ip range viel. Op het moment dat dit niet zo was stond het apparaat wel op dhcp en had ik dus een computer een ipconfig /renew gegeven om zo het ding te configureren.
Verwijderd
Met een device uit die 10.x range zal je niet (zomaar) op die 192.x range van de router komen.
Of van tevoren de router aanpassen of een apparaat een ip geven in de juiste 191.x range en dan de router aanpassen.
Handigste is om van te voren even dhcp aan te zetten, router in nieuwe netwerk plaatsen, en met een bekabelde machine (die dhcp krijgt) de router te configureren op het nieuwe netwerk.
Of van tevoren de router aanpassen of een apparaat een ip geven in de juiste 191.x range en dan de router aanpassen.
Handigste is om van te voren even dhcp aan te zetten, router in nieuwe netwerk plaatsen, en met een bekabelde machine (die dhcp krijgt) de router te configureren op het nieuwe netwerk.
Als die computer een statisch IP adres ingesteld heeft kan je bij "Geavanceerde TCP/IP instellingen" van de netwerkadapter een extra IP adres toevoegen, als je deze dan 192.178.1.XXX als IP geeft dan moet dan werken.
Maar dat werkt dus alleen als de computer een statisch IP heeft ingesteld voor het netwerk waar deze normaal gesproken mee verbonden is.
Maar dat werkt dus alleen als de computer een statisch IP heeft ingesteld voor het netwerk waar deze normaal gesproken mee verbonden is.
Bedankt voor de tips. Heb uiteindelijk de pc handmatig een iprange gegeven binnen de ip range van de router. (Zoals enes zegt dus).
Vervolgens toen de router daar kunnen aanpassen naar de nieuwe iprange (die overigens niet 10.x bleek te zijn maar 192.x).
Bedankt voor de tips!
Vervolgens toen de router daar kunnen aanpassen naar de nieuwe iprange (die overigens niet 10.x bleek te zijn maar 192.x).
Bedankt voor de tips!
Pagina: 1