Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 11:46
Ik heb sinds gister een nieuwe processor die vandaag na/tijdens een oud spelletje 80 graden werd en de fan die draaide heel hard rond de 70 procent wat flink veel herrie gaf. De processor is een AMD Athlon II X4 760K die dus een dag oud is. Er zat een pleister op i.p.v. koelpasta omdat ik geen koelpasta heb op het moment. Zal dat het probleem zijn? Op het moment is de processor 53 graden terwijl ik alleen internet. Is dat normaal?
De videokaart blijft wel lekker koel altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheryl op 19-07-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:29
Een pleister?? Ik denk dat je gewoon even naar de winkel moet hollen en daar een tube koelpasta gaan halen. Dan zal het een stuk minder worden....

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:24
Een plijster op je CPU???? wat moet ik me daarbij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
Zo noemen ze die dikke laag die er standaard op zit. Toen ik het hoorde probeerde ik de 'pleister' eraf te halen maar het bleek geen normale pleister te zijn maar een of andere dikke laag pasta. beetje dom van me maar ik had er nog nooit van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
ohw.. dat is gewoon de standaard koelpasta die ze erop doen.. Zou moeten voldoen.

Hoeveel CPU load heb je tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
Mag ik vragen wat load is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 20:03
Heb je de koeler eraf gehaald om te kijken wat voor pasta erop zat? Meestal is het handig om altijd de koelpasta te vervangen als je de koeler los haalt.

(Btw Load -> Percentage CPU gebruik in Task Manager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
8)7 |:(

Ga naar taakbebeer en klik op prestaties.. kijk tijdens het gamen daar eens naar en op hoeveel % deze draait..

Wat voor andere andere hardware draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zit de koelpasta tegenwoordig op de cpu?. Volgens mij zit die toch op de koeler?

En wat de load ook is, het ding wordt te warm, dus de koeling is niet goed. Beste is waarschijnlijk de boel goed schoonmaken (koelblok en cpu), daarna nieuwe pasta erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Foute montage CPU koeler, kan haast niet anders.
Enige CPU's die bij mij ooit zo heet werden (stock) waren laptop CPU's. (tot 96c)

Voor de zekerheid, je hebt de stock-koeler i.c.m. een kast met airflow?

[ Voor 77% gewijzigd door eL_Jay op 19-07-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
Op het moment draait de processor tussen 0 en 5% ik zal over een half uurtje posten wat die verbruikt tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
Als je dichterbij had gewoont was ik ff langs gekomen om het te checken.. misschien een bekende die het voor je wilt controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
TECHcrime schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:56:
Als je dichterbij had gewoont was ik ff langs gekomen om het te checken.. misschien een bekende die het voor je wilt controleren?
m'n broer heeft alles in elkaar gezet en hij is heel goed met computers enzo dus ik denk zelf niet dat het aan de montage ligt. Hij was gister de koelpasta vergeten mee te nemen en vertelde ook dat die laag die er nu op zit (veel te) dik is. Ik denk dat hij binnen een paar dagen de pasta wel zal vervangen maar ik vroeg me af of het ook iets anders kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Als je broer heel goed is met computers, dan kan het niet anders dan dat de cpu kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
Toen ik het spel opstartte was het gebruik van de processor 50% met meteen 80 graden
tijdens het spel was het gebruik 35% en 80 graden
en na het spel was het gebruik weer 0 tot 5 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
Reepje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:07:
Als je broer heel goed is met computers, dan kan het niet anders dan dat de cpu kapot is.
Dat is onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17

fynrd1

Fooled by Randomness

Cheryl schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:22:
Toen ik het spel opstartte was het gebruik van de processor 50% met meteen 80 graden
tijdens het spel was het gebruik 35% en 80 graden
en na het spel was het gebruik weer 0 tot 5 %
Hoe warm is het momenteel in de ruimte waar je computer staat? Kijk eens wat de temperaturen doen met de kast open. Het voltage dat je draait is misschien ook wel handig om te vermelde, het kan dat deze wellicht te hoog staat ingesteld.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zit er uberhaubt wel nog wat koelpasta tussen de koeler en de cpu of is echt alles weggehaald?

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:39
ik zou wel eens een foto van die "pleister" willen zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
Er is niks weg gehaald van de koelpasta alleen een heel klein hoekje
Hoe voeg ik een foto toe? hoe zet ik het op een site? Want ik heb wel een foto

[ Voor 37% gewijzigd door Cheryl op 19-07-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dan klinkt het toch als een foute montage in de oren..

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

Koeler gewoon opnieuw monteren met uiteraard nieuwe koelpasta. Als de temps dan nog zo erg zijn dan zal het inderdaad aan je CPU liggen.

Trouwens de koeler word wel warm? Is het de standaard stock koeler? Als de koeler niet warm word dan weet je eigenlijk al direct dat het een verkeerde montage is.

Een foto moet je eerst uploaden en vervolgens kan je de link tussen de IMG tags plaatsen.
code:
1
[img][/img]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
Ik weet niet of de koeler zelf warm word. Moet ik dit voelen of is daar een programma voor ? 8)7
Het is de standaard koeler. En waar moet ik de foto uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Moet je even zelf voelen ;). Uploaden kan bijv. bij tinypic of photobucket.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
Ik wil kijken of de koeler goed gemonteerd is maar moet ik dan dus ook de pasta vervangen?
Als dat moet laat ik het nog ff zitten en zet ik de computer niet meer aan voordat er nieuwe pasta opzit.

AMD Athlon X4
values - min - max

Voltages
Cores 0,937 V 0,925 V 1,431 V
Uncore 1.200 V 1,188 V 1.206 V
Temperatures
Package 60 *C 52 *C 94 *C

Ik zie nu dus ook dat die al 94 graden is geweest dus ik ga maar geen spelletje meer doen.
Dan is het waarschijnlijk een foute montage lijkt me?
Ik heb aan het koelblok gevoeld en die voelt niet heel warm.

[ Voor 12% gewijzigd door Cheryl op 19-07-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
Ik weet niet hoe ik dit bericht weg krijg

[ Voor 195% gewijzigd door Cheryl op 19-07-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik zou even inderdaad wachten met het gebruiken van je PC totdat de koeler opnieuw gemonteerd is met nieuwe koelpasta. Ik neem aan dat je broer wel weet hoe dat werkt?

Zoals ik het allemaal lees zeg ik een foute montage, ook omdat je zegt dat het koelblok niet heel warm is (welke temp gaf de pc aan op dat moment?).

Je weet wel zeker dat de fan die erop zit draait?!
En hoe is de airflow eigenlijk?
Airflow is de lucht circulatie/stroom in je kast, dus waar de lucht in gaat en waarlangs en waar de lucht weer uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
De temperaturen worden niet zo heet als aangegeven in hw monitor.
Ik heb een FM2 processor (en moederbord) ofzo en die monitoren ondersteunen FM2 nog niet.
De temp van de processor is net zelfs 245 graden geweest.. jaja
Maar alles is dus gewoon goed en het koelblok is lekker koel dus ik hoef me geen zorgen meer te maken.
Iedereen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Package of CPUTIN is de temp waar je op moet letten.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
Imprezzion schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:45:
Package of CPUTIN is de temp waar je op moet letten.
Ja deed ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Die max waarde boeit niet, maar wat is hij werkelijk als je een spel speelt en dan even alt-tabbed? Dus neit de min of max waarde, maar current?

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Ik snap niet waarom iedereen zich zoeen zorgen maakt over die 'pleister', dat is gewoon de standaard koelpasta die op de stockkoeler zit.
Cheryl schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:41:
De temperaturen worden niet zo heet als aangegeven in hw monitor.
Ik heb een FM2 processor (en moederbord) ofzo en die monitoren ondersteunen FM2 nog niet.
De temp van de processor is net zelfs 245 graden geweest.. jaja
Maar alles is dus gewoon goed en het koelblok is lekker koel dus ik hoef me geen zorgen meer te maken.
Iedereen bedankt voor de hulp!
Dit heb ik ook heel veel gelezen, schijnbaar is er iets goed mis met die temperatuurmeters en de waarde die zij aangeven. Misschien wordt de CPU dus helemaal niet zo heet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik denk dat er een fout is met de temperatuursmeters e.d.
Start gewoon dat spel op, en voel na 10 minuten aan de heatsink (Het ding in het midden van je moederbord die op je CPU zit, mocht je dat niet weten) en voel eraan, is deze koud/normaal/warm/niet vast te houden?

Indien koud: Kan 2 dingen betekenen,
1: Heatsink is niet goed gemonteerd, cpu wordt dus daadwerkelijk zo warm
2: CPU is gewoon koel wat kan.

Indien normaal:
1: Misschien zit de koeler niet helemaal vast op de CPU?
2: Er zal waarschijnlijk iets mis zijn met de software waarmee je de temps uitleest.

Indien Warm:
1: Is mogelijk, CPU's worden immers warm...

Indien niet aan te raken:
1: Toch verkeerd geplaatst, probeer alle pasta weg te halen en monteer dan weer om de temps te checken.

Probeer gewoon even en zeg wat je voelt, ben vooral niet bang dat je PC het begeeft, er zijn bepaalde waardes (in dit geval temperatuur als het zo zou zijn) die de PC tijdig uitschakelen als hij te warm wordt.

Trouwens, vervang alsjeblieft die koelpasta, ik had hier een Phenom ii x4 965 BE en de stock koelpasta was toen ik een andere koeler wou installeren zo hard dat ik de CPU uit de socket trok en de cpu met een Fohn en scherp mes moest loshalen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
De stock koelpasta is inmiddels vervangen. En het koelblok is gewoon lekker koel en de fan draait. De software kent fm2 gewoon nog niet waardoor ze verkeerde temperaturen aangeven. Maar alles is gewoon goed nu.
Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

kuusj98 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:08:

Indien niet aan te raken:
1: Toch verkeerd geplaatst, probeer alle pasta weg te halen en monteer dan weer om de temps te checken.
Als hij niet aan te raken is dan zou de koeler goed gemonteerd moeten zijn. Hij doet dan immers zijn werk om de warmte af te voeren.
De reden dat hij dan zo warm word kan zijn dat de fan niet werkt, dat zie je dan snel genoeg, geen goede airflow, of een 'fout' in CPU waardoor hij erg warm loopt.

Ja toch?

@Cheryl, Is de CPU koeler al weer opnieuw gemonteerd met een nieuw laagje koelpasta?

Ja dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54

Nemesizz

Untouchable

Trouwens, vervang alsjeblieft die koelpasta, ik had hier een Phenom ii x4 965 BE en de stock koelpasta was toen ik een andere koeler wou installeren zo hard dat ik de CPU uit de socket trok en de cpu met een Fohn en scherp mes moest loshalen.
Dit kan overigens ook gebeuren met goede pasta's (ik trok een AMD64 bedekt met een dun laagje AS5 ook uit de socket terwijl ik de koeler de-monteerde).
Meestal laat ik de CPU even goed warm worden (stress-testje) en dan pas afsluiten en koeler verwijderen, is de pasta vaak iets dunner en is de kans kleiner dat je de CPU mee uit de socket trekt bij het verwijderen van de koeler.

Die standaard paste op koelers (zowel bij Intel als AMD) is nog zo slecht niet. Heb beide vaak zat gebruikt en gaven geen gekke temperaturen of wat dan ook.

Als je tijdens meet programma's temperaturen zien van 128/255 (of in die buurt, soms 127 of 254) dan is het gewoon een leesfout. Dit heb je met bepaalde sensors (is niet alleen bij AMD, heb ook Intel's die het zelfde doen). Het word pas een probleem als je moederbord 'denkt' dat die temperatuur echt is (heb ik ooit een keer gezien bij een PC die hele tijd van -128 naar +128ºC schommelde), dan kan je PC uitvallen zonder dat er eigenlijk echt iets mis is.

Het fout monteren van een AMD-stock koeler zou ik persoonlijk een hele kunst vinden, ding past maar op 1 manier en is gewoon 2 clipjes en een hendeltje, zo makkelijk als het maar kan. Die Intel push-pins daarentegen kunnen soms knap lastig zijn (de ene klik je zo vast, de andere wil 1 pin niet goed doordrukken en zit de koeler niet goed vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:13

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

Ikzelf gebruik de standaard CPU-fan die mijn I5 3570K geleverd werd. Op deze fan was ook al thermische pasta aangebracht. Mijn CPU is echter nooit warmer dan 60°C geworden.

Zelfs niet na het spelen ven Crysis 3 op maximale settings.

Volgens mij moet het dus aan een teveel/tekort van pasta, slechte montage of technische fout (CPU) liggen.

In ieder geval moet je dat even nakijken,
nog veel geluk met de temperatuur :)

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 14:40
Excuses, ik zat helemaal fout te kijken |:(

[ Voor 95% gewijzigd door Mosin op 21-07-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

thijsco19 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:04:
De reden dat hij dan zo warm word kan zijn dat de fan niet werkt, dat zie je dan snel genoeg, geen goede airflow, of een 'fout' in CPU waardoor hij erg warm loopt.

Ja toch?
Inderdaad, een heatsink hoort warm te worden (niet gloeiend), daar is 'ie voor.

Als ik de startpost lees vraag ik me af of er geen oude (aangekoekte) thermal pad is hergebruikt, als dat zo is is het niet gek dat de CPU heet wordt. Monteren van een stock-AMD-koeler is inderdaad niet lastig dus dat zal niet snel fout gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 21-07-2013 14:44 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dat gebeurt met mijn CPU ook, maar dan de andere kant op. Idle 15 graden, stressed 41. Met een kamertemperatuur van bijna 27 graden. Zolang je CPU maar niet gaat throttlen vanwege de foute temperaturen en je je handen niet brandt aan het koelblok, kan er weinig mis gaan.

OCCT Temps FX4100 @ 4500 MHz

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:31
Beste Cheryl,

Wil je het programma HWmonitor downloaden: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Mijn A10 5800k heeft ook hoge package temperaturen tot ong. 90 graden. Dit is echter niet de echte temperatuur van de CPU. Ik vermoed dat je niet bij de juiste sensor kijkt. Vandaar mijn vraag om bovenstaand programma te gebruiken en een screenshot te plaatsen.

Met de (correct gemonteerde) stock cooler, redelijke airflow en de buitentemperatuur van deze dagen, zal het mij niet verbazen als je CPU tussen de 60 a 65 graden zit. Dit zijn overigens hoge maar ook nog veilige temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derpotron
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:13
Ik zou trouwens maar oppassen met die hitte, want AMD processoren zijn niet beschermd tegen oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Derpotron schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:33:
Ik zou trouwens maar oppassen met die hitte, want AMD processoren zijn niet beschermd tegen oververhitting.
Dit is een kletsverhaal. Alle CPU's hebben beveiliging, ook die van AMD.

Hoedanook:

Met dit soort twijfels zou ik toch sterk aanraden om niet te stresstesten met een spelletje, maar gewoon even te gaan Primen ofzo. Dus echt stresstesten. En dan kijken hoe heet het wordt / of eea uit gaat vallen.

Punt is namelijk dat zelfs met deze hittegolf jouw cpu gewoon maximaal moet kunnen draaien zonder kuren te vertonen. Gaming geeft doorgaans geen maximale load. Dus wat je nu aan testen bent, is maar half werk.

Het kan nog steeds een slechte montage zijn, je koelblok was koud dus dat is doorgaans geen erg positief geluid. Doe wat poster hierboven ook zegt: HWmonitor downloaden. En dan even een poosje Prime95 draaien.

Als je deze twijfel nu niet 100% kan wegnemen durf ik je namelijk te garanderen dat je er op een goed moment weer tegenaan loopt. Mochten je temps weer niet lekker zijn dan even het volgende checken:

- oude koelpasta echt goed verwijderd?
- goede koelpasta er weer op, zo weinig mogelijk.
- zit er genoeg druk op? AMD koelers zitten nog weleens wat losjes, te weinig druk = lucht ertussen = isolatie en dus warmte opbouw
- en dan weer even stresstesten terwijl je temps monitort

[ Voor 30% gewijzigd door Vayra op 23-07-2013 10:10 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:50
Die standaard prut wegpoetsen en echte koelpasta gebruiken. Ik denk dat het contact tussen cooler en CPU niet helemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:44

auto660

1991 240 GL Brick

Ik had ook 2 a10 amd's die volgens hwmonitor tegen de 100 graden gingen, de een met de stock koeler en de ander met een gigantische heatsink. Na 10 remounts bleef te temperatuur zo hoog dus ging ik maar eens aida64 op de pc zetten, toen werd de cpu netjes 55 graden onder linx dus ik denk dat veel programma's nog niet overweg kunnen met de "nieuwe" temperatuursensors van amd.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede-tweakers,

Ik heb sinds maandag een nieuwe i7 3770k.
De temps zijn mij veel te hoog onder waterkoeling.
Op standaard instellingen onder prime95 small FFTs boven de 70c met kast open.
Ik had een beetje gelezen over het verwijderen van de IHS en dat heb ik dus vanavond gedaan.
Ben er rustig voor gaan zitten want het was mijn 1e keer.
Alles is goed gegaan en heb de oude zooi verwijderd en vervangen voor MX-4 koelpasta.
Helaas heeft het geen betere resultaten geleverd. (helemaal niks eigenlijks.)
Op standaard waardes met kast open met prime 95 small FFTs nog boven de 70c.
Koelpasta heb ik 2x vernieuwd, 1x in de lijn methode en 1x een drup zo groot als een erwt in het midden.

Mijn Setup:

i7 3770k
Asus Maximus V Extreme
Corsair Dominator gt 8gb
Msi gtx 580 Lightning
Samsung 840 120gb ssd
2tb western digital green hdd
Corsair obsidian 800d

Waterkoeling:

Ek supreme hf cpu waterblok
Swiftech mcp655 + bitspower v2 top
Black ice gt 360 x flow rad
Bitspower 150 tube res
Feser red koelvloeistof
MX-4 koelpasta

Ik zit op dit moment met mijn handen in het haar en ik weet even niet waar ik het zoeken moet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheryl
Net zoals bij mij het geval is, zijn veel temperatuur programma's niet correct en ze ondersteunen de nieuwste hardware nog niet zoals ik met mijn fm2. Dus misschien is het gewoon het programma en is er verder niks mis met je processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb coretemp, hwmonitor en realtemp gebruikt en er zit misschien 1 graad verschil in elke keer.
Via asus ai suite is de temp ongeveer 55/56 graden met een lichte oc van 4.2 tijdens prime95, alleen vertrouw ik dat programma niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

kevin, het hi-jacken van een topic is niet toegestaan. Voor dit soort vragen kan je een eigen topic aanmaken, wat je al gedaan hebt. Voor AMD (dit topic gaat over een AMD processor) gelden andere regels mbt monitoring. Voor jou proc: coretemp of realtemp.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses daar voor!
Ik zal er om denken ;)
Pagina: 1