Twee identieke producten met elkaar koppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:16

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Hoe kan ik, als gewone tweakers bezoeker, 2 de zelfde producten koppelen in de pricewatch. Ik weet dat ik de specificaties kan veranderen enzo, maar ik kan nergens vinden van: "dit is een duplicate, merge met een ander product"

Voorbeeldje:

pricewatch: Sonic And The Secret Rings, Wii
pricewatch: Sonic and The Secret Rings, Wii

Daarnaast nog een vraagje, hoe kan je bij bestaande producten in de pricewatch een afbeelding toevoegen? Dat kan ik momenteel ook niet vinden.

Bijvoorbeeld bij één van de bovenstaande deze afbeelding toevoegen: Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/3/4/0/9/1004004004899043.jpg

Owja, en ik krijg nu ook een error als ik bij de ene een EAN code wil toevoegen. Dit spel heeft bijvoorbeeld 2 EAN codes. 5060138431355 en 5060138430860. Maar als ik één van de codes bij de andere erbij zet krijg ik een error van: Jammer, maar deze code is al voor een ander product gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Nee, nee en ja klopt :p

Identieke producten kan je als gebruiker niet koppelen, noch kan je plaatjes koppelen. Wat je wel kan doen is bij een product een melding te maken, de specificaties te laten voor wat het is en alleen het Opmerkingen-veld in te vullen, met iets als "Dit product is dubbel met <url>" of "Ik heb een (beter) plaatje gevonden: <url>".

En dat je een foutmelding krijgt als je de EAN van het ene ook bij het andere product wilt invullen is logisch, want deze wordt tenslotte al bij het eerste product gebruikt :) Dus kan je in dit geval beter een melding maken zoals ik hierboven heb beschreven.

Overigens hoef je dat voor dit product niet meer te doen, zal ik bij deze gelijk oppakken, over een paar minuutjes staat het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:16

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Aah, oke, Duidelijk!
En dan nog een vraagje,

Bij de unsorted staat bijvoorbeeld dit:

Microsoft Xbox 360, Wireless Controller with Play & Charge Kit (Silver)
pricewatch unsorted: Microsoft Xbox 360, Wireless Controller with Play & Charge Kit (Silver) (QFF-00010)

Ook al staat er Silver, deze linkt in elke webshop die er bij staat naar de zwarte versie. Moet die zogenaamde "silver" dan gewoon gekoppeld worden aan:
Microsoft Xbox 360 Wireless Controller Play & Charge Bundel Zwart ?
pricewatch: Microsoft Xbox 360 Wireless Controller Play & Charge Bundel Zwart

Maar als ik dat zou doen, zien jullie waarschijnlijk alleen de naamgeving en denken jullie, dat klopt niet want in de naam staat zilver en die is zwart, terwijl het eigenlijk wel klopt als je naar de webshop links zou gaan. Maar op deze manier kan ik geen opmerking bij plaatsen.

Tenzij je het toevoegt als "nieuw product", en later aangeeft dat het geen nieuw product is. Wat is de beste manier om dat te doen :P

Edit: En wat te doen met bijvoorbeeld dit:
pricewatch unsorted: Rexel P425 (2100754)

Zover ik heb gezocht hebben jullie geen kantoorartikelen in de pricewatch. Zoiets zou dan verwijderd moeten worden. Maar zelfde vraag als net. Moet je het dan eerst toevoegen als nieuw product om aan te geven dat het vervolgens uit de pricewatch moet worden gehaald? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Hedva op 19-07-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

We hebben geen meldpunt voor Unsorted items nee, dan zouden we een dagtaak hebben om alle fouten uit Unsorted te halen. Pricewatch Unsorted bestaat uit alle producten die de bij ons aangesloten shops aanbieden, maar die niet in de reguliere Pricewatch staan.

Eigenlijk is het een gigantische takenlijst, maar ook vol met dingen waar we niks mee doen. Die gaatjesmaker wordt verkocht door 3 shops, dus is daar een Unsorted product van. Als je goed zoekt, vind je ook andere bureau-artikelen, DVD's, onderdelen van laptops (denk aan schroefjes, losse moederborden), allemaal dingen die je nooit in de Pricewatch zal zien.

Namen van Unsorted producten worden ook automatisch gemaakt, (bijna) elke shop geeft ook een naam van het product mee in de feed (wat je in de regel onder de shopnaam ziet bij Unsorted producten), van deze namen wordt de langste gebruikt om een productnaam te maken. In dit geval heeft er blijkbaar ooit een shop tussen gestaan die deze als een zilveren versie verkocht, toevallig de langste naam had en dus staat het nu zo bij ons. Zoals je zelf ook had geconstateerd is dit fout en biedt elke shop inmiddels de zwarte versie aan.

We kunnen namen van Unsorted producten aanpassen, maar doen dit zelden. Het wilt weleens voorkomen dat een naam van een heel populaire videokaart oid bij een product staat met een heel lage prijs, daar blijkt vaak sprake te zijn van een verkeerde koppeling op een kort-cijferige SKU. Dit soort zaken willen we weleens aanpassen, wederom, dit doen we zelden, anders hebben we een dagtaak om al die fouten eruit te halen.

Ik zal deze producten aan elkaar koppelen, zodat het nu weer goed staat :) Het zal even duren voordat alle prijzen erbij staan, de volgende prijsimport loopt pas vanaf 19:10.

In principe kan je producten koppelen door op "Product koppelen" te klikken bij "Product I/O" rechts van het Unsorted product. In de popup kan je dan een search doen naar het reeds bestaande product. De melding komt dan bij ons in het meldpunt terecht waarna wij het al dan niet goedkeuren ;)

Mocht je echter twijfelen of een product wel hetzelfde is, kan je het beste een melding doen bij het bestaande product en daar in het opmerkingen-veld de URL plakken van het Unsorted product en aangeven dat je twijfelt of ze wel hetzelfde zijn. Dan kunnen wij er wat dieper op in gaan en ernaar handelen.

Een lange uitleg, ik hoop dat ik je de werking van ons systeem iets duidelijker heb gemaakt :)