Toon posts:

[Windows 8] IE 10 start niet meer op na update vanmorgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, raar probleem: IE10 start sinds een Windows 8 update vanmorgen niet meer op. Foutmelding die direct verschijnt: Internet Explorer has stopped working. En daarna kan ik alleen op Close Program klikken.

Helemaal standaard IE10, geen toolbars, niets anders aan plugins ofzo. Windows 8 ook helemaal standaard.

Gelukkig heb ik Chrome en FF erop staan anders had ik niet eens meer op internet gekund.

Heeft iemand na de laatste Windows Update ook dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het een paar weken geleden met Win7 maar dat bleek een SSD (failing) probleem te zijn, hoop dat jij dat niet hebt! Maar kan je de update niet verwijderen via de software lijst in het configuratiescherm? Of een rollback doen via systeem herstel? Installeer IE anders helemaal opnieuw (ook verwijderen via de softwarelijst)..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via configuratie scherm-internet opties (tabblad geavanceerd), Ie resetten helpt wellicht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
>>via configuratie scherm-internet opties (tabblad geavanceerd), Ie resetten helpt wellicht.

Nee helaas, dit hielp niet.

@larsiano: De rest van mijn PC hardware en software is zover ik kan zien nog goed. Alleen IE10 dus niet. Als ik hem uitvink in control panel / software / turn Windows features aan of uit, dan komt ie wel met een waarschuwing dat andere dingen dan misschien niet meer gaan werken. En als ik hem daarna weer aanvink om opnieuw te installeren, dan is het dus misschien te laat. Ben dus een beetje bang dat ik met een rollback of herinstallatie van IE10 meer kapot maak dan alleen IE.

Dus ik wacht maar rustig af op de update van 8.1 denk ik... Of misschien is het bij een update volgende week al verholpen ofzo.

Ik vermoed wel dat er wat meer berichtjes op internet komen hierover, want ik heb een bijna schone installatie zonder toeters en bellen, eigenlijk helemaal standaard nog. Er moeten haast wel meer mensen zijn bij wie dit gebeurd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm het wordt steeds gekker. Windows Media Player start nu ook niet meer op. Hij kapte ermee toen ik een externe HD via USB aankoppelde. Nu gelijk een error net als bij IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al gescand op virus/adware/etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen virussen of adware gevonden... IE crasht op Flash.ocx zie ik in het Action Center van Windows.

Nou, ik heb ze via de Windows Features in het configuratiescherm uitgevinkt, opnieuw opgestart, aangevinkt, opnieuw opgestart en het werkte weer gelukkig.

Bedankt voor de input. :)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tip voor de volgende keer :
Start internet Explorer op zonder addons.
zit zelfs een speciale shortcut voor geprogrammeerd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet had ik geen addons geinstalleerd voor IE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:19:
Voor zover ik weet had ik geen addons geinstalleerd voor IE...
Flash/shockwave/java/etc, vallen ook onder addons. ;)
Pagina: 1