Hulp bij uitzoeken van kleine tv/monitor combi

Pagina: 1
Acties:

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 18:03
Beste tweakers,

mijn zusje gaat binnenkort op kamers en goede broer dat ik ben wil ik haar een leuke tv cadeau doen. Haar kamer is erg klein dus de tv mag absoluut niet groot zijn.
Op basis daarvan ben ik op de volgende eisen uitgekomen:
- Minimaal 20", maximaal 27".
- Full HD
- Coax aansluiting
- HDMI
- VGA
- Budget tot 200 euro (liefst lager natuurlijk!)

Gebruik:
- Tv kijken (niet bijzonder veel)
- Gebruik als extra monitor voor aan de laptop (via HDMI) (regelmatig)
- Later series/films kijken via een mediaplayer via HDMI (niet bijzonder veel)

Er zal in eerste instantie geen decoder/smartcard worden gebruikt, daarom is die COAX aansluiting wel echt een harde eis.
Ik heb wat zitten googelen op de verschillende DVB types en kom erop uit (correct me if I'm wrong) dat als het scherm DVB-C heeft er een COAX kabel in kan worden geplugt en er daarmee (zonder decoder of insteekmodule) tv kan worden gekeken.

Nu heb ik natuurlijk zelf rond zitten kijken naar de mogelijke televisies en ik kom op deze shortlist uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Haier LE22G610CF Zwart€ 166,02€ 166,02
1LG 22MA53 Zwart€ 188,84€ 188,84
1Philips 22PFL3207H€ 199,-€ 199,-
1Samsung T22B300EW€ 158,45€ 158,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 712,31

Nu loop ik een beetje vast. De Samsung is het goedkoopst en de Syncmaster serie heeft een goede naam. Ik ben echter niet genoeg thuis in televisies om zeker te weten dat ik hiermee de beste keus heb.
Hebben jullie nog ideeën voor alternatieven?

Thanks voor het meedenken!

Wouter

(Oops, verkeerde forum. Topicreport ingestuurd om te verplaatsen naar de juiste)

Verwijderd

Als hij gewoon op de kabel word aangesloten moet je een 'analoge tuner' hebben die zit in 99% van alle TV's ingebouwd! Persoonlijk vind ik TV kijken op een 22" een beetje klein dan is er maar 1 keuze : pricewatch: Haier LE24G610CF Zwart

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 15:42 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:39
Weet je hoe / door wie het TV signaal aangeboden wordt op die kamer? Dan weet je namelijk gelijk of je analoog via de coax of digitaal via de coax kunt kijken en zo ja (afhankelijk provider) of je wel of geen smartcard nodig hebt.
Verder, heb je de kamer gezien, in dat je weet hoe het licht naar binnen en valt en waar de TV komt te staan. Ik vind Samsung schermen over het algemeen best spiegelen dus als het licht er in valt is dat iets om mee te nemen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zal inderdaad eens kijken wat voor TV aanbieder er genomen wordt, voordat je zegt: DVB-C zonder CAM... want dat kan mogelijk niet gaan werken. Mogelijk kun je alleen zelfs DVB-S of DVB-T krijgen... of alleen DVB-C met een abonoment-loze CAM...

Een analoge TV tuner is in NL geloof ik ook nog een optie, maar inderdaad: dat is dan geen DVB meer. Gewoon eerst kijken wat voor aanbieder er is en wat je kan krijgen/wilt krijgen, soms zit er zelfs een boxje bij al!

• The_Zohan
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:41:
Als hij gewoon op de kabel word aangesloten moet je een 'analoge tuner' hebben die zit in 99% van alle TV's ingebouwd! Persoonlijk vind ik TV kijken op een 22" een beetje klein dan is er maar 1 keuze : pricewatch: Haier LE24G610CF Zwart
Het probleem is dat mijn zusje een erg kleine kamer heeft. Er is dan ook in een hoekje bedacht dat daar de tv/monitor komt te hangen, dus daar moet het inpassen. Voor haar was het belangrijk dat hij zo klein mogelijk is (met natuurlijk een minimum)
swhnld schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:51:
Weet je hoe / door wie het TV signaal aangeboden wordt op die kamer? Dan weet je namelijk gelijk of je analoog via de coax of digitaal via de coax kunt kijken en zo ja (afhankelijk provider) of je wel of geen smartcard nodig hebt.
Goed dat je dat noemt, ik had daar helemaal niet aan gedacht. Helaas is me dat niet bekend. Ik denk dat ik dat beter even kan informeren voordat ik iets bestel (wil dan wel al de beste opties op een rij hebben)
Verder, heb je de kamer gezien, in dat je weet hoe het licht naar binnen en valt en waar de TV komt te staan. Ik vind Samsung schermen over het algemeen best spiegelen dus als het licht er in valt is dat iets om mee te nemen.
De tv zal naast het raam hangen met de achterkant naar het raam toe. Ik denk niet dat daar veel last zal zijn van het licht, maar iig thanks voor de tip
Umbrah schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:55:
Ik zal inderdaad eens kijken wat voor TV aanbieder er genomen wordt, voordat je zegt: DVB-C zonder CAM... want dat kan mogelijk niet gaan werken. Mogelijk kun je alleen zelfs DVB-S of DVB-T krijgen... of alleen DVB-C met een abonoment-loze CAM...
Een analoge TV tuner is in NL geloof ik ook nog een optie, maar inderdaad: dat is dan geen DVB meer. Gewoon eerst kijken wat voor aanbieder er is en wat je kan krijgen/wilt krijgen, soms zit er zelfs een boxje bij al!
Ik denk dat een gratis boxje hier niet bij zal zitten. Het is een studentenhuis met een abonnement bij een bestaande aanbieder, daar zal niet snel een gratis kastje bij gegeven worden zogauw een extra gebruiker er gebruik van gaat maken :(

• The_Zohan
*update*

na wat uitzoekwerk heb ik uitgevonden dat de indeling van abonnementen bijzonder vreemd is in dat huis. Omdat ik het niet eens wíl gaan uitzoeken mag ze Digitenne gaan gebruiken. De harde eis van Coax aansluiting vervalt, maar is nog wel handig voor de toekomst gok ik.
Via google zie ik dat Digitenne alleen verouderde Scart kastjes gebruikt, gelukkig hebben al deze televisies scart aansluitingen.

Heeft er nog iemand ideëen/meningen over deze televisies die mij kunnen helpen om de lijst te verkleinen?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-02 17:23

NoFearCreations

3DPrint the world!

Samsung 2333HD. Zijn 2ehands voor nette prijzen te krijgen, zeer veel aansluitingen, en volgens mij kan je digitenne kaart erin.

---RAWE CEEK!!!---

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:16
Ik zou voor een kijkafstand van 2+ meter toch echt voor 27 inch gaan, maybe dat 24 ook nog voldoet maar 22 is echt heel klein.
Wij hebben hier een pricewatch: Samsung Syncmaster T27B300EW Zwart staan, na wat knoeien met de kleurinstellingen voldoet hij eigenlijk prima, zowel als tv alsook als monitor.
Pagina: 1