[Apple Mail] Inline attachments

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 00:57
Hi :w

Ik wil af van de optie om attachments inline weer te geven vanuit Mail.app. Van Apple naar Apple gaat dit in principe prima, maar zodra het naar een Windows machine wordt verstuurd krijg je de afbeeling inline en deze is niet op te slaan, alleen maar te kopieren. Niet zo handig. Uiteraard zijn hier miljoenen topics over, en de oplossing is volgens iedereen:

code:
1
defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool yes

Helaas werkt dit voor geen meter. Er verschijnt een gedrocht van een thumbnail bij de ontvanger wat ook alleen maar te kopieren is, en niet te openen. Het is gewoon geen fysieke bijlage maar het blijft een inline attachment. Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring en beter nog: een werkbare oplossing?

Zelfde geldt voor een fatsoenlijke signature in Mail, dat werkt ook voor geen meter, maar dat is een zijspoor.

edit:

Heb inmiddels wel een betaald alternatief gevonden wat erg goed werkt:
http://lokiware.info/Attachment-Tamer

[ Voor 6% gewijzigd door Willem op 19-07-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 00:57
Uiteindelijk werkt bovengenoemde oplossing goed en heb ik twee licenties gekocht.
Kan me niet voorstellen dat niet meer mensen hier last van hebben gehad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je wel in de voorkeuren staan dat je standaard Windows compatible bijlagen wilt versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dat maakt geen drol uit. Mail moet en zal attachments inline doen. De enige methode om daar van af te komen is Attachment Tamer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 12:54

wiewatwaar

whatever

Ik heb uiteindelijk ook maar Attachment-Tamer aangechaft (€15) niet echt gratis, maar wel probleemloos werken.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu