Toon posts:

andere pc behuizing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen Tweakers,

Ik heb hier nog een oud pc kast van een Fijutsu siemens scaleo li staan, past daar mijn bestande moederbord van de hp pavilioen in. De moederborden hebben bijna de juiste maat scheelt misschien een halve centimeter, in de oude kast zitten alleen geen afstandsbuisjes om je moederbord omhoog te houden, kan dat kwaad. Want met het oude moederbord werkte het perfect.

Mvg Mart,
Alvast bedankt

Waarom een andere behuizing de voedings kabels zitten te dicht op elkaar waardoor warmte onstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke formfactor hebben die dingen? Als het standaard ATX of µATX is moet dat gewoon passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:51
De afstandsbuisjes MOET je erin hebben.. anders maakt het mobo contact met de kast en kan kortsluiting veroorzaken. Je kan de buisjes uit je vorige kast halen of een setje bij de computerboer halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:10

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Of de afstandsbusjes er perse in moeten ligt aan de backplate van de kast. Sommige kasten hebben geen losse busjes, maar dan zijn er op de plekken waar het mobo vastzit stukjes van de backplate omhoog gebogen wat dan als afstandsbus fungeert.

Opzich zou het best moeten/kunnen passen, ts moet uiteraard wel oppassen dat ie geen sluiting maakt door pinnen achterop het mobo die de backplate raken.

[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 19-07-2013 11:38 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meelobee schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:03:
Of de afstandsbusjes er perse in moeten ligt aan de backplate van de kast. Sommige kasten hebben geen losse busjes, maar dan zijn er op de plekken waar het mobo vastzit stukjes van de backplate omhoog gebogen wat dan als afstandsbus fungeert.

Opzich zou het best moeten/kunnen passen, ts moet uiteraard wel oppassen dat ie geen sluiting maakt door pinnen achterop het mobo die de backplate raken.
Dat klopt op een aantal plaatsen zitten van die stukjes die idd omhoog zijn gebogen vanuit de backplaat ongeveer 1a2 centimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 14:49
Als je een nieuwe kast koopt krijg je daar afstandbusjes bij. Kijk even of de schroefgaten overeenkomen met de schroefgaten in een (m)ATX moederbord (en dus geen speciale OEM layout heeft). Zo ja, dan past t in een nieuwe kast. Als het moederbord een afwijkend formaat heeft, bijvoorbeeld doordat het iets kleiner is dan de standaardformaat, dan is dat niet erg. Dat is wel vaker het geval met goedkopere moederborden.

[ Voor 29% gewijzigd door iDaniel op 19-07-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iDaniel schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:51:
Als je een nieuwe kast koopt krijg je daar afstandbusjes bij. Kijk even of de schroefgaten overeenkomen met de schroefgaten in een (m)ATX moederbord (en dus geen speciale OEM layout heeft). Zo ja, dan past t in een nieuwe kast. Als het moederbord een afwijkend formaat heeft, bijvoorbeeld doordat het iets kleiner is dan de standaardformaat, dan is dat niet erg. Dat is wel vaker het geval met goedkopere moederborden.
Deze kast is van 2008 en de moederborden zijn bijna authentiek op een half centimeter na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wat men hierboven probeert te zeggen is dat de buitenmaten van het bord niet helemaal uitmaken (moet natuurlijk wel passen), maar de gaten in de moederborden moeten op dezelfde plek zitten. Als het beide standaard ATX borden zijn zou het moeten passen, maar het zou kunnen dat HP of Siemens een eigen indeling heeft gemaakt, en dan past het waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gwystyl schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:37:
Wat men hierboven probeert te zeggen is dat de buitenmaten van het bord niet helemaal uitmaken (moet natuurlijk wel passen), maar de gaten in de moederborden moeten op dezelfde plek zitten. Als het beide standaard ATX borden zijn zou het moeten passen, maar het zou kunnen dat HP of Siemens een eigen indeling heeft gemaakt, en dan past het waarschijnlijk niet.
Heb net ff snel gekeken en sowieso 3 schroefgaten zitten goed, kan ik gewoon de schroeven met een simpele schroevendraaier los en vast draaien(zondr magneet punt natuurlijk)
En eventueel tips voor het statische gebied, waar je het moederbord vast kan pakken, want ik heb ook geen polsbandje. Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
@mart1987, je kunt die afstandhouders losdraaien en op de juiste gaten vast draaien. als het goed is is dit mogelijk met je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 16:41

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

En als er geen afstandhouders (of schroefgaten) op/in zitten, gewoon op de tweakers manier zelf gaten tappen

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
P. Herz schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:23:
@mart1987, je kunt die afstandhouders losdraaien en op de juiste gaten vast draaien. als het goed is is dit mogelijk met je hand.
Als ik het goed heb gezien heeft de hp ook geen afstandsbuisjes maar het zelfde als die siemens kast, op bepaalde plekken waar een stuk van de backplatee omhoog komt met schroefdraad erin en dat fugeert als afstandsbuisjes.

En wat is veiligst werken als ik alles ga overgooien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:49
mischien is het verstandig als je (duidelijke) foto,s van beide behuizingen (moederbord gedeelte), dan kan je het zeker weten of het past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:13:
[...]

Heb net ff snel gekeken en sowieso 3 schroefgaten zitten goed, kan ik gewoon de schroeven met een simpele schroevendraaier los en vast draaien(zondr magneet punt natuurlijk)
En eventueel tips voor het statische gebied, waar je het moederbord vast kan pakken, want ik heb ook geen polsbandje. Alvast bedankt.
Dat is leuk, maar als de andere schroefgaten niet overeenkomen met je moederbord kan hier natuurlijk ook kortsluiting ontstaan!
Controleer dus vooral of je moederbord aan de onderkant met geen enkel deel contact maakt, behalve de schroefgaten. Als er een aantal gaten in je moederbord zitten waar de kast geen mogelijkheid heeft om vast te schroeven is het nog niet zo'n probleem (met een schroef of 4 zit het ook wel goed vast) andersom dus wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:07:
[...]

Als ik het goed heb gezien heeft de hp ook geen afstandsbuisjes maar het zelfde als die siemens kast, op bepaalde plekken waar een stuk van de backplatee omhoog komt met schroefdraad erin en dat fugeert als afstandsbuisjes.

En wat is veiligst werken als ik alles ga overgooien??
als je andere kast aanschaffen bedoelt met overgooien. alle componenten loskoppelen en alles op een zachte ondergrond (zoals een dekbed) leggen en dan monteren met een normale schroevendraaien zonder magneetpunt.
Pagina: 1