Problemen met het streamen van VIDEO_TS via NAS

Pagina: 1
Acties:

• Denboule
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-02-2021
hallo iedereen,

ik heb een klein vraagje en ik hoop dat iemand mij hier een antwoord/oplossing kan verschaffen.

heb sinds kort een NAS en heb deze verbonden met mijn WDTV Live die dan weer verbonden is met mijn TV. wanneer ik een film wil kijken in VIDEO_TS formaat, loopt het mis. na enkele minuten vertraagt het beeld en valt het geluid weg. dit komt alleen voor bij VIDEO_TS bestanden. wanneer ik een film kijk in avi, mkv of ander formaat, heb ik dit probleem niet.
ligt dit probleem bij de NAS, WDTV Live, netwerkverbinding, ...

ahja het heb thuis volledig draadloos netwerk, behalve voor de NAS en de WDTV Live die zijn verbonden met het netwerk dmv powerlines.

ik hoop dat er iemand mij van antwoord kan dienen.

ciao

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je hebt het over streamen, maar hoe benader jij je nas vanaf je mediaplayer? Sowieso heeft dit niets van doen met PNS, maar meer met netwerken. Ik verplaats het topic daarheen.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Vreemd, ik doe exact hetzelfde hier. Een Netgear Stora als nas en een WDTVLive aan de tv.
Probeer eens met fysieke kabels ipv die powerline zooi?
Probeer ook eens een .iso af te spelen ofzo?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe zit het met bitrates van de bestanden? Als die VIDEO_TS (Mpeg stream) bestanden veel hogere bitrates hebben dan de andere dan is het niet gek dat de eisen aan je netwerk hoger zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Denboule
hey,

heb de film al omgezet naar een iso, mp4, avi, mkv
alle formaten worden perfect afgespeeld behalve iso en VIDEO_TS

jij denkt als ik een router er tussen plaats en deze dan connecteer met mijn NAS en WD het in orde zal zijn?!

@dion_b: hoe kan ik dit checken de bitrates?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:24

CeesKees

I rest my Kees

Werkt het wel wanneer je de bestanden op een (USB) harddisk zet en deze rechtstreeks aansluit op de WD?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Denboule
yep,

dan werkt het perfect via een usbstick of externe HD!

[ Voor 34% gewijzigd door Denboule op 19-07-2013 11:58 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Welk netwerk (file share) protocol gebruik je?

[ Voor 16% gewijzigd door lier op 19-07-2013 12:45 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Denboule
@lier: de standaard denk ik, heb daar niets aan veranderd. Zou ik deze moeten veranderen naar AFP omdat ik met een IMAC werk?

[ Voor 36% gewijzigd door Denboule op 19-07-2013 13:15 ]

• Denboule
iedereen bedankt voor de feedback! heb het probleem ondertussen opgelost. ben een switch gaan kopen en een paar utp-kabels en alles wired aangesloten en alles werkt perfect nu. het lag dus aan de draadloos/powerline verbinding!!!

thnx too all
Pagina: 1