Ik ga een nieuwe bak kopen met een AMD Athlon 1,333. Op de AMD site wordt de A7M266 aanbevolen (waarschijnlijk omdat er een AMD chipset op zit), maar de A7A266 heeft wat meer mogelijkheden (2 extra PCI, 6 USB standaard, maar wel een Ali chipset). Suggesties voor welk mobo ik moet gaan?
a7a biedt ook ondersteuning voor normaal sdram... a7m alleen ddr
a7m is wel wat sneller en stabieler...
a7m is wel wat sneller en stabieler...
intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX
A7A heeft 2xSDR en 2xDDR, A7M alleen 2xDDR. Ligt dus aan je wensen ... Zou zelf voor de AMD chipset boven de Ali gaan, maar da's mijn mening 
edit:
Ugh, niet snel genoeg getikt
Ugh, niet snel genoeg getikt
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
A7A266 = ALI is langzamer dan KT133 chipset.
Niet doen dus.
A7M266 = zonder multiplier settings.
Je kan natuurlijk ook nog gaan voor een MSI-mobo met VIA-chipset of bijvoorbeeld een DFI AK76-SN met AMD-chipset. Wel zo goedkoop, die laatste (heb ik dus zelf ook en bevalt prima
)
Niet doen dus.
A7M266 = zonder multiplier settings.
Je kan natuurlijk ook nog gaan voor een MSI-mobo met VIA-chipset of bijvoorbeeld een DFI AK76-SN met AMD-chipset. Wel zo goedkoop, die laatste (heb ik dus zelf ook en bevalt prima
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Bedankt, dat is wat ik wilde weten... Kies liever voor meer stabiliteit en snelheid dan voor 2 extra PCI en USB slots
Leg eens uit dan... sta er open voor. Wil natuurlijk wel iets goed kopen!
voor de N versie kijk op de hoofdpagina..
En hoe zit het me dat Epox moederbord met de AMD 760 chipset, die had iets van 3 of 4 DDR sloten en scheen zeer stabiel te zijn
Pagina: 1