Films ergens anders afspelen vanaf ftp server thuis

Pagina: 1
Acties:

• 010rodenburg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-03-2025
Beste mensen,

Ik heb een idee maar ik weet niet of het uitvoerbaar is.
Ik heb thuis een asus RT AC66U router waar ik een harde schijf via usb op aangesloten heb en daar heb ik een ftp server van gemaakt.
Nu kijk ik op mijn werk regelmatig films in mijn nachtdiensten via mijn huidige mediaplayer en mijn collega's willen ook graag films kijken als ik er niet ben.
Is het mogelijk om een mediaspeler op mijn werk, via wifi, contact te laten maken met mijn ftp server thuis zodat zij altijd films kunnen kijken die ik thuis op mijn ftp server zet?
Ik ben erg beniewd of iemand een antwoord heeft.

mvg c

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 10:38
Volgens mij kunnen bijvoorbeeld de PopcornHour spelers ook een FTP folder gebruiken. Dit is dus vrij simpel op te lossen.

Alles is terug te redeneren naar 4

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Protocol:
FTP is niet het meest voor de hand liggende protocol om te streamen maar inderdaad willen een heleboel spelers het wel proberen. En anders kun je waarschijnlijk in je router dezelfde bestanden ook wel op een andere manier beschikbaar maken.

Toegang:
Het moet wel mogelijk zijn die server van buiten je thuisnetwerk te bereiken. Dat kan het veiligst via een VPN als je router dat ondersteunt, of anders door de juiste poorten open te zetten. Let wel op dat je niet je hele netwerk wijd openzet voor jan en alleman !

Bandbreedte:
Die film moet dan wel via de uplink van je internetaansluiting naar je collega's toe gestuurd worden. Het hangt dus van de bandreedte van je aansluiting af, en van de bitrate (en dus de kwaliteit) van de films, of dat lukt. En als je provider een FUP hanteert zou het ook nog kunnen dat je wordt afgeknepen wegens extreem hoog dataverbruik...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Alles kan, maar of het slim is en lekker gaat werken is een andere vraag...

We zullen eerst moeten weten welke protocollen ondersteund worden, hoe hard de SoC's kunnen en wat je upload en download snelheiden zijn.

FTP is niet het beste protocol om te gebruiken, dat het ondersteund wordt zegt niet dat het slim is om dat nu nog te gebruiken. SMB is ook niet bepaald je-van-het, dus misschien dat je beter af bent met een echt streaming protocol.

Qua verbinding tussen je apparaten zou je zoals hierboven met een VPN kunnen werken. Als voordeel heb je dan dat je dus altijd op hetzelfde 'netwerk' lijkt te zitten waardoor je niet steeds instellingen hoeft te veranderen als je apparaten verplaatst.