Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sharepoint foundation connecten met SQL Server 2012 express?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik probeer een sharepoint foundation op te zetten op een domein controller. Hier heb ik Microsoft SQL Server 2012 express op geinstalleerd.
Als ik ga kijken naar C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL11.SHAREPOINT
Dan zou MSSQL11.SHAREPOINT toch mijn database zijn he?

Maar op 1 of andere manier kan mijn sharepoint foundation hier niet mee connecteren. Als gebruikersnaam heb ik gekozen voor mijn Domeinaam\administrator.

Hier is een screenshot: Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/2j11p39.jpg

Hoe kan ik dit het best troubleshooten, want ik kan dus niet verder.

Thanks!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:56

DYX

Er zijn een hoop best-practices die je niet volgt door het installeren op je Domain Controller en het installen met je Domain Admin account, maar dat staat hier even los van. De naam van je instantie kan je zien in het SQL configuratie scherm. Je moet verbinden met de server "WIN-6RV5V7S45D3\SHAREPOINT" <SHAREPOINT is de naam van je SQL instantie, niet database. De opgegeven database gaat hij zelf aanmaken. Gebruik hiervoor iets als SharePoint_Config

Verwijderd

DYX schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 07:39:
Er zijn een hoop best-practices die je niet volgt door het installeren op je Domain Controller en het installen met je Domain Admin account, maar dat staat hier even los van.
Gezien zijn domain naam neemt hij dat wel voor lief denk ik. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!!! Dat was inderdaad het probleem.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik vul de topictitle nog een beetje aan. Er zijn meer topics over SQL Server 2012 Express :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Welke versie van SP Foundation hebben we het over? 2010 heeft in zijn specs als supported staan Windows Server 2008R2 SP1 met een SQL Server tot 2008R2. Express versies worden ondersteund, dat wel.

Momenteel is SharePoint 2010 (alle versies) niet ondersteund op Server 2012.

Overigens, draait je SQL Server wel? Deze staat start niet automatisch op na een reboot. Je moet de service naar automatisch zetten. En is je SQL ook geconfigureerd om verbindingen aan te pakken? Een SQL Server staat namelijk potdicht na installatie. En ja, ook al draait alles op localhost dan moet je dat alsnog configureren.

2013 heeft Server 2012 en SQL 2012 wel in zijn specs staan.

Lees overigens ook de specs door, daar staat namelijk dat je voor installatie nog een aantal hotfixes moet installeren.

Hier een handleiding van iemand die SharePoint 2010 SP1 geïnstalleerd heeft op Server 2012 met SQL 2012. Misschien handig om de stappen en screenshots door te nemen of je iets mist.
Pagina: 1