Verwijderd

Topicstarter
Hello forumgangers

Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken op het net, maar kan geen passende oplossing vinden, daarom hier eens horen...

Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe Panasonic Vt60 plasma TV. En wat ik wil doen is het volgende: ik heb een server in mijn garage staan waar ik mijn DVD collectie op aan het digitaliseren (lees rippen) ben. Graag had ik de bestanden daar doorgezonden via mijn netwerk naar een HDD die aangesloten is via USB aan mijn TV, dus ik gebruik de mediaplayer in mijn TV. So far, so good...

Ik kocht een netwerk HDD van seagate en dacht dat ik hiermee geholpen was, nu kom ik tot de conclusie dat deze schijf in Fat32 staat en als ik ze omzet naar NTFS ze alle netwerkmogelijkheden verliest. Sommige van mijn digitale bestanden zijn groter dan 4Gig, dus met deze schijf ben ik niets...

Weet iemand hier een netwerk HDD of NAS die ik via USB kan verbinden aan mijn TV en kan benaderen, dus bestanden van mijn servertje kan naartoe slepen, via mijn netwerk? dus ze moet ethernet hebben en een USB uitgang...Hoe groter de opslag hoe beter...en natuurlijk in NTFS formaat.

Alvast bedankt! :)

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:02
Ik zou het anders doen, sluit een media speler aan op je TV, en hang je HDD aan je computer dan verzorgt de computer de netwerk mogelijkheden. Ben je goedkoper en beter uit.

Verwijderd

Topicstarter
Jopie

Dat had ik ook eerst gedacht, maar ik wil absoluut mijn Mediaplayer van mijn TV gebruiken. (Voordeel is dat ik dan maar 1 remote moet gebruiken + mijn TV hangt aan de muur en er kan geen extra HDMI meer door de wachtbuis)

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:02
Ik heb een Panasonic uit de 50 serie, en ik zou er niet aan moeten denken om daar alles mee te doen. Waarom kan het dan wel via USB?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

usb gaat om het os van de de nas heen vermoed ik

btw je hebt de ysb wel eerst losgehaald en gereboot voor je het netwerk ging testen hoop ik

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 19-07-2013 00:07 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Effe ter verduidelijking, ik heb nu een Lacie Lacinema Mediaplayer en dit werkt perfect via USB, MKV files getest tot 20Gig, dus dat loopt perfect...spijtiggenoeg is dit maar 1TB.

• Kreukeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Als je op die server (indien de video-bestanden ook daar staan) kun je een library/mediaserver installeren.
TV hang je dan aan je netwerk.

De mediaserver is dan te benaderen vanaf andere apparaten, waaronder tablets/smartphones.

Zo heb ik het nu thuis:
2 x Pana TV (GT30, UT50)
2 PC's en 2 laptops (allen met eigen Media player Library)
1 NAS (Netgear NV+, DLNA-service)
op Tablet/Phone (android): BubbleUPnP

Vanaf de tablet/phone kan ik elk bestand uit elke library naar elke TV streamen, mits het formaat ondersteund wordt natuurlijk. Maar MKV en/of MP4 lukt.
Pagina: 1