Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win8] Hoe remote images maken en terugzetten

Pagina: 1
Acties:

• kawaknaller
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik probeer het nogmaals want vind het eeen beetje kinderachtig dat je de topic sluit alleen omdat ik echt als grap erbij typte dat ik er te lui voor was. Dus nogmaals mijn vraag:

Zodra je een pc voorzien hebt van een OS, in dit geval Win8 Enterprise dan kun je daarvan een image maken met bv Ghost.
Gaat er iets fout..stickie erin..image terug zetten klaar.

Ik zou willen weten of dit ook remote kan? Dus...kan ik bv de image die ik gemaakt hebt met Ghost op de server zetten (Win2012 standaard) en als er dan iets fout gaat hem terugzetten?
Vroegâh had je daar een RIS server voor maar ik weet niet of dat bestaat

>>Update>> Inderdaad heeft W2K12 RIS maar nu onder de naam RDS. Daar kom ik dus wel uit.

Echter...kan ik daarmee ook een image terugzetten die ik met een image tool gemaakt heb?

Hopelijk weet iemand dit. :)

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
RDS is geen RIS. Google maar even waarom niet.
Maar wat je wil is image deployment en daar is genoeg over te vinden.

• kawaknaller
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05-2023
Mental schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:30:
RDS is geen RIS. Google maar even waarom niet.
Maar wat je wil is image deployment en daar is genoeg over te vinden.
Het enige wat ik wil is om te kijken of het handiger is om een image remote (via RIS bv) terug te zetten dan via een stick. Maar ik zoek rustig verder.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-11 12:10
Waarom gebruik je geen Ghost Server? met een USB-stickje met WinPE heb je op die manier de zaak zo terug gezet

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:28
Heb je het over 1 pc, of over duizenden?
Je kan best wel wat meer zoeken. Zoek maar eens op Windows 8 deployment.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
kawaknaller schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:48:
[...]

Het enige wat ik wil is om te kijken of het handiger is om een image remote (via RIS bv) terug te zetten dan via een stick. Maar ik zoek rustig verder.
Dat weet ik, daarom geef ik ook aan met welke zoekterm je verder kan zoeken.
Je komt over als iemand met het zelfvertrouwen van het niveau 'ik weet het allemaal wel' maar je weet het overduidelijk niet, een hint in de juiste richting negeren met 'ik zoek wel verder' is niet je slimste zet.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kawaknaller schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:48:
[...]
Het enige wat ik wil is om te kijken of het handiger is om een image remote (via RIS bv) terug te zetten dan via een stick.
1) wat voor image en met welke toolset
2) waar staat die image
3) wat voor connectie heb je
Maar ik zoek rustig verder.
doe dat.
Pak dan gelijk even de Technet KB erbij waar de Recovery image uit de doeken wordt gedaan.
Je zal altijd zien dat je op het moment supreme net je ghost.exe niet kan vinden, of dat die bak geen USB boot doet, of...

Ik heb op WDS gewoon een support/recovery WIM staan die met network boot (F12) gebruikt kan worden om een standaard System image terug te zetten of een refresh image te doen.
Aangezien 90% van mijn userdata redirected is op een fileserver kan me Unpredictable behavior if you migrate a roaming user profile from Windows 8 to Windows 7 niks schelen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Citrix Xen Desktop ? :D (kost alleen een berg geld) of eventueel met redobackup op een 2e partitie en die via de bootloader opstarten, is niet helemaal wat je zoekt maar werkt wel ;), Of windows booten via een VHD en die rsyncen ? etc ...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klok, klepel much?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1