Ik wil de buitenmuur van mijn huis laten stukken en ik heb daarom prijsopvraag bij 3 stukadoors opgevraagd. Stukadoor 1 en 2 bieden me omstreeks hetzelfde bedrag een 2 en 3 laags stukwerk aan echter nummer 3 zegt dat een normale stuklaag ongetwijfeld gaat scheuren omdat de muur in slechte staat is. De muur muur bestaat uit 3 soorten stenen waarvan er 1 oud en verweerd is dus de zorgen lijken me niet ongegrond. Daarom biedt nummer 3 aan d.m.v. EPS isolatie en vervolgens stikotherm oid af te maken deze is echter 20% duurder. Dit zou moeten voorkomen dat er scheurvorming optreed na een aantal jaar plus dat er voordeel is van extra isolatie.
De huidige buitenmuur is als volgt opgebouwd: binnenlucht - 12mm gips - dampremmende folie - 90mm glaswol in houtskeletwand - ca. 3cm niet geventileerde luchtspouwspouw - steensmuur - buitenlucht
Nu ben ik bang dat als er nogmaals isolatie op buitenmuur word aangebracht je dubbel isoleert en er kans op condensatie in de spouw optreedt. Waardoor er eventueel vocht/schimmelproblemen na verloop van tijd zichtbaar worden aan de binnenzijde van de woning ondanks de dampremmende folie. Is dit gegrond of doet dit probleem zich helemaal niet voor? Of is het makkelijk te voorkomen door middel van wat open stootvoegen en roosters?
edit: folie achter gips en niet ventilerende muur
De huidige buitenmuur is als volgt opgebouwd: binnenlucht - 12mm gips - dampremmende folie - 90mm glaswol in houtskeletwand - ca. 3cm niet geventileerde luchtspouwspouw - steensmuur - buitenlucht
Nu ben ik bang dat als er nogmaals isolatie op buitenmuur word aangebracht je dubbel isoleert en er kans op condensatie in de spouw optreedt. Waardoor er eventueel vocht/schimmelproblemen na verloop van tijd zichtbaar worden aan de binnenzijde van de woning ondanks de dampremmende folie. Is dit gegrond of doet dit probleem zich helemaal niet voor? Of is het makkelijk te voorkomen door middel van wat open stootvoegen en roosters?
edit: folie achter gips en niet ventilerende muur
[ Voor 3% gewijzigd door Kiezel op 22-07-2013 23:39 ]
-=-