Crucial M4 - Device not detect

Pagina: 1
Acties:

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-01 09:22
Beste Tweakers,

In Januari heb ik twee SSD's aangeschafd, twee Crucial M4's.
De tweedde SSD heb ik achter de hand gehouden voor het geval dat er ooit wat mocht gebeuren met mijn hoofd SSD. Het is namelijk erg van belang dat deze computer dagelijks kan draaien voor bepaalde werkzaamheden die ik moet verrichten.

Enkele dagen geleden begaf mijn SSD het, tijdens bij het opstarten kreeg ik de melding dat er geen opslag apparaat gevonden was, en ik mijn computer moest herstarten. Ik heb meerdere malen geprobeerd een power cycle uit te voeren, maar dit mocht niet baten.

Deze heb ik toen opgestuurd voor garantie, wat een reperatietijd van maar liefst ZES WEKEN heeft.
Gelukkig had ik nog een extra SSD achter de hand liggen, nu heb ik daar mijn OS opgezet en kon ik verder met mijn werk omdat ik alles op andere schijven (en dropbox) bewaar.

Maar sinds vandaag geeft ook deze SSD hetzelfde probleem, echter werkt een power cycle hier wel bij, maar het moet telkens overnieuw als de PC uitgaat. Dat is natuurlijk ook geen manier van doen.

Heeft iemand hier ideeen wat dit kan veroorzaken? Gewoon pech met de SSD's, stom toeval. Of kan er ook iets mis zijn met mijn computer. Ik heb het met verschillende stroom, en sata kabels geprobeerd, en ook op mijn laptop en daar werkt het ook niet.

Aangezien deze nu ook al defect is heb ik snel even een Samsung 840 besteld zodat ik morgen weer verder kan, maar ben erg bang dat dit probleem zich daar straks ook gaat voordoen.

Bij voorbaat dank!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke firmware zit er in? Ondanks dat er een bekende bug is met de M4 (na 5000 "brand" uren kan de SSD er mee ophouden) is het geen slecht idee om de laatste er in te flashen. Regelmatig worden firmwares uitgebracht om allerhande problemen op te lossen. Ik denk niet dat de 5000 uren bug hier nu in het spel is maar upgraden kan geen kwaad (en is vrij makkelijk).

https://discord.com/invite/tweakers

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Welke firmware heb je op je SSD's staan?

Want er zijn bepaalde versies geweest, waaronder 010g en de opvolgende firmware, die veel issue's had met UEFI biossen en dus detectie problemen hadden.
De meest recente versie heeft geen bekende problemen.

[ Voor 37% gewijzigd door Swordlord op 18-07-2013 20:56 ]

• Valandin
redfoxert schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:48:
Welke firmware zit er in? Ondanks dat er een bekende bug is met de M4 (na 5000 "brand" uren kan de SSD er mee ophouden) is het geen slecht idee om de laatste er in te flashen. Regelmatig worden firmwares uitgebracht om allerhande problemen op te lossen. Ik denk niet dat de 5000 uren bug hier nu in het spel is maar upgraden kan geen kwaad (en is vrij makkelijk).
Beide draaiden op 070H.
Mijn vorige SSD zat +-500-600 uren.
Deze SSD zit nog niet eens over de 10..

Indien het handig is; de rest van mijn setup is;

i5 3570k
Asrock Z77 Extreme 4
Corsair Vengeance 8GB
GTX460
Cooler Master Real Power M620

Maar jullie denken dus niet dat er iets anders dan gewoon toeval en pech in het spel is?
Iets van de computer, of bios instellingen die een negatief effect op de SSD's kunnen hebben?
Vind het zelf namelijk nogal apart om in een paar dagen tijd 2 SSD's er door heen te jagen terwijl ze bekend staan om hun kwaliteit en levensduur.

Hopen dat de 840 het wel even volhoud in mijn bak dan..

[ Voor 32% gewijzigd door Valandin op 18-07-2013 20:57 ]

• mcied
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:59
Mijn Crucial M4 64GB heeft hier ook last van. Het bios detecteert hem niet, druk je de reset knop in doet die het daarna wel.

De nieuwste firmware (070H) staat er op.

Het zit in een AMD setup,

AM2+ Phenom 2 940
Gigabyte GA-MA790X-UD4
2x Corsair XMS2 TWIN2X4096-8500C5 (4x2GB)

aangezien er problemen waren met amd en ssd's dacht ik altijd dat het daar aan lag.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Voor mensen met een M4 die deze problemen hebben, probeer eens een downgrade naar de (oudere) stabiele 000F firmware.
-meer info hier-
Like recent firmware versions, version 070H has improvements over versions 000F which are specific for Windows 8 and new UltraBook systems, although systems running Windows 7 and other operating systems may also see improvements.
Any m4 firmware version will function normally in Windows 8, even without these performance improvements.
De 3 (optionele!) firmware-revisies na de 000F firmware (010G > 040H > 070H) blijven in sommige configs serieuze problemen geven.

Persoonlijk hecht ik bij SSD's meer waarde aan stabiliteit dan een kleine performance improvement.

[ Voor 28% gewijzigd door bitshape op 19-07-2013 11:06 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Valandin
Bedankt Bitshape, tot zover niks meer aan de hand geweest (:
Pagina: 1