Gesloten kast niet best voor Performance en Temp. !!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb een SuperMicro SC760 behuizing met daarin de Abit BF6/PEP66/P550E/72watt TEC combo welke zonder problemen op 831Mhz (151x5,5) draait, doordat ik de kast geheel gesloten had kreeg ik de volgende temperaturen:

Prime95 Torture test:
CPU: 17-18 graden (met CPUIDLE -6)
BX Chip: 48 graden
Mobo: 35 graden
V550: 46 graden

De Peltier/PEP66 combo genereert zoveel warmte dat ik bovenstaande temps (op de CPU na dan) wel extreem hoog vond worden waarna ik de zijkant van de kast haalde met het volgende resultaat

Prime 95 Torture Test:
CPU 11-12 graden (met CPUIDLE -9)
BX Chip: 38 graden
Mobo: 29 graden
V550: 38 graden

De snelheid van de CPU heb ik nu zelfs op kunnen voeren naar 846Mhz (153x5,5 WCPUID geeft 153,92 aan) CPU voltage 1,7v en I/O 3,2v

De PEP66 fan kan nu zonder problemen de gegenereerde warmte de kast uit jagen.

Een P550E flipchip op 846Mhz, hmmm. niet slecht toch, ik laat de zijkant voortaan maar lekker van de kast af. En nu maar kijken wat waterkoeling voor me kan betekenen.

R2

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
een open kast verzamelt toch wel veel stof en als je er per ongeluk tegenaan schopt lijkt het me ook niet gezond..

misschien een idee om in de onderkant meerdere fans lucht de kast in te laten blazen en bovenop een rooster te maken?

zo wordt er veel lucht op een optimale manier de kast doorgewerkt (erin en meteen naar boven en eruit)

Verwijderd

Je kan ook een groot gat in de zijkant zagen en daar een stofdicht rooster voor maken, dan heb je toch nog een beetje bescherming en het lijkt ook wat mooier.

• FFF
  • Laatst online: 22:26

FFF

Heb ook het probleem dat m'n cpu met dichte kast warmer wordt dan met geopende kast maar dit is meestal denk ik
ik ga daarom waarschijnlijk een stevinge kastkoeler d'r in zetten, bijvoorbeel een delta 80x80 HP (van oc-shop als ze ze krijgen)
dit zal een groot verschil maken hoop ik :D
mvg FFF

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Ik heb mijn kast altijd al open staan zonder stoffilter of zo, maakt stof dan zo veel uit? Het zal zeker de warmte vast houden. Waar kan ik stoffilters kopen die genoeg lucht doorlaten? Of kan ik die zelf maken van panties of zo?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:29

ChUcKiE

Dus........

Gewoon in de zijkant , ter hoogte van de cpu een 12 cm fan plaatsen (in de zijplaat), en dfan afhankelijk van de richting waarin, de CPU-fan blaast c.q. zuigt, moet je die 12cm ook laten blazen of zuigen...
Verder voorin de kast, onder de floppydrive, gaatje boren van 12 cm, fannetje erbij voor koude lucht in en tenslotte bovenin de kast, achterkant op echt helemaal in het "dak" nog 2 flinke fans, die de warme lucht eruit blazen.
Dan weet ik zeker dat de kasttemp afneemt bij een gesloten kast i.v.m. een open kast!

Kijk eens bij www.thetechzone.com , bij reviews van AMK kasten voor plaatjes, ook DOEHETZELF (gesponsord door de Gamma) is er aanwezig bij THETECHZONE...

Zeg ik toch....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

"gaatje boren van 12 cm"

Dan wil ik je boormachine wel eens zien :)

of moet je hier eens kijken:
http://www.verhoeven.net/gamma.htm
Dat zeg ik toch? Gamma!

• FFF

FFF

lukt wel met gatenzaag voor boormacine, ik heb al deze afmetingen gezien maar dan gaat het over hele duren dingen, geloof van 150 kosten die en denk niet dat ze die bij de gamma hebben ik dat formaat moet je naar een wat proffesionelere zaak toe waarschijnlijk :D
maar ze zijn d'r wel in elk geval en voorzichtig boren :D
mvg FFF

• FFF

FFF

leuke groote koelers op die pagina maar wat denk je van het geluid dat d'r af komt?
???????????????????????????????????????
mvg FFF :D
ps: heb zelf ook al aan zoiets gedacht maar denk wel dat d'r een pokke herrie van af zal komen, en gaat niet gelijk aan met je pc...
mvg FFF

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 15:11
Wat ik me dus afvraag is of zulke enorme fans in je pc niet genoeg elektrisch veld opwekken om voor flinke storingen te zorgen.....
Besides je helpt zo je kooi van faraday wel mooi om zeep..

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Hmjah dat wel. Maar 'n echte kooi van faraday heb ik niet nodig, zo vaak onweert 't niet in m'n kamer, en ik heb ook geen tesla-coils staan.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Stof is zeker niet goed vor je hardware.
Kijk maar eens waar die shit allemaal tussenkruipt!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:29

ChUcKiE

Dus........

Voor de mensen die mij iets te letterlijk hebben genomen:

BOREN = DREMELEN/DECOUPEERZAGEN

Mooi stoffiltertje ervoor en klaar!

Ik zal wel eens ff wat foto's posten, inclusief van de binnenkant, die ik bedekt heb met geluidsdempend materiaal!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Nou kijk daar heb ik wat aan....ik zit mij namelijk al een poosje af te vragen hoe ik het best m'n kast kan isoleren tegen hinderlijk geluid.

Alvast bedankt voor de foto's. :)

Mzzl,

Wim
Pagina: 1