Home Assistant HP T630, ☀️ PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, 🔋 Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)
Persoonlijk zou ik gewoon het hele VBA achterwege laten en op het tweede blad gewoon een kolom jaar en een kolom maand maken ipv de Y[jaar]M[maand]. Met een SUMIF (http://office.microsoft.c...lp/sumif-HP005209292.aspx) zou je dan vrij eenvoudig de opsomming voor die waarden moeten krijgen.
Dank je Coocoocachoo, maar wat als ik nou toch in VBA iets wil?
Home Assistant HP T630, ☀️ PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, 🔋 Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)
Het klinkt misschien een beetje cru, maar ik zegt het toch: als je het moet vragen dan moet je het niet willen.
Het ziet namelijk uit als behoorlijk basic VBA-kennis (loopjes, if-then-else, etc. met misschien wat string-functies), als je die nog ontbreekt dan zou ik nog niet beginnen aan 'productiewerk'.
Als je einddoel is VBA leren ipv een huishoudboekje maken: waar loop je vast, wat is je huidige code? Misschien zoek je het concept van arrays, maar ook dat wil je eerst 'netjes' leren.
Het ziet namelijk uit als behoorlijk basic VBA-kennis (loopjes, if-then-else, etc. met misschien wat string-functies), als je die nog ontbreekt dan zou ik nog niet beginnen aan 'productiewerk'.
Als je einddoel is VBA leren ipv een huishoudboekje maken: waar loop je vast, wat is je huidige code? Misschien zoek je het concept van arrays, maar ook dat wil je eerst 'netjes' leren.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)