Beste tweakers,
Ik wil voor de eerste keer een eigen pc gaan bouwen, deze keer voor mijn familie. Het budget is laag, zo'n 300 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office/internet/films downloaden kijken. Misschien wil mijn broertje spelletjes spelen op spele.nl of minecraft. Ik dacht zelf dat een Intel Graphics die in de i3 zit dit wel aan moet kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
300 euro, minder mag altijd
In mijn systeem zit ik er helaas iets boven...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
We hebben vast wel een muis en toetsenbord liggen. Monitor hebben we nog niet, maar ik wilde me hier echt focussen op het systeem. Monitor kom ik zelf wel uit denk ik, maar suggesties zijn welkom.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, hdd, moederbord, cd/dvd lezer, behuizing, intern geheugen, voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel, dit wil mijn familie graag. Daar krijg ik ze moeilijk van af.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst stil, energieverbruik zo laag mogelijk.
Eigen inbreng:
Mijn idee is dit:
Er is wel een probleem. Het moederbord heb ik er eerst random ingedaan, maar toen ik ging lezen bij aankoopadvies stond dat de chip bij haswell of H87 of B85 moet zijn. Verder is de socket bij deze i3 een 1155, en die dingen matchen bij geen een moederbord als ik het goed heb. Hier ligt dus een probleem volgens mij. Ik weet niet of overklokken een goed idee is, vanwege de extra koeling die je moet kopen en de nul ervaring die ik hiermee heb. Ik ben daar dus niet vanuit gegaan.
Als ik nog ergens onduidelijk ben geweest hoor ik het graag en alvast bedankt.
Ik wil voor de eerste keer een eigen pc gaan bouwen, deze keer voor mijn familie. Het budget is laag, zo'n 300 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office/internet/films downloaden kijken. Misschien wil mijn broertje spelletjes spelen op spele.nl of minecraft. Ik dacht zelf dat een Intel Graphics die in de i3 zit dit wel aan moet kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
300 euro, minder mag altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
We hebben vast wel een muis en toetsenbord liggen. Monitor hebben we nog niet, maar ik wilde me hier echt focussen op het systeem. Monitor kom ik zelf wel uit denk ik, maar suggesties zijn welkom.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, hdd, moederbord, cd/dvd lezer, behuizing, intern geheugen, voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel, dit wil mijn familie graag. Daar krijg ik ze moeilijk van af.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst stil, energieverbruik zo laag mogelijk.
Eigen inbreng:
Mijn idee is dit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 3225 Boxed | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | Asus P8B75-M LX PLUS | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB | € 46,94 | € 46,94 |
| 1 | Cooler Master K280 | € 30,45 | € 30,45 |
| 1 | Corsair CMV4GX3M1A1333C9 | € 28,90 | € 28,90 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,70 | € 33,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 321,84 | |
Er is wel een probleem. Het moederbord heb ik er eerst random ingedaan, maar toen ik ging lezen bij aankoopadvies stond dat de chip bij haswell of H87 of B85 moet zijn. Verder is de socket bij deze i3 een 1155, en die dingen matchen bij geen een moederbord als ik het goed heb. Hier ligt dus een probleem volgens mij. Ik weet niet of overklokken een goed idee is, vanwege de extra koeling die je moet kopen en de nul ervaring die ik hiermee heb. Ik ben daar dus niet vanuit gegaan.
Als ik nog ergens onduidelijk ben geweest hoor ik het graag en alvast bedankt.